Auto&Techno

BMW radu 2 bude prvotriednym automobilom

"BMW prvýkrát v histórii uvedenie automobil modelového radu 2. Vozidlá tejto triedy budú mať športový charakter a typickú charizmu BMW zabalenú do menších rozmerov. "

Erik Stríž, 29. októbra 2013 14:00
BMW radu 2 vo verzii kupé Foto: BMW


BMW radu 2 bude novým pomenovaním kupé a kabrio variantu modelovej rady 1. Tá predchádzajúca sa dočkala pomerne dobrého zákazníckeho ohlasu vďaka relatívne nízkej cene, kabrio spracovaniu a reputácii značky BMW. Po novom už BMW radu 1 bude iba hatchback a sedan, kupé a kabrio bude niesť číslovku 2. S rovnakým postupom nás BMW prekvapilo už pri modeloch radu 3, ktoré vo verzii kupé a kabrio predstavuje pod vlastnou radou 4.

Celkom jedinečný vzhľad


BMW radu 2 bude však už na prvý pohľad odlišné od bežných hatchbackových jedničiek. Vozidlá dostanú vyladenejšie tvary prednej masky, budú mať vlastný charakter a nebudú sa dať priamo prirovnať prakticky k žiadnemu inému BMW. Možno trocha podobnosti je možné nájsť s modelovou radou 5, ktorá preferuje horizontálne predĺžené svetlomety.

BMW radu 2 vo verzii kupé Foto: BMW
Zadok vozidiel radu 2 bude takisto celkom nezávislý od dizajnu svojich kolegov. Na prvý pohľad by sa mohlo zdať, že si trocha inšpirácie vzal z nových Mercedesov, v skutočnosti BMW zachováva rovnaký vnútorný dizajn zadných svetiel, ako napríklad v modelovom rade 3. Zahnuté svetelné červené pruhy sú neprerušené a na pohľad hrubé, jasne viditeľné a jednoznačne identifikovateľné.


Dobré motory už v základe


Modelová rada 2 bude odvodená od druhej generácie rady 1 a okrem dizajnu toho až tak veľa meniť nebude. Základom bude pohon zadnej nápravy, pričom pre naplnenie sna vášnivých motoristov budú spočiatku slúžiť prepĺňané motory s objemom 2 litre. Benzínový základ 220i ponúke výkon 135 kW, naftový 218d “iba” 105 kW.

BMW radu 2 vo verzii kupé Foto: BMW
Výkonnejšie varianty budú pre benzín aj naftu, konkrétne M235i s výkonom 240 kW a 225d s výkonom 160 kW. Portfólio motorizácií by sa malo rozšíriť v priebehu krátkej doby po oficiálnom spustení predaja. V každom prípade platí, že aj s týmito verziami bude jazda s kupé plná zážitkov a adrenalínu. Dopomôcť by tomu mali aj kompaktné rozmery a nízka hmotnosť.

Jazdné režimy DEC


Nech si zákazník vyberie akúkoľvek motorizáciu, pri každej z nich bude mať k dispozícii aj jazdné režimy Comfort, Sport, Sport+ a ECO PRO, ktoré zastrešuje systém Driving Experience Control. Kto niekedy sedel v BMW s týmto systémom, dokáže celkom spoľahlivo rozpoznať, kedy vodič prepne z módu Comfort na Sport. Vozidlo sa v tej chvíli, prakticky nez oneskorenia, začne správať na vozovke celkom inak. Je viac cítiť vozovku, zákruty a akcie motora.

Najzábavnejšie kupé od BMW?


BMW zatiaľ ukazuje nový modelový rad 2 ako kupé, ale variantu kabrio by sme sa mali dočkať v dohľadnej dobe. Keďže kupé aj kabrio budú postavené na rovnakej platforme ako rad 1, môžeme sa tešiť na skutočnú radosť z jazdy. BMW radu 1 bolo aj renomovaným TopGear z dielne BBC označené za najzábavnejšie malé auto. Toto ohodnotenie si vozidlo vyslúžilo v prvom rade perfektnou trakciou, akceleráciou a handlingom s výrazne športovým charakterom.

BMW radu 2 vo verzii kupé Foto: BMW
BMW radu 2 sa bude predávať aj s vizuálnymi vylepšeniami Modern Line, Sport Line a s populárnym M paketom. Za navýšenie ceny dostane zákazník upravený dizajn kolies, nárazníkov, interiéru a dokonca úpravu podvozka.

Komentáre