Autá
VW Beetle Cabriolet: Starý dobrý Chrobák v novom šate bez strechy
, 13. augusta 2013 14:00Volkswagen Beetle Cabrio Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Štýl tomuto autu nie je cudzí. Chrobák bol vždy iný, vždy vedel, ako zaujať pozornosť. Jeho jedinečné tvary odkazujú na jeho príslušnosť. V redakcii sme mali možnosť otestovať si jeho najnovší model Beetle Cabriolet s motorom 1,4 TSI a s automatickou prevodovkou DSG.Tie tvary inde neuvidíte
Jeho charakteristické tvary si preniesol aj do novšej generácie, no nastali nejaké zmeny. Pôsobí ako keby mužnejšie, zdá sa byť väčší a dravší. Podporila to skosená línia strechy, nízke čelné sklo, ale aj zadný spojler či 18-palcové disky.
Strecha z textilu
Strechu mu Volkswagen dal z textilu. Dodáva mu to jemu typický štýlový nádych a čo sa dizajnu týka, určite je to lepšie riešenie, ako keby mal mať strechu z plechu. Ako problém sa na prvý pohľad ale môže zdať odhlučnenie. Predsa len nejde o uzavreté auto, ktoré by dokázalo vyfiltrovať väčšinu hluku. A ani sa nedá povedať, že to Beetle dokáže. No úroveň tichosti, ktorú vzhľadom na materiál strechy dosiahli, je naozaj výborná. Beetle sa snaží pohltiť všetky zvuky zvonku, a hoci občas pochybí, stále je na tom dobre.
Volkswagen Beetle Cabrio Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Na zloženú strechu nie je nijaký špeciálny odkladací priestor, roluje sa za zadné sedadlá. Výhodou takéhoto spôsobu je najmä to, že sa nemení objem batožinového priestoru. Nevýhodou je však to, že zložená strecha trochu zvýši zadnú líniu a budete mať o čosi horší výhľad vzad.Strechu zložíte stlačením jedného gombíka a počkáte ani nie 10 sekúnd. Môžete to urobiť aj za jazdy, ale len keď idete do rýchlosti 50 km/h.
Volkswagen Beetle Cabrio Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Výhľad z auta
Malú chybičku sme našli už pri zloženej streche. Vtedy sa mierne zdvihne zadná línia a vodič trochu horšie vidí dozadu. Vytiahnutím strechy si však až tak veľmi nepomôžete, pretože zadné okno je pomerne malé a výhľad dozadu teda takisto nie je najlepší. Pomôžete si ale bočnými spätnými zrkadlami a problém je vyriešený.
Zvyknúť si treba aj na A-stĺpik. Je o niečo mohutnejší a mohol by vám trochu zavadzať. Je to však len o zvyku, niektoré automobilky používajú mohutnejšie A-stĺpiky takmer pri všetkých svojich modeloch a zákazníkov nestrácajú.
Kde si môžem sadnúť?
Vpredu sa o dostatok miesta báť nemusíte, aj vodič, aj spolujazdec sa budú cítiť komfortne, a to nielen vďaka dostatku priestoru, ale aj vďaka pohodlným sedadlám. Vzadu to už také pohodlné nie je. Je jasné, že Chrobák nie je rodinné auto, takže záujemcovia ani neočakávajú veľa miesta vzadu, no aj napriek tomu je to miesto ešte o čosi skosenejšie zboku kvôli streche a deflektoru.
Volkswagen Beetle Cabrio Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
O tieto zadné miesta môžete prísť úplne, ak si nasadíte deflektor. Je to výborná vec, ktorá vám pomôže obmedziť prievan v aute, keď máte dole strechu. Vďaka nemu sa dá bez strechy chodiť aj mimo mesta rýchlosťou 90 km/h.Môže sa zdať, že Chrobák má úplne malý batožinový priestor, no nie je to celkom pravda. Hoci prístup do kufra nie je práve ideálny cez úzky otvor, batožinový priestor má objem 225 litrov, čo na tento segment nie je zlé.
Chrobákov interiér
Zvonku má auto svoj nezameniteľný štýl, no ani po nasadnutí dnu to nie je žiadna nuda. Vašu pozornosť určite upútajú prídavné budíky na palubnej doske, audio systém značky Fender či zaujímavé odkladacie priestory.
Volkswagen Beetle Cabrio Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Pod Chrobákov kapotou
Do redakcie sa nám dostal Chrobák, ktorý mal pod kapotou benzínový motor TSI s objemom 1,4 l. Tento prepĺňaný štvorvalec sa môže pochváliť výkonom 118 kW (160 k). Z nuly na 100 km/h sa dokáže dostať za 8,6 sekundy. Motor je veľmi živý, reaguje pružne, a to v širokom spektre otáčok.
Spojený je s automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG, ktorá sa taktiež postarala o pocit bezproblémovosti.
Volkswagen Beetle Cabrio Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
V meste sa priemerná spotreba počas týždňového testu pohybovala okolo úrovne 8 l/100 km. Keď sme vyliezli na okresné a vidiecky cesty, dokázali sme spotrebu zraziť na niečo cez 5 l/100 km. Na diaľnici si Chrobák pýtal približne 7 l/100 km. Keď však dáte dole strechu, spotreba mierne stúpne.Áno alebo nie?
Ak sa obzeráte po nejakom aute v tomto segmente, Chrobák vám určite vŕta v hlave. Je štýlový, upúta pozornosť, má zaujímavé tvary, pekný exteriér aj interiér. Motorizácia sa k nemu veľmi hodí, automatická prevodovka takisto, jazda je príjemná a aj napriek textilnej streche nie je veľmi hlučná. Jazdné vlastnosti vás potešia, Chrobák nie je na cestách úplne neistý a aj napriek tomu, že má pevnejší podvozok, vás nebude na každom výmole úplne natriasať.
Cenovo je však verzia Cabriolet o dosť drahšia ako normálny Chrobák. Klasiku môžete kúpiť za necelých 16 tisíc eur, verziu bez strechy za takmer 20 tisíc. A to je prvý číselný údaj v cenníku, takže ju ešte isto podvihnete. Kompletný cenník VW Beetle Cabriolet nájdete TU.