Autá
Ikonický Beetle ako kabriolet v špeciálnych edíciách
Erik Stríž, 6. júna 2014 10:00
Karmann bola nemecká karosárska dielňa, ktorá celých 31 rokov (1949 - 1980) vyrábala práve kabrio verzie populárnych Chrobákov - Beetle. V roku 1901 istý Wilhelm Karmann zakúpil karosáreň Klases fungujúcu už od roku 1874, aby pokračoval s nadobudnutými skúsenosťami v podnikaní s novým obchodným menom Wilhelm Karmann GmbH.
Až do roku 2009 bol Karmann najväčším nezávislým výrobcom automobilov v Nemecku, vyrábal špeciálne edície a verzie známych vozidiel. Do povedomia sa značka zapísala najmä vďaka modelu Volkswagen Karmann Ghia, ale aj modelmi Golf Cabriolet, Scirocco, ktoré sa začali vyrábať práve u nej. Svoju prácu si odslúžila aj na výrobe strešných komponentov pre Mercedes-Benz CLK. Po viac ako storočí existencie (2010) Karmann definitívne skončil, ale teraz mu Volkswagen vzdáva úctu modelom Beetle Cabriolet.

Volkswagen Beetle bol vždy určený pre mladých ľudí a v obľube ho majú najmä slečny a dámy. Napriek tomu dokáže osloviť aj pánsku časť zákazníckeho spektra a nová verzia kabriolet je dokonca propagovaná výhradne s mužmi za volantom. V interiéri určenom pre ideálne dvoch, v núdzovom prípade aj pre štyroch pasažierov, nachádzame typické dizajnové prvky z tradičného Beetle. Multifunkčný kompaktný volant s členitým vzhľadom, nízky stredový tunel s jednoducho navrhnutými ovládacími prvkami, primerane veľký farebný displej a trojicu analógových ukazovateľov na samotnom vrchu prístrojovej dosky.

Po vzore pôvodného Beetle kabriolet od Karmannu je aj jeho najnovšia verzia ladená do čiernej a hnedej farby. Karoséria, na ktorej nachádzame v porovnaní s takým nedávno predstaveným iBeetle len minimálne množstvo úprav, je nositeľom šedého laku, interiér je ladený do čiernej a skladacia textílna strecha dostala svetlý odtieň hnedej. Trocha hnedej nachádzame ešte aj na čalúnení sedadiel.
Na automobile nájdete niekoľko štítkov Karmann upozorňujúcich na skutočnosť, že tento Beetle je prejavom úcty k tejto firme.

Inteligentný iBeetle bude komunikovať s mobilom
iBeetle bol prvýkrát predstavený v Šanghaji v roku 2013 a aj keď nebol revolučný, dokázal osloviť inteligentným rozhraním. Zaujímavosťou je, že je prvým vozidlom od Volkswagenu, ktoré využíva smartfón Apple iPhone ako aktívny komponent.

Kombinácia telefónu, aplikácie “Volkswagen Car Net The Beetle” a vstavanej dokovacej stanice vytvára základ pre rozšírenú funkčnosť vozidla. V skutočnosti pri čítaní oficiálnej tlačovej správy nie sme práve nadšení z toho, čo všetko bude nový iBeetle spolu s iPhonom vedieť, pretože nejde o žiadne revolučné riešenia. Pripojený smartfón dokáže navigovať, prehrávať hudbu a byť využívaný ako handsfree.

Ako už bolo napísané, revolúcia sa nekoná, avšak naznačuje smer, ktorým sa budú uberať mestské automobily. Integrácia mobilných zariadení do automobilov bude čoraz bežnejšia a funkčnejšia, vďaka čomu by sme mali zaznamenať aj prínos v oblasti bezpečnosti za volantom.