Autá
Škoda zamierila do luxusnej triedy s modelom Superb Combi
, 14. novembra 2012 13:00Škoda Superb Foto: Webmagazin.sk
Škoda si to modelom Superb Combi v prevedení Laurin&Klement namierila priamo do triedy luxusných vozidiel. Na prvý pohľad pôsobí model honosne a naozaj luxusne. Zvonku pod spätnými zrkadlami ho zdobí nápis Laurin&Klement. Exteriér sa ale veľmi neodlišuje od nižšej úrovne výbavy – Superb v úrovni Elegance. Webmagazin.sk mal možnosť si Superb Combi vyskúšať.Interiér púta pozornosť
Luxusom zaváňa bezkľúčové odomykanie a štartovanie. Interiér je v koži v hnedo-čiernom spracovaní a prahové lišty zdobí logo Laurin&Klement. Cestujúci vzadu sa nemôžu sťažovať, priestoru majú naozaj veľa a keby im svietilo slnko do očí, môžu si na zadných oknách stiahnuť roletky.
Obrovský batožinový priestor zaujme každého. Otvára sa elektricky a zatvoriť ho môžete jednoduchým stlačením tlačidla na vnútornej strane veka. Ak ste však nižšej postavy, musíte sa poriadne natiahnuť, aby ste na tlačidlo zatvárania piatych dverí dočiahli. Objem batožinového priestoru je až 633 l a sklopením zadných sedadiel sa dá zväčšiť na 1865 l.
Škoda Superb Foto: Webmagazin.sk
Luxus na oko
Pohľad je to síce krásny, ale keď sa bližšie zoznámite s autom, uvažujete, či je naozaj také luxusné, ako na prvý pohľad pôsobí. Máte bezkľúčové štartovanie, no nestačí mu jeden impulz a musíte tlačidlo držať až dovtedy, kým sa úplne nenaštartuje. V mnohých autách aj nižších tried, ktoré ponúkajú bezkľúčové štartovanie, stačí raz stlačiť tlačidlo a máte naštartované.
V základnej výbave máte tempomat, ale jeho funkcie sú rovnaké, aké nájdete na tempomatoch v podstatne lacnejších autách. Nezobrazuje zvolenú rýchlosť a ak ju chcete meniť, musíte držať tlačidlo až dovtedy, kým nedosiahnete želanú rýchlosť.
Škoda Superb Foto: Webmagazin.sk
Výbava verzus bezpečnosť
Štandardom sú elektricky ovládané okná vpredu aj vzadu, všetky štyri vyhrievané sedadlá a elektricky nastaviteľné a vyhrievané spätné zrkadlá. Keď si ale zhrniete bezpečnostné systémy Škody Superb, zistíte, že v porovnaní s ostatnými autami tejto triedy má čo doháňať.
V základnej výbave nájdete airbag vodiča a spolujazdca s možnosťou deaktivácie, bočné airbagy vpredu a vzadu, hlavové airbagy a kolenný airbag. Spoľahnúť sa môžete aj na asistenta rozjazdu do kopca a kontrolu tlaku v pneumatikách.
V tejto triede sú však úplne prirodzené aj iné asistenčné systémy, ako napríklad asistent udržiavania v jazdnom pruhu, asistent sledovania mŕtveho bodu v spätných zrkadlách či adaptívny tempomat, ktorý spomalí vozidlo, ak sa pred vami objaví prekážka. Tieto však Škode ušli a neponúka ich dokonca ani za príplatok.
Škoda Superb Foto: Webmagazin.sk
Paliva veľa netreba
Výhodou modelu Superb Combi je, že nepotrebuje veľa paliva. Webmagazin.sk mal možnosť vyskúšať si model so štvorvalcovým dieselovým motorom s objemom 2,0 l a výkonom 125 kW (170 k). Je kombinovaný so šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG, ktorá pracuje veľmi hladko a pohodlne, ani nezistíte, kedy preraďuje. Pri vyrovnanej jazde na diaľnici rýchlosťou 130 km/h dokázala spotreba klesnúť až na 4,5 l na 100 km. V meste mierne stúpla a dá sa povedať, že kombinovaná spotreba je okolo 6,5 l na 100 km. Spotreba patrí určite k výhodám tohto vozidla.
Vzadu je kopec zábavy
Ak sa rozhodnete priplatiť si, môžete mať vzadu DVD prehrávač s dvomi palcovými LCD monitormi. Keď máte deti, nemôžete im urobiť väčšiu radosť. Túto zábavku si môžete dokúpiť za 753 eur.
Škoda Superb Foto: Webmagazin.sk
Škoda sa modelom Superb Combi vo výbave Laurin&Klement priblížila luxusným vozidlám, ale je isté, že ešte má čo doháňať. Model, ktorý sme testovali, stojí 41 166 eur, čo je cenová kategória naozaj luxusných automobilov. V porovnaní s konkurenciou
Hoci Škoda a Volkswagen pochádzajú prakticky z tej iste dielne, rozdiely v nich sú badateľné. Možno je to tým, že nemecký Volkswagen si chce udržať pozíciu toho luxusnejšieho vozidla. K modelu Superb Combi by sme mohli prirovnať Volkswagen Passat Alltrack s dieselovou motorizáciou s objemom 2,0 l a šesťstupňovou automatickou prevodovkou DSG, teda s rovnakými parametrami, ako má testovaný Superb Combi.
Passat ponúka v bezpríplatkovej verzii elektronickú parkovaciu brzdu s funkciou AUTO-HOLD, pričom „Škodovke“ sa ušla len ručná brzda. Súčasťou bezpríplatkovej výbavy je asistent rozjazdu do kopca a kontrola stavu tlaku v pneumatikách (rovnako ako v Superb Combi). Zatiaľ čo najluxusnejšia verzia „Škodovky“ neponúka systém rozpoznania únavy vodiča ani za príplatok, Passat ho má ako bezpríplatkový.
Passat Alltrack vám však ponúka aj možnosť priplatiť si za asistenčné systémy ako parkovací asistent, cúvacia kamera, adaptívny tempomat a systém núdzového brzdenia, asistent zachovania jazdného pruhu, upozornenie opustenia jazdného pruhu a asistent zmeny jazdného pruhu, ktoré sa v modeli Škoda Superb Combi dokúpiť nedajú. Po doplatení týchto asistenčných programov sa cena modelu VW Passat Alltrack vyšplhá na 40 794 eur. Stále ostáva lacnejší ako Škoda Superb Combi, ktorá v bezpríplatkovej verzii stojí 41 166 eur.
Cenníky oboch áut nájdete tu:
Škoda Superb Combi L&K
Passat Alltrack
Škoda Superb Foto: Webmagazin.sk
Na záver sa dá povedať, že Škoda Superb Combi je vynikajúce auto na dlhé trasy. Má dobré odpruženie a nebudete cítiť každý výmoľ na ceste. Superb Combi ponúka dostatok priestoru pre všetkých pasažierov a obrovský batožinový priestor. Do mesta je to už trochu horšie, pretože s jej rozmermi len ťažko nájdete miesto na zaparkovanie. Lákavá je spotreba a výbava, menej lákavý je balík asistenčných systémov a cena.