Autá
Škoda Yeti Xtreme pre drsných chlapcov
Erik Stríž, 29. mája 2014 12:00
Špeciál od Škodovky spĺňa to, čo považujeme za podstatu pojmu “extrémny”. Aspoň teda po vizuálnej stránke. Škoda Yeti prešla prerodom, ktorý ju posunul do centra záujmu motoristických fanúšikov a priaznivcov jazdy v náročnom členitom teréne. Prototyp Yeti Xtreme bol vytvorený pri príležitosti zrazu pri jazere Wӧrthersee.

Kontrast ako interpretácia sily
Škoda Yeti Xtreme si od svojho pôvodcu zobrala skôr iba platformu, na ktorej je postavená a zachovala určité črty dizajnu. V tomto prípade však neostal priestor pre kultivované a elegantné línie, dizajnéri sa vyhrali s úmyslom zavďačiť sa mladším a agresívnejším vodičom. Nasvedčuje tomu nielen kontrastné čierno-žlté farebné prevedenie exteriéru a interiéru, ale aj nové prvky na karosérii.

Najnápadnejšie prvky pridané do projektu Xtreme sú v prvom rade rovná strecha predĺžená do zadného vodorovného spojlera, masívne blatníky okolo 17-palcových kolies s terénnou úpravou, výrazné oplastovanie spodku vozidla a veľké prahy. Dizajn svetlometov a ani prednej masky sa síce veľmi nezmenil, avšak čierny matný lak dodáva vozidlu o niečo robustnejšiu plnšiu tvár.

Športové sedadlá zaujmú
Interiér automobilu môže niekoho zaujať ešte viac ako úpravy, ktorých sa dočkala jeho karoséria. Interiér je ladený do kombinácie čiernej a žltej, pričom tento výrazný kontrast sa prejavuje najmä na športových sedadlách. Štyri sedadlá pripomínajú tie, ktoré nachádzame v automobiloch od Porsche, majú mimoriadne vystúpené bočné vedenie a sú priam predurčené na to, aby svojho pasažiera udržali v stabilnej polohe v akejkoľvek ostrej zákrute. Podlahy prišli o koberčeky, v modeli Yeti Xtreme nachádzame iba hliníkové pláty s razenou textúrou.
Prístrojová konzola nie je veľmi odlišná od tej, ktorú nachádzame v základnom modeli Yeti, to platí aj pre volant a ukazovatele pred ním. Aj tu je však prítomné širšie kontrastné prešívanie.

Cestou necestou
Prototyp Škoda Yeti Xtreme je vybavený motorom 1.8 TSI s výkonom 150 konských síl (110 kW) a krútiacim momentom až 250 Nm. V automobile je nainštalovaný pohon všetkých štyroch terénnych kolies, keďže jeho doménou by malo byť zvládanie náročných trás. Motor 1.8 TSI je kombinovaný s koncernovou 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, kolesá sú doplnené o brzdy známe zo Škody Octavie RS.

Vzhľadom na skutočnosť, že Yeti sa zaraďuje medzi vozidlá typu SUV, má model Xtreme veľmi dobré hodnoty zrýchlenia. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za deväť sekúnd a maximálna rýchlosť vozidla je 192 km/h.