Autá

Škoda Yeti Xtreme pre drsných chlapcov

"Prototyp Škoda Yeti s úpravou Xtreme nie je tým typickým vozidlom pre rodiny, ktoré sa snaží Škodovka bežne osloviť. "

Erik Stríž, 29. mája 2014 12:00
Prototyp terénneho Škoda Yeti Xtreme Foto: Škoda


Špeciál od Škodovky spĺňa to, čo považujeme za podstatu pojmu “extrémny”. Aspoň teda po vizuálnej stránke. Škoda Yeti prešla prerodom, ktorý ju posunul do centra záujmu motoristických fanúšikov a priaznivcov jazdy v náročnom členitom teréne. Prototyp Yeti Xtreme bol vytvorený pri príležitosti zrazu pri jazere Wӧrthersee.

Prototyp terénneho Škoda Yeti Xtreme Foto: Škoda

Kontrast ako interpretácia sily


Škoda Yeti Xtreme si od svojho pôvodcu zobrala skôr iba platformu, na ktorej je postavená a zachovala určité črty dizajnu. V tomto prípade však neostal priestor pre kultivované a elegantné línie, dizajnéri sa vyhrali s úmyslom zavďačiť sa mladším a agresívnejším vodičom. Nasvedčuje tomu nielen kontrastné čierno-žlté farebné prevedenie exteriéru a interiéru, ale aj nové prvky na karosérii.

Prototyp terénneho Škoda Yeti Xtreme Foto: Škoda

Najnápadnejšie prvky pridané do projektu Xtreme sú v prvom rade rovná strecha predĺžená do zadného vodorovného spojlera, masívne blatníky okolo 17-palcových kolies s terénnou úpravou, výrazné oplastovanie spodku vozidla a veľké prahy. Dizajn svetlometov a ani prednej masky sa síce veľmi nezmenil, avšak čierny matný lak dodáva vozidlu o niečo robustnejšiu plnšiu tvár.

Prototyp terénneho Škoda Yeti Xtreme Foto: Škoda

Športové sedadlá zaujmú


Interiér automobilu môže niekoho zaujať ešte viac ako úpravy, ktorých sa dočkala jeho karoséria. Interiér je ladený do kombinácie čiernej a žltej, pričom tento výrazný kontrast sa prejavuje najmä na športových sedadlách. Štyri sedadlá pripomínajú tie, ktoré nachádzame v automobiloch od Porsche, majú mimoriadne vystúpené bočné vedenie a sú priam predurčené na to, aby svojho pasažiera udržali v stabilnej polohe v akejkoľvek ostrej zákrute. Podlahy prišli o koberčeky, v modeli Yeti Xtreme nachádzame iba hliníkové pláty s razenou textúrou.

Prístrojová konzola nie je veľmi odlišná od tej, ktorú nachádzame v základnom modeli Yeti, to platí aj pre volant a ukazovatele pred ním. Aj tu je však prítomné širšie kontrastné prešívanie.

Prototyp terénneho Škoda Yeti Xtreme Foto: Škoda

Cestou necestou


Prototyp Škoda Yeti Xtreme je vybavený motorom 1.8 TSI s výkonom 150 konských síl (110 kW) a krútiacim momentom až 250 Nm. V automobile je nainštalovaný pohon všetkých štyroch terénnych kolies, keďže jeho doménou by malo byť zvládanie náročných trás. Motor 1.8 TSI je kombinovaný s koncernovou 6-stupňovou automatickou prevodovkou DSG, kolesá sú doplnené o brzdy známe zo Škody Octavie RS.

Prototyp terénneho Škoda Yeti Xtreme Foto: Škoda

Vzhľadom na skutočnosť, že Yeti sa zaraďuje medzi vozidlá typu SUV, má model Xtreme veľmi dobré hodnoty zrýchlenia. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h zrýchli za deväť sekúnd a maximálna rýchlosť vozidla je 192 km/h.

Komentáre