Autá
Aká bude najlepšia limuzína na svete?
Erik Stríž, Mercedes-Benz, 19. apríla 2013 6:00
Konečne nový dizajn
Nový Mercedes-Benz triedy S sa po dlhšej dobe dočká významnejšej úpravy exteriéru. Predná maska sa bude trocha ponášať na nové Áčko a celkový zjav vozidla by mal pripomínať limuzíny Maybach. Práve tie by mala nová trieda S čiastočne nahradiť. Skutočnosť, že automobil bude určený predovšetkým pre bonitné spektrum zákazníkov, je zdôraznená suverénnymi svalnatými líniami, rozsiahlou maskou chladiča a luxusným interiérom s doteraz nevídane detailným spracovaním.

Interiér v znamení luxusu
Vnútro novej generácie limuzíny prinesie pasažierom nielen bezpečnosť a pohodlie, ale aj detailne prepracovanú vizuálnu kulisu s dôrazom na glamour. Aj ten si však zachováva triezvosť a viac než na okázalé ornamenty kladie dôraz na kompaktnosť, kvalitu materiálov a jednotnosť.

Viac pozornosti pre zadných pasažierov
Prvý raz v histórii triedy S bol predmetom vývoja sedan s dlhým rázvorom. Inak ako v minulosti bola z toho odvodená verzia s normálnym rázvorom. Pretože nielen na veľkých zámorských trhoch ako USA, Čína alebo Japonsko má trieda S jednoznačné postavenie ako reprezentačný sedan. Zatiaľ čo v Európe a Severnej Amerike majiteľ triedy S často sedí osobne za volantom, vlajková loď programu osobných áut Mercedes-Benz v Ázii má postavenie vozidla so služobným šoférom. Logickým dôsledkom je množstvo noviniek, ktoré sú špeciálne zamerané na komfort a bezpečnosť vzadu – v triede S aj pasažieri sediaci vzadu sedia bezpochyby v prvom rade.


Nové technológie ochránia aj chodcov
Technológia s názvom Aktívny asistent udržiavania jazdného pruhu hovorí sám o sebe v podstate všetko. Keď však niekto povie PRE-SAFE PLUS, to už tak jednoznačné nie je. Táto funkcia obsiahnutá v Mercedesoch zabezpečuje ochranu ďalších vozidiel pri hrozbe zadnej zrážky. Stručne povedané, automobil sa zablokuje tak, aby eliminoval možnosť sekundárnej kolízie spôsobenej nárazom zozadu.


Komunikačná centrála a jedinečná koncertná sieň
Na vývoji novej generácie multimédií značky Mercedes-Benz spolupracovalo niekoľko stoviek vývojárov na celom svete a napísalo pritom viac ako 30 miliónov riadkov kódu. Srdcom nového systému COMAND Online je Intel Atom, teda procesor, ktorého výkonnosť v ničom nezaostáva za komponentmi používanými v súčasných laptopoch. Nová trieda S je ako prvý sedan sériovo vybavený jedinečným systémom Frontbass. Tento systém využíva objem priečneho a pozdĺžneho nosníka holej karosérie ako rezonančný priestor pre basové reproduktory. Alternatívne k sériovému ozvučovaciemu systému s desiatimi reproduktormi sú k dispozícii na výber hneď dva mimoriadne kvalitné audiosystémy - ozvučovací systém s priestorovým zvukom Burmester a špičkový ozvučovací systém s priestorovým zvukom 3D Burmester High-End.
Mercedes-Benz zverejňuje informácie o novej generácii triedy S iba postupne. Už dnes je však celkom zrejmé, že nové limuzíny tejto nemeckej automobilky opäť prekonajú hranice toho, čo dnes považujeme za luxusnú prepravu.