Autá

Nový Mercedes-Benz C zvyšuje úroveň sedanov

"Nastávajúca generácia triedy C od Mercedesu sa nám konečne ukázala v plnej kráse. Nápadne pripomína najnovšiu lumuzínu triedy S a prinesie rozsiahly balík bezpečnostných technológií."

Erik Stríž/Mercedes-Benz, 17. decembra 2013 14:00
Mercedes-Benz trieda C Foto: Mercedes-Benz


Športový charakter sedanu a komfort limuzíny, aj takto je možné opísať novú triedu C. Tá predchádzajúca z roku 2007 sa dočkala veľmi priaznivého ohlasu a veľkej obľuby verejnosti, predalo sa jej až 2,4 miliónov kusov. Predajné výsledky sú až také dobré, že posadili triedu C do pozície konštrukčného radu s najväčším objemom predaja.

Nové céčko v znamení inovácií


Nastávajúca generácia v porovnaní s tou predchádzajúcou schudla sto kilogramov, dostala nový podvozok so vzduchovým pružením a narástla vo všetkých rozmeroch. Aj objem batožinového priestoru novej triedy C 480 litrov prekonáva úroveň predchodcu. Zaujímavosťou je aj celkom nové multimediálne rozhranie, upravený interiér v štýle ostatných nových Mercedesov bez tradičného pákového voliča automatickej prevodovky, klimatizácia podporená sledovaním GPS polohy s automatickým zatváraním vzduchových klapiek počas jazdy tunelom, pyrotechnický napínač pásov, aktívny asistent parkovania či koncepcia Mercedes-Benz Intelligent Drive.

Mercedes-Benz trieda C Foto: Mercedes-Benz

Prvé vzduchové pruženie v tejto triede


Alternatívne k tomu možno novú triedu C ako prvé vozidlo vo svojom segmente vybaviť systémom vzduchového pruženia (AIRMATIC) na prednej a zadnej náprave. Vďaka elektronicky regulovanému, plynule prestaviteľnému tlmeniu na prednej a zadnej náprave umožňuje vynikajúci komfort pri prekonávaní nerovností aj v prípade naloženého vozidla. Ovládačom AGILITY SELECT si vodič môže zvoliť niektorú z nasledujúcich charakteristík: „Comfort“, „ECO“, „Sport“ a „Sport +“. V ďalšej charakteristike „Individual“ si vodič môže nakonfigurovať svoje vozidlo podľa vlastných požiadaviek. AIRMATIC okrem toho ponúka aj reguláciu výšky na všetkých kolesách, na dosiahnutie najlepšieho komfortu jazdy aj v prípade naloženého vozidla. Popri tom bude nová trieda C sériovo vybavená elektrickou parkovacou brzdou. Uvoľní sa automaticky, keď sa vodič s autom pohne.

Mercedes-Benz trieda C Foto: Mercedes-Benz

Motory BlueDIRECT s priamym vstrekovaním


V okamihu uvedenia na trh budú k dispozícii tri motorizácie. C 220 BlueTEC ako diesel a dva benzínové modely C 180 a C 200. Okrem toho bude Mercedes-Benz podobne ako v prípade tried S a E ponúkať dieselový motor kombinovaný s hybridným modulom. C 300 BlueTEC HYBRID so štvorvalcovým dieselovým motorom a kompaktným elektromotorom vyvinie výkon 150 + 20 kW (204 + 27 k) a postačí mu 3,9 litra motorovej nafty v kombinovanom cykle podľa NEFZ - Nový európsky jazdný cyklus. Ďalší mimoriadne úsporný hybridný model, ktorý má nasledovať neskôr, bude vybavený najmodernejšou technikou plug-in.

Pre novú triedu C so 4-valcovými motormi budú v závislosti od výkonu dve nové 6-stupňové manuálne prevodovky. Komfort automatického radenia zabezpečuje automatická prevodovka 7G-TRONIC PLUS, ktorú Mercedes-Benz v aspektoch ekológie a potešenia z jazdy ešte viac zdokonalil. Systém stáleho pohonu kolies 4MATIC dokáže aj v triede C zlepšiť trakciu a stabilitu jazdy a ešte viac zdôrazní jej kultivovaný športový charakter.

Profil novej triedy C v určitom zmysle pripomína modely triedy CLA Foto: Mercedes-Benz

Bezpečnosť na prvom mieste


Balík bezpečnostných technológií je v novej triede C na mimoriadne vysokej úrovni. Mohlo by sa zdať, že ich prítomnosť je skôr o marketingu, než o skutočnom prínose k vyššej bezpečnosti, avšak opak je pravdou. Každá jedna z asistenčných a bezpečnostných služieb bola vyvíjaná samostatne s odlišnými cieľmi a ich celkový súlad je potom ďalšia kapitola sama o sebe. Vo výsledku nový Mercedes triedy C poskytne sériovo alebo príplatkovo nasledovné technológie Mercedes-Benz Intelligent Drive:

Attention Assist dokáže informovať vodiča o stave jeho únavy a trvaní jazdy od poslednej prestávky
Collision Prevention Assist Plus poskytuje ochranu pred nárazom už od rýchlosti 7 km/h do 200 km/h
Distronic Plus s integrovaným systémom Stop & Go Pilot je čiastočne autonómny asistent pre jazdu v kolóne
• Asistent brzdenia BAS PLUS teraz dokáže rozpoznať aj priečnu dopravu a zosilniť váhavé brzdenie vodiča
• Brzda PRE-SAFE dokáže okrem stojacich vozidiel rozpoznať aj chodcov
• Rozšírený aktívny asistent udržiavania v jazdnom pruhu
• Aktívny asistent parkovania
• 360-stupňová kamera
• Asistent sledovania dopravných značiek s funkciou upozornenia
• Adaptívny asistent diaľkového svetla PLUS
• 3-bodové bezpečnostné pásy s pyrotechnickým napínaním
• 5 airbagov pre vodiča vrátane nového okenného airbagu
• Automatické rozpoznanie detskej sedačky

Ovládač multimediálneho, komunikačného a servisného centra COMMAND Online Foto: Mercedes-Benz

COMAND Online a Bluetooth ako základ


Systém COMAND Online ponúkne väčší displej s rozlíšením 960×540 bodov. Umožňuje okrem správy vozidla aj príjem digitálneho televízneho a rozhlasového vysielania a popri množstve iných funkcií ponúka rýchlu navigáciu s pevným diskom, automatické zohľadnenie zápchy pomocou aktuálnych a presných dopravných údajov služby „Live Traffic Information“, integrované WiFi a systém ovládania hlasom LINGUATRONIC. Systém Bluetooth 4.0 na prepojenie so smartfónom alebo tabletom ponúkne nová trieda C už v sériovej výbave.

Interiér si zachováva vysokú mieru komfortu a športovosti zároveň Foto: Mercedes-Benz

Objednávky sa prijímajú už dnes


Nový sedan triedy C možno objednávať už teraz u všetkých autorizovaných partnerov automobilky. K uvedeniu na trh budú k dispozícii najskôr modely C 220 BlueTEC, C 180 a C 200, pričom cena za základný model v sériovej podobe bude porovnateľná so súčasnou generáciou - zatiaľ však bez upresnení. To aj napriek tomu, že nová trieda C posúva úroveň akoby o jednu celú triedu vyššie.

Komentáre