Autá
Nová Insignia je natrieskaná elektronikou. Infotainment vás dostane
, 25. októbra 2013 14:00
Nová Insignia prichádza na trh s novými motormi, s novým infotainmentom a aj novou vizážou. Zmenila sa napríklad predná maska chladiča, ktorá sa mierne rozšírila a priblížila sa k svetlometom. Predná časť karosérie celkovo svojimi nízkymi a širokými prvkami vizuálne zvýrazňuje šírku karosérie. Vzadu sa tiež čo to pomenilo. Lesklá chrómovaná lišta na dverách/veku batožinového priestoru je teraz umiestnená nižšie a nesie logo značky. Zadok skrášľujú aj svietiace diódy LED.

Systémy, ktoré spájajú komfort a bezpečnosť
Veľkou novinkou je systém Adaptive Cruise Control. Je to tempomat, ktorý udržiava rýchlosť, ktorú si vodič nastaví, pritom ale zohľadňuje rýchlosť auta idúceho pred vami. Ak pôjde auto pred vami pomalšie, spomalí aj Insignia. Vozidlá s automatickou prevodovkou sú dokonca schopné úplne zastaviť, ak zastaví aj auto pred vami.

Nový kokpit – zábava a ergonómia v jednom
Konštruktéri sa pri vylepšovaní kokpitu zamerali najmä na to, aby mal jednoduché, prehľadné a intuitívne ovládanie. Stredová konzola pôsobí elegantne a nesie najmodernejšie technológie a funkcie. Ovládací panel je jednoduchší a obsahuje iba niekoľko tlačidiel, vďaka čomu je ovládanie systému infotainmentu a klimatizácie rýchle a intuitívne.

Ovládať ho však nemusíte len na dotykovom displeji. Dá sa to urobiť aj na multifunkčnom volante či hlasovým ovládaním. Okrem toho je tu ešte ďalšia možnosť, a to dotyková ovládacia plôška touchpad, ktorá je schopná čítať znaky napísané prstom.

Veľa možností motorizácie
Insignia má bohatú ponuku agregátov. Najprv si treba vybrať palivo – benzín, naftu alebo LPG.
Výbornou voľbou je turbodiesel CDTi s objemom 2,0 l, ktorý je v ponuke v dvoch výkonových modifikáciách – 88 kW/120 k alebo 103 kW/140 k. Chváli sa nízkou spotrebou aj emisiami, ktoré dosahujú iba 99 g/KM CO2. A čo sa týka spotreby, štvordverový a päťdverový model so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou a systémom Štart/Stop spotrebujú iba 3,7 litra nafty na 100 km v kombinovanom cykle (Sports Tourer: 3,9 l/100 km).
Ešte lepšou dieselovou možnosťou je štvorvalec 2.0 BiTurbo CDTI s výkonom 143 kW (195 k) a krútiacim momentom 400 Nm.

Ako alternatívna a extrémne ekonomická pohonná jednotka je v modelovom rade Opel Insignia k dispozícii turbodúchadlom prepĺňaný motor 1.4 LPG optimalizovaný na používanie skvapalneného ropného plynu. Dosahuje výkon 103 kW (140 k) a maximálny krútiaci moment 200 Nm.