Autá
Vlk pre cesty: Najsilnejší zo silných
Erik Stríž, 6. februára 2014 14:00Volkswagen Amarok Polar Expedition Sochi Foto: Volkswagen Polar Expedition
Amarok je prvý pick-up od Volkswagenu a od doby svojho uvedenia si získava čoraz viac priaznivcov. A to aj napriek tomu, že v domácej Európe nie sú automobily tohto typu veľmi populárne. Pre zaujímavosť, Amarok sa vyrába v argentínskom závode Volkswagenu „Pacheco“ pri Buenos Aires. Južná Amerika bola prvým miestom, na ktorom bolo možné Amarok zakúpiť a od konca roku 2010 sa dá nadobudnúť aj v európskych krajinách.
Volkswagen Amarok Polar Expedition Sochi Foto: Volkswagen Polar Expedition
3-tisíc pick-upov v jednom meste
Volkswagen Amarok patrí k tým najsilnejším vozidlám do 3,5 tony, aké kedy táto automobilka vyrobila, ale s úpravou podliehajúcej pod projekt Polar Expedition pomyslenú latku ešte navyšuje. Tento Amarok je súčasťou línie Sochi Edition, ktorú Volkswagen predstavil v rámci jeho oficiálneho partnerstva s nastávajúcimi zimnými olympijskými hrami v Soči. Až 3-tisíc týchto vozidiel sa bude pohybovať po meste Soči, ale oveľa zaujímavejšie sú tri z nich. Iba toľko sa dočkalo špeciálnej úpravy, ktorá dostane ich pasažierov prakticky všade.
Volkswagen Amarok Polar Expedition Sochi Foto: Volkswagen Polar Expedition
Guinessov rekord padol ešte pred cieľom
Tieto tri obrie automobily mali za úlohu prepraviť deväť pasažierov z Moskvy do mesta Petropavlovsk-Kamčatskij, hlavného mesta Kamčatského kraja a Kamčatskej oblasti. Trasa dlhá 8 200 kilometrov je najdlhšou, ktorú kedy v rámci jednej krajiny absolvoval akýkoľvek iný off-road, čím sa Amarok zapísal ešte pred naplnením svojho cieľa do Guinessovej knihy rekordov.
Volkswagen Amarok Polar Expedition Sochi Foto: Volkswagen Polar Expedition
Okrem kolies je to starý dobrý Amarok
Trojica upravených pick-upov Volkswagen Amarok disponuje silnými 2-litrovými turbo dieselovými motormi, extrémnymi kolesami, masívnejším odpružením náprav a schopnosťou ľahko prechádzať náročným zľadovatelým či zasneženým terénom.
Zvyšok automobilov sa nedočkal prakticky žiadnych úprav, inováciou prešli iba blatníky, ktoré chránia najmä boky vozidiel pred masívnymi sprchami blata a nečistôt z kolies.