Autá

Mestský Citaro hybrid má titul Bus of the Year 2019

"Mercedes-Benz Citaro hybrid v sériovej výbave ako sólo dvojnápravový autobus s celkovou prípustnou hmotnosťou 18 t ponúka až 105 miest pre cestujúcich a ako kĺbový autobus 159 miest pre cestujúcich. "

Peter Škorňa, 9. októbra 2018 8:00
Porota súťaže Bus of the Year, odborní novinári s medzinárodnou účasťou z 22 krajín, zvolila model Mercedes-Benz Citaro hybrid za Autobus roka 2019. Autobus v rámci porovnávacích testov presvedčilo v kategóriách hospodárnosť, inovácie, kvalita a používateľský komfort. Foto: Daimler AG
Mestský autobus Mercedes-Benz Citaro hybrid získal titul Autobus roka (Bus of the Year) 2019. Rozhodla o tom medzinárodná odborná porota na záver tohtoročného európskeho testovania autobusov v chorvátskom Záhrebe.

Citaro hybrid sa v testoch suverénne presadil, s obrovským náskokom aj oproti hodnoteným plne elektrickým autobusom, najmä pre svoju hospodárnu koncepciu pohonu využiteľnú v každodennej praxi.



Porota vozidlo okrem iného zvlášť ocenila v kategóriách hospodárnosť, inovácie, kvalita a používateľský komfort. Prihliadla aj na možnosť využitia ucelene koncipovanej novej hybridnej techniky výrazne zvyšujúcej efektívnosť spaľovacích motorov pre širokú paletu mestských autobusov a to aj pre motory dieselové a na zemný plyn.

Prídavný elektromotor (14 kW; 220 Nm) modelu Citaro hybrid počas brzdenia pracuje ako generátor elektriny (súčasne znižuje opotrebenie bŕzd), ktorú ukladá do dvojvrstvových superkondenzátorov a spätne ju čerpá na podporu spaľovacieho motoru autobusu (zároveň ho tým šetrí), najmä pri rozjazde.



Citaro hybrid má ako prvé úžitkové motorové vozidlo samostatnú 48-voltovú sieť, namiesto drahej vysokovoltovej. S novým elektro-hydraulickým riadením (intelligent eco steering), ktoré sa zapája len pri otáčaní volantu, hybridné Citaro znižuje spotrebu paliva oproti i tak hospodárnemu bežnému modelu o ďalších 8,5 percenta.

Mercedes-Benz Citaro hybrid v sériovej výbave ako sólo dvojnápravový autobus s celkovou prípustnou hmotnosťou 18 t ponúka až 105 miest pre cestujúcich a ako kĺbový autobus 159 miest pre cestujúcich.
Oproti bežnému má o 156 kg vyššiu hmotnosť, zachováva si však jeho nezmenené základné prvky, vedľajšie agregáty i intervaly údržby (60-tisíc km, prípadne raz ročne.

Komentáre