Autá
Nové Ečko od Mercedesu je luxus, ktorý treba zažiť
, 2. júla 2013 14:00
Pozrite sa na tú prednú masku
Logo automobilky, hviezda, doslova žiari na prednej maske. Automobilka sa s prednou časťou pohrala a v porovnaní s predchádzajúcou generáciou ju dosť zmenila. Dynamiku jej okrem tvarov dodávajú aj LED svetlomety. Tie treba pochváliť nielen po dizajnovej stránke, ale aj po funkčnej, pretože ukázali, že dokážu byť výborným spoločníkom na cestách. V testovanom modeli boli obohatené o adaptívny asistent diaľkového svetla a veľmi dobre sa prispôsobovali jazdným podmienkam.

A čo vnútri?
Už keď otvoríte dvere, zasvietia na vás na prahu nástupné lišty s nápisom Mercedes-Benz. V interiéri sú použité kvalitné materiály, ktoré vám opäť vtisnú na pery slovo luxus. Pekne vyniknú najmä ozdobné drevené čierne prvky.
Prístrojová doska je v koži a interiér okrem toho skrášľuje aj multimediálny systém. Rádio, ktoré si na ňom nastavíte, vás nesklame ani po zvukovej stránke vďaka audiosústave značky Harman Kardon. Nechýba navigácia či spárovanie s telefónom cez BlueTooth.

Nedáte si masáž?
Sedadlá sme v nami testovanom modeli mali vo svetlej koži. Nie každý je práve nadšený z tohto materiálu, pretože sa na tie sedadlá dá v lete aj prilepiť. No v tomto prípade to možné nebolo, keďže predné sedadlá boli vybavené nielen vyhrievaním, ale aj vetraním. V balíku sme mali aj pamäte na nastavenie sedadiel, takže auto si zapamätá tri rôzne polohy, ktoré si nastavíte elektronicky.
Čím boli tieto sedadlá ešte špecifické, bola možnosť masáže. Vodič a spolujazdec si môžu nastaviť, kde presne na chrbte tú masáž chcú, v akej intenzite a rýchlosti. Zo šoférovania teda v tomto prípade nebudete unavení, skôr oddýchnutí.

Jazda zážitkom
Nami testovaný model ukrýval pod kapotou dieselový motor so zdvihovým objemom valcov 2987 centimetrov kubických a výkonom 185 kW (252 k). Spojený bol s automatickou prevodovkou. Sťažovať sa na spomalenú jazdu teda nikto nemôže. Jeho svižnosť dosvedčuje aj zrýchlenie z 0 km/h na 100 km/h za 6,7 s. Keď zatlačíte plynový pedál až na zem, poriadne vás pritlačí do sedadla. Z kultivovaného sedanu sa totiž v tom momente stane agresívny športiak.

Aj napriek svojej dĺžke drží veľmi dobre v zákrutách a je vidieť, že ani na moment nezaváha.

Bezpečnosť a asistenčné systémy
Na cestách vám určite pomôže asistent sledovania mŕtveho bodu. V spätných zrkadlách vám zasvieti trojuholník vždy, keď budete mať nejaké auto v mŕtvom uhle. A keď v tom momente vyhodíte smerovku, že chcete odbočovať, tak vás pre istotu upozorní aj zvukovo. Dobrou voľbou je aj asistent sledovania jazdných pruhov, ktorý vás vibráciami volantu upozorní, že ste prešli mimo svojho jazdného pruhu, ak nedáte smerovku. Parkovať vám pomôže parkovacia kamera, ale aj aktívny asistent parkovania.

Jednoducho Mercedes
Mercedes proste svoju latku nepodlezie. Dizajnovo sú tie autá krásne, technologicky sú na veľmi vysokej úrovni. Cenovo sa vám možno nezdajú práve najdostupnejšie, ale keď si prepočítate, čo všetko v cene máte, tak sa na to možno pozriete trochu inak. A okrem toho – je to aj o emóciách. Sadnúť do nového Ečka, naštartovať ho a jazdiť na ňom, to bol jednoducho neskutočný zážitok plný emócií. Dokonca aj keď idete dvadsiatkou v nejakej nechutnej zápche, tak si tú jazdu užívate.
Jazdnými vlastnosťami je naozaj veľmi vpredu, dizajnom takisto. Asistenčných systémov má niekoľko a výbava vôbec nie je na zahodenie. Mercedes E350 BlueTEC 4Matic sedan by sme určite odporučili. Ide len o to, kto chce koľko do vozidla investovať.