Autá
Volkswagen ukázal v Šanghaji vlastné SUV kupé
Erik Stríž, 3. mája 2013 14:00

Podobný koncept má aj Lamborghini
Ak by ste mali pocit, že ste CrossBlue Coupe už niekde videli, máte pravdu. Je to recyklát Lamborghini Urus, od ktorého si Volkswagen požičal predovšetkým dizajn zadnej časti. V podaní nemeckej automobilky však vyzerá celkový koncept o niečo vyladenejšie a zadné partie sú vzhľadom k tým predným v harmónii.

Hybrid ako základ
Volkswagen CrossBlue Coupe je postavený na modulárnej platforme MQB, využíva kombináciu elektrického pohonu a priečne uloženého 4- a 6-valca TSI a 4-valca TDI. Na elektrinu dokáže koncepčné vozidlo podľa výrobcu prejsť 33 kilometrov, pričom maximálna rýchlosť na tento pohon je až 120 km/h. V optimálnom kombinovaní elektrického a klasického pohonu dokáže dosiahnuť rýchlosť 236 km/h, pričom k hranici 100 km/h sa dostane za 5,9 sekundy. Automobil využíva 6-stupňovú automatickú prevodovku DSG.

2× elektro + 1× klasika
Vzhľadom k pomerne veľkým rozmerom a značnej hmotnosti by si mal benzínový agregát udržiavať priemernú spotrebu iba 6,9 litra na sto kilometrov a v kombinácii s elektrickým pohonom iba 3 litre. Základom predstaveného funkčného konceptu je motor V6 3,0 TSI s výkonom 300 koní, ktorý dokáže aktívne spolupracovať s dvojicou elektromotorov umiestnených na každej náprave. Na prednej je inštalovaný jeden s výkonom 55 koní, na zadnej silnejší 115-koňový. Spoločne dokážu vytvoriť ťah o sile 412 koní, teda 305 kW.

Volkswagen CrossBlue Coupe má pomerne vysokú hmotnosť 2,2 tony a rozmery 4889×2015×1673 milimetrov. Rázvor kolies dosahuje bez dvoch centimetrov 3 metre. Volkswagen CrossBlue Coupe má šancu dostať sa do sériovej výroby, ale ak sa tak stane, bude to až po premiére svojho pôvodcu, 7-miestneho modelu CrossBlue.