Autá

Inteligentná súhra interaktívnosti a inovatívnosti

"Transportéry a vany divízie Mercedes-Benz Vans zažívajú revolučnú zmenu - z klasického výrobcu sa stáva poskytovateľ komplexných riešení v oblasti prepravy a mobility."

Peter Škorňa, 25. februára 2018 8:00
Sprinter Foto: Daimler AG
Nový produktový model Sprinteru sa ako prvý konštrukčný rad stáva stelesnením filozofie adVANce. Pomocou najmodernejšieho inovatívneho prepojenia so službami Mercedes PRO connect zabezpečuje nielen jednoduchý kontroling vozových parkov, ale aj optimalizuje, zefektívňuje a uľahčuje samotnú komunikáciu medzi manažérmi vozového parku a vodičmi. V súvislosti so službami Mercedes PRO connect bude k dispozícii osem balíkov s centrálnymi službami, akými sú napr. status vozidla, logistika vozidiel, údržbový manažment a manažment opráv alebo digitálna kniha jázd. Online služby bude možné používať pomocou úplne nového multimediálneho systému MBUX cez 10,25-palcový displej s vysokým rozlíšením, ovládaného pomocou dotykovej obrazovky či pomocou intuitívneho hlasového ovládania.

K výraznej zmene dochádza aj v oblasti variability nového modelu vozidla Sprinter, ktorý vďaka rôznym druhom nadstavby, koncepcií pohonu, stvárnení kabíny, dĺžok nadstavby, nosností a výšok úložného priestoru umožní vytvoriť vyše 1 700 rôznych variantov - od jednoduchého cenovo prístupného stavebného vozidla, až po vozidlo kyvadlovej dopravy s hodnotnou výbavou. Zmeny sa dotkli aj náhonu na zadné kolesá a náhonu na všetky kolesá, ktorý sa rozširuje o nový náhon na predné kolesá. Ten sa stáva základným typom náhonu, pričom pri ňom dochádza k zvýšeniu užitočného zaťaženia o 50 kg. Tým, že je hrana úložnej plochy nižšia o 80 milimetrov, je nakladanie, vykladanie, nastupovanie a vystupovanie oveľa komfortnejšie. Technickú dokonalosť nového Sprintera zvýrazňujú aj dve nanovo vyvinuté prevodovky pre náhon na predné kolesá – 9-stupňová automatická prevodovka s meničom, ktorá je novinkou v segmente veľkých transportérov, a nanovo vyvinutá 6-stupňová prevodovka s ručným radením.



V snahe vytvoriť vodičovi čo najdokonalejšie pracovisko, boli vnútorné priestory ergonomicky optimalizované a komfortné, čo sa prejavuje najmä v ergonomicky tvarovaných sedadlách, bezkľúčovom štartovaní, variabilite odkladacích priestorov či v zlepšení klimatizácie. Modernizácia a inovácie neobišli ani bezpečnosť – či už ide o cúvaciu kameru s premietaním obrazu vo vnútornom zrkadle, moderný parkovací balík s 360-stupňovým výhľadom z vozidla, alebo dažďový snímač s integrovaným systémom Wet Wiper, pri ktorom umývací roztok, vedúci cez rameno stierača sa rozstrekuje priamo pred stieracie lišty a zotiera sa bez oneskorenia. Vďaka tomu sa dosahuje optimálna viditeľnosť aj počas umývania skla.

V Sprinteri tretej generácie možno vytvoriť variabilný priestor z hľadiska počtu cestujúcich - od dvoch samostatných sedadiel až po 20 miest na sedenie pre 19 cestujúcich a vodiča. V rámci koncepcie jednoduchej montáže bol navyše vyvinutý nový systém montáže a demontáže radov sedadiel vozidla Sprinter Tourer, ktorú bez pomoci zvládne aj jedna osoba. Pri luxusnom variante vozidla Sprinter je zároveň každý rad sedadiel vzadu vybavený nabíjacími zásuvkami USB a úložným priestorom pre moderné telefóny. Technickými a konštrukčnými zlepšeniami sa dosiahlo, že maximálny úložný objem dosahuje 17 m3 a nosnosť predstavuje až 5,5 tony. O optimálne osvetlenie úložného priestoru sa postarajú lišty so svetelnými diódami a viditeľné zlepšenie je citeľné aj pri zadných dverách, ktoré sa ešte jednoduchšie otvárajú až k bočnej stene.

Komentáre