Technológie
Figúrky poskakúce po displeji tabletu, aj to je budúcnosť hračiek
Erik Stríž, 28. januára 2016 11:00Deti už dnes vnímajú tablety a mobily ako samozrejmosť. Foto: Pixabay
Tablety nie sú zlé, ale...
Nie je to iba o dnešných deťoch, že sa stále hrajú s mobilmi a tabletmi. Je to v prvom rade o rodičoch, ktorí nie sú schopní venovať svojim deťom dostatok pozornosti a dať im na hranie niečo iné. Je však nepochybné, že význam tabletov a mobilných telefónov v detských rukách nie je zanedbateľný - predsa hrať sa logickú interaktívnu hru na displeji je prínosnejšie, ako len posúvať figúrky z človeče po papierovej podložke.Spoločnosť Disney si nechala minulý týždeň v Spojených štátoch patentovať technológiu, ktorá umožní priamu interakciu medzi fyzickými hračkami a tabletom. Patent s názvom US 9240268 využíva spojenie tabletu, magnetickej hračky a podložky s elektromagnetickými cestičkami.
Princíp tkvie v aktívnej magnetickej podložke
Samotná technológia nie je ani tak výnimočná, v podstate pracuje s veľmi podobným princípom, na akom fungujú napríklad moderné bezdrôtové nabíjačky. Elektromagnetická podložka obsahuje väčšie množstvo cievok omotaných okolo kovového jadra, ktoré sa po privedení na prúd stávajú magnetmi. Do tabletu, ktorý sa položí na elektromagnetickú podložku, sa nainštaluje špeciálna aplikácia schopná ovládať správanie magnetov. Napokon už stačí na displej tabletu iba položiť hračku so zabudovaným permanentným magnetom a patent je na svete.Ilustračná fotografia Foto: Pixabay
Funkčnosť takéhoto setu je veľmi jednoduchá: na displeji tabletu sa zobrazuje prostredie hry, táto hra bezdrôtovo zasiela inštrukcie do magnetickej podložky a tá zasa pomocou neviditeľnej magnetickej sily pohybuje hračkou položenou na displeji.Je to príležitosť pre vznik nových druhov hračiek
Vzniká tak priestor pre vývoj celkom nových hier, ktoré dokážu pohybovať fyzickými predmetmi. Disney svoj patent uviedol v spojení s pretekárskym autom Lightning McQueen z animovaného filmu ‘Autá’. V takomto prípade sa malý model autíčka pohybuje tak, aby bol vždy na ceste.Iným príkladom môžu byť rôzne hry s figúrkami. Keď je oponentom samotný tablet, môže svoje figúrky posúvať samovoľne po ploche displeja, napríklad pri hraní šachov.
Zdroj: patentový úrad USA
ODPORÚČAME AJ:
Technologické firmy chcú prepojiť náš svet s virtuálnym
Neuveriteľné technológie: Potláčanie prejavov astmy mobilom
Osobný lietajúci robot? Nič nemožné
Umelá inteligencia v mobiloch za nás vybaví prácu a dohodne aj rande
Zložíte Rubikovu kocku za jednu sekundu? On áno