Štýl

Zvýšte svoju príťažlivosť: Jednoducho a lacno to dokáže každá žena

"Ak chcete byť atraktívnejšou, nemusíte utrácať peniaze za plastiku. Existuje omnoho jednoduchší a lacnejší spôsob. "

Zuzana Onufer, 11. apríla 2015 12:00
Ilustračné foto Foto: TASR/AP
Parfémy a rôzne podmanivé vône ženy po stáročia používali ako spôsob zvýšenia svojej atraktívnosti. Dnes to potvrdili aj vedci. Zistili totiž, že tváre žien sú hodnotené ako príťažlivejšie, ak ich sprevádza príjemná vôňa. Výsledky výskumu naznačujú, že používanie vonných výrobkov, ako sú napríklad parfémy, môže do istej miery ovplyvňovať, ako sa ľudia vnímajú navzájom. Výskum realizoval a na svojej stránke monell.org zverejnil Monell Chemical Senses Center.

"Príjemná vôňa a príťažlivosť tváre sa integrujú do jedného spoločného emocionálneho hodnotenia," skonštatovala vedúca štúdie a kognitívna neurologička Janina Seubert. Podľa nej to znamená, že obidva vnemy sa spracúvajú v tom istom nervovom centre mozgu.

Príťažlivosť a vek posudzujeme inak


Štúdia pracovala s premisou, že posudzovanie atraktivity a veku zahŕňa dve odlišné vnemové metódy spracovania. Inak povedané, kým posudzovanie príťažlivosti je považované za emocionálny proces, súdy o veku sú založené na racionálnom úsudku.

Výskumu sa zúčastnilo 18 dospelých ľudí, mužov aj žien. Tí boli požiadaní, aby ohodnotili príťažlivosť a vek ôsmich ženských tvárí na fotografiách. V čase hodnotenia boli do miestnosti vypúšťané rôzne pachy. Jednalo sa o zmes nepríjemného rybieho oleja a voňavého ružového oleja, pričom pomer jednej aj druhej zložky sa menil. Pri každej fotografii sa teda hodnotil vek, príťažlivosť, ale aj príjemnosť či nepríjemnosť zápachu.

Príjemná vôňa zvyšuje našu atraktívnosť


Výsledky štúdie naozaj potvrdili, že pekná vôňa pozitívne ovplyvnila vnímanie príťažlivosti jednotlivých žien na fotografiách. Naopak pri nepríjemnej vôni sa hodnotiteľom aj reálne pekná žena nejavila tak atraktívna. To znamená, že náš úsudok neovplyvňujú len vizuálne, ale aj čuchové podnety. Oproti tomu, pri určovaní veku hrali prím vonkajšie vizuálne prvky, ako sú napríklad vrásky alebo škvrny na tvári. Vypúšťané vône mali len podružné a aj to zmiešané účinky pri hodnotení.

„Tieto zistenia majú fascinujúce dôsledky v tom, ako príjemné vône môžu pomôcť zlepšiť prirodzený vzhľad v sociálnom prostredí," vysvetlil spoluautor štúdie Jean-Marc Dessirier.

ODPORÚČAME AJ:
V minulosti boli pohromou, teraz sa nosia: Oprášte tieto beauty triky
Máte problémy s čiernymi bodkami? Zbavte sa ich
Ružové kúsky, ktoré nesmú chýbať žiadnej žene: Máte ich?
Dámy pozor: Toto je najdôležitejšie beauty desatoro všetkých čias

Komentáre