Autá

VIDEO: Rozmrazovanie čelného skla aplikáciou v mobile

"To, že sa moderné autá dajú ovládať aj cez mobil, prináša jednu šikovnú možnosť: odstrániť sneh z čelného a všetkých ostatných okien. "

Erik Stríž, 6. januára 2017 12:00
Rozmrazovanie čelného skla aplikáciou v mobile Foto: Youtube
Rozmrazovanie tenkej vrstvy námrazy, ľadu, odhrnutie snehu. To sú činnosti, ktoré sú dôverne známe každému majiteľovi auta a väčšinou z potreby ich vykonávania nie je nadšený. Je potrebné vytiahnuť z auta plastovú škrabku, metličku, nasadiť si rukavice a pustiť sa do práce, po ktorej ostane polovica strhnutého snehu na vašom kabáte a za rukavicami.

S modernými autami, ktoré sú možné čiastočne ovládať prostredníctvom mobilného telefónu, sa táto nepekná rutina môže stať minulosťou.

Dôkazom môže byť trojminútové video nižšie, na ktorom istý pán rozmrazuje sneh na oknách svojho elektromobilu Tesla Model S bez toho, aby do auta vôbec nasadol. Demonštruje aplikáciu, ktorú poskytuje automobilka Tesla pre svojich zákazníkov ako nástroj pre vzdialené ovládanie vybraných funkcií automobilu. Súčasťou tejto aplikácie nie je samostatná funkcia vyhrievania čelného skla, ale vyhrievania interiéru ako takého - rovnakú funkčnosť majú aj aplikácie iných prémiových automobilových značiek.

Zdroj: Tesla App to melt snow and ice by preheating the cabin (youtube.com)

Na videu je vidno, ako sa po vzdialenom spustení klimatizácie pomerne rýchlo stráca námraza a sneh z predného okna Tesly a z jej bočných okien.

Je nepochybné, že takéto rozmrazovanie zvládne aj každé iné auto bez ohľadu na to, či sa dá na diaľku ovládať mobilom alebo nie. Podstatný je princíp, kedy sa po spustení vyhrievania interiéru naplno začne spolu s priestorom vyhrievať aj sklo, ktoré ho oddeľuje od exteriéru. Na videu je klimatizácia nastavená na maximálnych 30 °C, ale na roztopenie tenkej vrstvy námrazy a snehu nie je potrebná veľmi vysoká teplota, 15 až 20 stupňov Celzia je celkom dostatočných. Len to potrvá o niečo dlhšie.

Pri elektromobile vstupuje do hry jedna vážna vec: púšťaním klimatizácie mimo jazdy sa odčerpáva energia z akumulátorov, ktoré majú za úlohu napájať elektrický motor, prípadne niekoľko takýchto motorov. Pri elektromobile Tesla Model S s dojazdom niekoľko stoviek kilometrov však strata na úrovni maximálne niekoľkých desiatok nemusí byť tak závažná.

Zdroj: Tesla App to melt snow and ice by preheating the cabin (youtube.com)

ODPORÚČAME AJ:
Kto prevezme zodpovednosť za správanie samojazdiacich áut?
Samojazdiace autá v Číne a elektrická formula bez pilota
Mestská hromadná doprava budúcnosti nebude obmedzovať osobné autá
Tesla predstavila nový elektromobil Model 3 určený pre masový trh
Ako budú vyzerať autá za sto rokov? Možno aj takto
Kľúč k autu bude čoskoro minulosťou, Švédi odomykajú autá mobilmi

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac