Autá

Kórejská predstava luxusu osloví aj slovenského zákazníka

"Nová KIA Optima je nápadnejšia, komfortnejšia, luxusnejšia, ostrejšia. Automobilka predstavila svoju limuzínu v New Yorku a potešila nejedného fanúšika automobilizmu. "

Erik Stríž, 7. apríla 2015 8:00
Kia Optima (2015) Foto: Kia
O novej KIA Optima vieme už nejaký ten piatok. Automobilka postupne zvejňovala nové a nové fotografie, skice a počítačom generované modely novej generácie svojej limuzíny, pričom v Ženeve dokonca ukázala koncept Sportspace s objemným batožinovým priestorom.

Zvyčajne sa produkčné verzie automobilov značne odlišujú od konceptov, ktorými sa automobilky snažia vzbudiť pozornosť médií a fanúšikov. O to viac je hodnotnejší prístup značky KIA, ktorá dizajn konceptu previedla do sériovej podoby prakticky bez zmien. Zoznámte sa s novou limuzínou Optima, toto stretnutie vás určite poteší.

Kia Optima (2015) Foto: Kia

Ostrejšie a vyzretejšie tvary


Automobilka KIA je okrem dobrých vozidiel známa aj tým, že sa nebojí veľmi experimentovať s dizajnom svojich modelov. Niekedy tento inovatívny prístup nemusí byť verejnosťou prijímaný s nadšením, stačí si spomenúť na poslednú obmenu na Slovensku veľmi populárneho modelu Cee’d. Zmena v karosérii a radikálna premena tvaru svetlometov bola spočiatku viac kontroverzná, ale dnes toto vozidlo považujeme za jedno z tých, ktoré určujú vzhľad dopravy slovenských miest.

Kia Optima (2015) Foto: Kia
Pri modeli Optima sa však pravdepodobne KIA vyhne všetkým tým negatívnym ohlasom v internetových komentároch. Napriek tomu, že je limuzína viditeľne modernizovaná a krajšia, nesnaží sa silou mocou pútať pozornosť na nové prevedenia svetlometov či typu karosérie. Ide teda viac o evolúciu ako revolúciu.

Obzvlášť zaujmú najmä zadné partie automobilu. Strecha sa vzadu zvažuje pomaly a zadné svetlá sú výrazne nad úrovňou predných svetlometov. Piate dvere a ladné tvary zadnej časti vozidla môžu pripomínať aktuálnu Mazdu 6 vo verzii sedan. Trúfame si dokonca tvrdiť, že v prezentovanej bordovej farbe karosérie by si novú Optimu nejeden fanúšik motorizmu poplietol práve s Mazdou 6.

Kia Optima (2015) Foto: Kia

Interiér pre náročnú klientelu


Pohľad do interiéru prezrádza veľa o cieľovej skupine tohto automobilu. Chce sa zavďačiť náročným a preto v ňom nachádzame rozsiahle čalúnené plochy, veľký panel pred šoférom a spolujazdcom a rozmerný stredový tunel s ovládacími prvkami

Interiér v novej Optime môže byť porovnávaný aj s nemeckými sedanmi a limuzínami, avšak stále si udržiava charakter automobilu s čiastočným ázijským kapitálom. Zaujme volant s výraznými ergonomickým tvarmi, zapustený farebný centrálny displej, masívny volič automatickej prevodovky a členité čalúnenie sedadiel.

Automobilka tvrdí, že interiér novej Kia Optima by mal byť výborne odhlučnený od okolia a o zážitok z počúvania dobrej hudby sa bude starať audiosystém značky Infinity. V štandardnej výbave vozidla nebude chýbať navigácia, sledovanie mŕtveho uhla s upozornením, kamerový systém a celá plejáda asistenčných služieb, ktoré aktívne či pasívne zvyšujú bezpečnosť.

Kia Optima (2015) Foto: Kia

Zatiaľ sa hovorí iba o benzínových motoroch


Automobilka doteraz informovala o motorizáciách pre trh v Spojených štátoch, ktorý neobsahuje naftové varianty. Takmer s istotou však môžeme očakávať, že v Európe a i na Slovensku sa nová Kia Optima objaví aj s dieselovým agregátom. Zatiaľ bola reč iba o 1,6-litrovom, 2-litrovom a 2,4-litrovom benzínovom motore s výkonom od 178 do 247 koní. Zároveň nepredpokladáme, že by sa Kia Optima objavila v ponuke aj ako hybrid.

Nová Kia Optima bude v predaji ešte tento rok, všetky technické parametre pre európsku verziu by sme mali spoznať v priebehu frankfurtského autosalónu na túto jeseň.


Zdroj: Tlačová správa/Netcarshow



ODPORÚČAME AJ:
Nový veľký Mercedes sa dočká aj hybridného pohonu
Hybridné BMW X5 bude mať elektromotor ako doplnok
Jaguar vyrobí 12 kusov svojho vyše 50 rokov starého modelu
Nové Audi R8 je hranatejšie, silnejšie a kontroverznejšie
Najluxusnejšie kombi si vyžiada iba 1,6 litra nafty na 100 kilometrov

Komentáre