Autá

Tieto autá zaujali v roku 2015 najviac

"Je dôležité vedieť o tom, aké inovácie sa dejú v automobilovom priemysle a na Webmagazíne o nich pravidelne informujeme. Tento rok vás najviac zaujali rodinné, luxusné, elektrické i historické autá."

Erik Stríž, 31. decembra 2015 13:00
35-koňový Mercedes z roku 1900 Foto: Mercedes-Benz

Prvé auto na svete má 130 rokov

Vôbec prvý automobil na svete je sporná záležitosť. Vo všeobecnosti sa však za prvé motorové vozidla akceptuje to, ktoré vyrobil Karl Benz. Ešte v roku 1879 Benz prvýkrát predviedol jednovalcový štvortaktný benzínový motor s elektrickým zapaľovaním, ktorý mal byť základom pohonu dopravných prostriedkov budúcnosti. Odvtedy sa síce technológia pohonu veľmi zdokonalila, avšak stále využíva rovnaký princíp, ktorý využil pán Benz.

Pred 129 rokmi, 29. januára 1886 si nechal Karl Benz svoj automobil patentovať ako “vozidlo poháňané benzínovým motorom”.

Zaujímavosťou je, že iný pán Gottlieb Daimler (1834-1900) nezávisle od Benza vyrobil svoj vlastný automobil v roku 1886. Predchádzal mu dokonca aj vôbec prvý motocykel. Ten skonštruoval v roku 1885 spoločne s Wilhelmom Maybachom a rovnaký pán Maybach o päť rokov neskôr vyrobil prvé auto značky Mercedes (na fotografii vyššie). Malo skvelých 35 konských síl, štyri kolesá a skutočný kokpit. Tento kabriolet je právom považovaný za prvý moderný automobil - dôraz kladieme na prívlastok “moderný”.
Čítajte celý článok »

GM EN-V Foto: GM

Najštýlovejšie malé auto do mesta malo mať iba dve kolesá

Volalo sa GM EN-V a bolo víziou efektívnejšej mobility vo veľkých mestách. Bolo určené pre dvoch pasažierov vrátane vodiča, pričom jazdiť malo vedieť aj autonómne. To najzaujímavejšie na vozidle GM EN-V je spôsob pohonu. Prizvanie spoločnosti Segway nebolo prvoplánové, táto firma mala za úlohu na vozidlo aplikovať svoju technológiu pohonu a automatického vyrovnávania.

Vozidlo tak bolo postavené iba na dvoch kolesách umiestnených v zadnej časti podvozka. Práve systém automatického vyrovnávania a stabilizovania sa od firmy Segway sa mal postarať o to, aby tieto dve kolesá stačili a boli pritom celkom bezpečné.
Čítajte celý článok »

BMW 2 Gran Tourer (2015) Foto: BMW

Rodinné auto od BMW nie je žiadna fikcia, ale model 2 GT

Pohon prednej nápravy, karoséria v štýle rodinného MPV a množstvo praktických detailov v interiéri. Nie je reč o Volkswagene Touran alebo Citroen C4, ale o mníchovskom bavoráku.

Keď mníchovská automobilka BMW predstavila modelovú sériu 2 Active Tourer a Gran Tourer, prekvapila celú motoristickú verejnosť. Prvým modelom rady 2 bolo totiž krásne malé športové vozidlo, a že by ho mal doplniť vyslovene rodinný model s pohonom prednej nápravy, sa veľmi nečakalo. Napriek tomu má MPVčko svoje významné postavenie v portfóliu automobilky, konkuruje napríklad populárnemu Mercedesu triedy B.
Čítajte celý článok »

Škoda Superb (2015) Foto: Škoda

Nový Superb sa chce podobať na luxusné Audi

Aktuálna generácia vozidiel Škoda Superb je bez najmenších pochýb jednou z najatraktívnejších tém z prostredia motorizmu. Aj my sme písali o tomto automobile s veľkým úspechom.

Superb je tým najlepším, čo dnes dokáže Škodovka ponúknuť, pričom priamo nadväzuje na posledné dizajny modelov Octavia a Fabia. Nedá sa však nevšimnúť nápadná podobnosť s koncernovými bratmi značiek Audi a Volkswagen, predovšetkým s Audi nachádzame viacero spoločných čŕt. Superb takto väčšmi stúpne v očiach náročných zákazníkov.
Čítajte celý článok »

Historická fotografia autonehody spracovaná do farby (Ilustračná fotografia) Foto: Sava´s Place

Míľniky dopravy: Semafory, evidenčné čísla a benzínky tu neboli vždy

Automobily po našej planéte jazdia už viac ako sto rokov a celkom prirodzene začiatkom 20. storočia vznikla potreba existencie čerpacích staníc. Automobily sa totiž stali niečím, čo nahradilo aj konské povozy na dlhých trasách a nie vždy bolo možné so sebou voziť aj nádrže s benzínom. Najmä nie vtedy, keď spotreba motorov ďaleko presahovala hodnoty, ktoré sú dnes pre nás celkom neakceptovateľné.

V článku ste sa mohli dočítať o prvej benzínke na svete, dopravných značkách, o nešťastnom význame prvých semaforov či o vôbec prvej krádeži automobilu v histórii.
Čítajte celý článok »


ODPORÚČAME AJ:
Peugeot 108: Akého veľkého princa natlačíte na zadné sedadlá?
Nový líder sub-kompaktných áut do mesta
Mestský crossover pokorí aj zasnežené Tatry
Rodinná cesta autom so športovým duchom a eleganciou
Míľniky dopravy: Semafory, evidenčné čísla a benzínky tu neboli vždy

Komentáre