Technológie
Skryté funkcie Facebooku sú o reklame, smrti a obrátených textoch
Erik Stríž, 25. júna 2016 8:00Facebook Foto: Facebook
Zobrazenie vzťahu a priateľstva
Chcete v prehľadnej forme vidieť, ako sa postupne vyvíjal váš vzťah s partnerom? Ak ste na Facebooku priateľmi už dlhšie, je to veľmi jednoduché - stačí do prehliadača napísať ako URL adresu facebook.com/us. Ak by vás zaujímal priebeh priateľstva s niekým iným (prakticky kýmkoľvek na Facebook), stačí do riadka s URL adresou vpísať facebook.com/friendship/A/B/A znamená vaše meno a B meno priateľa. Je potrebné uvádzať to meno, ktoré sa zobrazí v URL adrese, keď si necháte zobraziť jeho profil. Väčšinou je to tvar meno.priezvisko.
Správy na Facebooku majú priečinky, občas si ich skontrolujte. Foto: Facebook
Skryté správy od neznámych ľudí
Možno aj vám píšu desiatky ľudí bez toho, aby ste o tom vedeli. Facebook totiž v notifikačnej lište zobrazuje prioritne správy od ľudí, ktorých máte uložených v zozname priateľov. Občas to môže spôsobiť problém, ale takto to Facebook zariadil. Prístup k správam od neznámych ľudí je však veľmi jednoduchý - stačí ísť na stránku so správami (facebook.com/messages) a vľavo hore kliknúť na záložku Žiadosti o kontakt. Je dobré občas sa sem pozrieť a prejsť si aj iné priečinky správ, najmä tie s názvom Filtrované. Sem sa ukladajú predovšetkým spamy (teda nevyžiadaná pošta), ale občas sa môže stať, že sem systémy Facebooku zaradia aj správu od niekoho, koho poznáte.Užitočná je najmä záložka Neprečítané, v ktorej nájdete všetky správy, ktoré ste doteraz neprečítali. Spravíte si tak lepší prehľad v tom, komu ste ešte neodpovedali
Aj cez Messenger sa dajú posielať veľké súbory, nielen fotografie a odkazy. Foto: Facebook
Posielanie súborov cez Messenger
Asi všetci vieme, že cez okienko Messenger sa dajú posielať fotky. Keď sa ale snažíte poslať napríklad PDFko, nemusí sa vám to hneď podariť. Mnohí si dokonca myslia, že to vôbec nejde - a pritom opak je pravdou. Stačí v otvorenom okne práve prebiehajúcej komunikácie kliknúť na ozubené koliesko s možnosťami a vybrať spomedzi nich “Pridať súbory...”.Následne sa vám otvorí systémové okno s možnosťou výberu konkrétneho súboru uloženého vo vašom počítači. Váš kolega na druhej strane dostane priamo v Messengeri správu s ikonou a možnosťou okamžitého stiahnutia.
Poverený kontakt sa postará o váš účet v prípade, že k nemu nebudete môcť pristupovať. Jedným z dôvodov môže byť aj vaša smrť. Foto: Facebook
Poverená osoba po vlastnej smrti
Toto je trocha morbídne, ale je správne venovať tomu aspoň trocha pozornosti. Na Facebooku sú milióny profilov ľudí, ktorí sú už po smrti. Každý z nás má ale možnosť vybrať si človeka, ktorý bude náš profil spravovať po tom, čo zomrieme. V takom prípade bude môcť spravovať váš profil v akomsi obmedzenom režime, nebude ho však možnosť vymazať.Má obrátenie textov naopak zmysel? Asi nie, ale je to funkcia, ktorú Facebook ponúka v nastaveniach jazyka. Foto: Facebook
Obrátenie textov hore nohami
Táto funkcia má svoju históriu a nazýva sa aj pirátske písmo. Je to také písmo, ktoré sa zobrazuje naopak, teda hore nohami. V nastaveniach jazyka si vyberiete možnosť English (upside down) a všetko od Facebooku bude naopak. Ak to nemá žiadny prakticý úžitok, je to aspoň dobrá nachytávka kolegov, ktorí nechajú v kancelárii zapnutý počítač s prihláseným Facebookom....V nastaveniach si môžete vybrať, aký obsah sa má zobrazovať prioritne. Foto: Facebook
Nastavenie preferencií. Čo sa má zobraziť najskôr?
Keď si zobrazíte Facebook, čo by ste chceli vidieť ako prvé? Najnovšie fotky od vašej rodiny alebo tie od kamarátov, ako sa zabávajú na párty? Facebook ponúka v nastaveniach možnosť vybrať si, koho príspevky budú mať prioritu.Otvorte si hlavnú stránku Facebooku a z ľavého menu si vyberte položku Novinky. Keď na ňu prejdete myšou, naľavo sa zobrazí ikona ozubeného kolieska, na ktorú kliknete a vyberiete si možnosť Upraviť preferencie. Na zobrazenom oke si už potom vyberiete, koho príspevky sú pre vás zaujímavejšie.
Ak sa vám zobrazujú čudné reklamy, prejdite si nastavenia reklám na Facebooku. Môžete si pridať záujmy, aby bola reklama relevantná a užitočná. Foto: Facebook
Nastavenie preferencií reklamy
Facebook (rovnako ako Google a všetci ostatní) používa cielenú reklamu na základe záujmov. Tieto systému sú pomerne spoľahlivé a presné, keď na internete často vyhľadávate politiku, bude vám Facebook zobrazovať odkazy na spravodajské portály a podobne. Niekedy sa ale stane, že systém neodhadne vaše preferencie ideálne a vtedy je priestor pre váš zásah.V nastaveniach vášho profilu nájdete v ľavom menu položku Reklamy. Tu si môžete vypnúť zobrazovanie reklamy na základe záujmov alebo aj doplniť vaše konkrétne záujmy. Reklama, ktorá sa vám bude potom zobrazovať, bude relevantnejšia a možno ju dokonca oceníte.
ODPORÚČAME AJ:
Ženy zanedbávajú ochranu dát v mobilných zariadeniach
Slovenská firma ovládla globálny trh mobilných CRM riešení
Počítačový program od Google porazil svetového šampióna v hre go
Zopár tipov, ako byť dobrým blogerom
Chcete prestať fajčiť? Môže vám pomôcť aplikácia v mobile