Autá

Škodovka na elektrinu, ktorú si môžete kúpiť už dnes

"Škoda Yeti s dvojicou elektrických motorov nie je koncept, ale plnohodnotné malé SUV s pohonom všetkých štyroch kolies. Nie je sériovo vyrábaným vozidlom. "

Erik Stríž, 3. decembra 2015 13:00
Škoda Yeti Kreisel Electric 4×4 (2015) Foto: Kreisel Electric
Model Škoda Yeti spôsobil pred niekoľkými rokmi veľký rozruch. Od automobilky z Mladej Boleslavi sa neočakávalo, že do svojho konzervatívneho portfólia zaradí model typu SUV. A dnes je Yeti veľmi dôstojným modelom, ktorý pozná snáď celá Európa, a o ktorého význame sa vôbec nepochybuje. Dokonca dnes čítame správy o tom, že sa Škodovka pod taktovkou šanghajskej divízie Volkswagenu chystá vyrábať ešte väčšie SUV-čko, navyše v karosárskej úprave s pomaly sa zvažujúcou strechou v štýle kupé.

Rakúska firma Kreisel Electric nie je v automobilovom svete nováčikom, ale je celkom pravdepodobné, že ste o nej ešte nikdy predtým nepočuli. Spoločnosť sa zaoberá v prvom rade prestavbou existujúcich automobilov na výlučne elektrický pohon. V jej portfóliu nachádzame okrem aktuálne propagovej Škoda Yeti aj BMW radu 3, Volkswagen Caddy a Porsche Panamera.

Škoda Yeti Kreisel Electric 4×4 (2015) Foto: Kreisel Electric

Veľmi pôsobivé čísla

Prestavba vozidla Yeti znamenala odstránenie jeho pôvodného motora, palivovej nádrže a tiež celého výfukového systému. Tieto prvky totiž neboli ďalej potrebné, pretože ich nahradili dva elektrické motory so spoločným výkonom 231 konských síl.

Každý z elektromotorov poháňa jednu nápravu, čo znamená, že terénny Yeti si zachoval pohon všetkých štyroch kolies. Aj naďalej sa ním dá jazdiť nespevneným terénom, avšak s oveľa vyšším výkonom, krútiacim momentom a hlavne takmer úplne potichu. Jeden z významných rozdielov medzi spaľovacími a elektrickými motormi je úroveň hluku, ktorý produkujú počas prevádzky. Elektromotory sú tiché, počuť iba mierne vrčanie, ktoré ani nepreniká do interiéru.

Škoda Yeti Kreisel Electric 4×4 (2015) Foto: Kreisel Electric
Veľmi pôsobivo vyzerajú údaje o dojazde tohto elektromobilu. Vďaka batériám s kapacitou 64 kWh by sa mal maximálny dojazd na jedno nabitie pohybovať až na úrovni 350 kilometrov. Nepochybujeme však o tom, že pri dynamickej jazde toto číslo klesne aj na polovicu.

Elektrická Škoda Yeti Kreisel dosahuje maximálnu rýchlosť 180 km/h, na rýchlosť 60 km/h sa dostane v priebehu 2,6 sekundy a dobíjanie batérii trvá iba dve a pol hodiny.

Zdroj: Kreisel Electric


ODPORÚČAME AJ:
Vyrobili auto z kartónu, váži trištvrte tony a jazdí iba vpred
Toto je päť najextrémnejších expedičných vozidiel na svete
Auto namiesto CO2 z výfuku vypúšťa vodu, vraj je inováciou dekády
Najodolnejší terénny Defender na tri spôsoby
Prerod off-roadu na mestské SUV-čko sa vydaril

Komentáre