Autá

Audi Q7: Žiadna modernizácia, ale celkom nové vozidlo

"Audi Q7 je postavené na novom podvozku, má modernejší vzhľad, menšie rozmery, nižšiu hmotnosť a celkom nový interiér. "

Erik Stríž, 16. decembra 2014 13:00
Audi Q7 S-Line (2015) Foto: Audi


Virtuálne predstavenie novej generácie modelu Q7 je takým malým darčekom pre fanúšikov značky Audi. Na novú verziu populárneho a ikonického SUV sa čaká už pomerne dlhý čas, pretože aktuálna generácia bez zásadnejších zmien pracuje s tým, čím disponovala už prvá generácia z roku 2005.

Prakticky celá modelová paleta automobilky prešla inováciami a redizajnom, jedine najväčšie vozidlo ponuky, Q7, ostávalo verné pôvodnému dizajnu i technike. Aj preto je uvedenie novej generácie pomerne významným krokom v modernej histórii Audi. Nejde však iba o klasický facelift alebo modernizáciu vzhľadu, nové Audi Q7 je prakticky celkom novým vozidlom. Automobilka ako prvý ukázala variant vozidla so športovým paketom S-Line.

Audi Q7 S-Line (2015) Foto: Audi

Menšie rozmery vďaka novému podvozku


Nové Audi Q7 má rozmery 5050×1970×1740 milimetrov, v porovnaní s aktuálnou generáciou je teda kratšie o 37 a užšie o 15 milimetrov. Tento úbytok ide akoby proti trendu stále sa zväčšujúcich automobilov, avšak sme pevne presvedčení o tom, že zopár odstrihnutých centimetrov nebude znamenať zníženie komfortu pasažierov. Práve naopak, tí by sa mali dočkať kvalitnejšieho zážitku z jazdy - veď práve to očakávame od každej novej generácie automobilov.

Významným krokom k zlepšeniu jazdných vlastností automobilu je použitie platformy nazvanej MLB Evo, na ktorej je nové auto postavené. Je vyrobená z pevnej ocele a z hliníka, pričom jej využitie malo za dôsledok zníženie hmotnosti veľkého SUV až o 325 kilogramov. Finálna hmotnosť vozidla je tak 1970 kilogramov a popri tom ponúkne výkonnejšie motorizácie, ako v minulosti.

Očakáva sa, že na tejto platforme bude postavený aj Volkswagen Touareg v roku 2017, ktorého prvé testy sa začali realizovať už pred dvomi mesiacmi. Čiastočná príbuznosť s Touaregom nie je náhodná, niektoré prvky karosérie novej Q7 sa ponášajú práve na veľké SUV od Volkswagenu.

Audi Q7 S-Line (2015) Foto: Audi

Nový dizajn upozorňuje na technickú vyspelosť


Prvý pohľad na nový dizajn napovedá príbuznosť s nedávno inovovaným kompaktným SUV Audi Q3. Od menšej Q3 si veľká Q7 vzala nápadný rám masky chladiča a svetlomety s ostrými tvarmi. Zaujme aj vnútorná grafika predných svetlometov, ktorá využíva možnosti technológie LED. Aj v tomto detaile nachádzame jednu zásadnú odlišnosť v porovnaní s predchádzajúcim modelom, LED pásy denného svietenia už nemajú ten vzhľad typický pre Q7.

Audi Q7 S-Line (2015) Foto: Audi

Interiér už bez dreva


Veľkou modernizáciou prešiel interiér. Ak bolo Audi Q7 doteraz typické plným interiérom s masívnymi ovládacími prvkami a robustnou prístrojovou doskou, po novom to už neplatí. Interiér je výrazne modernejší, udržiava si športový charakter a aj napriek vyššie spomenutým menším rozmerom sa zdá byť interiér mierne širší a vzdušnejší. Stredový tunel sa zdá byť masívnejší a členitejší, je viditeľne oddelený od horizontálnej prístrojovej dosky. Tá vyzerá byť, naopak, menšia a kratšia. Je to spôsobené aj tým, že centrálny 8-palcový displej už nie je jej súčasťou, po novom je položený na vrchu prístrojovej dosky. Podľa dostupných správ by sa mal vyklápať automaticky pri každom štarte vozidla.

Vyzerá to tak, že modernizácia vozidiel od Audi sa dotýka budúcich majiteľov veľmi intenzívne. Každý človek, ktorý chce šoférovať takéto SUV, musí byť aspoň trocha technicky zdatný. Už len ovládač svetlometov ponúka päť režimov, na volante sa nachádza množstvo tlačidiel a otočných voličov a to najväčšie prekvapenie príde pri pohľade pred volant.

Audi Q7 S-Line (2015) Foto: Audi

Displeje, kam sa len pozriete


Virtuálny kokpit od Audi bol veľmi zaujímavým konceptom, ktorý automobilka dokázala dotiahnuť do reality v pomerne krátkom čase. Virtuálny kokpit v Audi Q7 nie je jediným a ani prvým, preto očakávame, že prípadné chybičky sú už doladené. Virtuálny kokpit znamená, že všetky údaje o aktuálnom stave vozidla, navigačné pokyny, informácia o rýchlosti, otáčkach motora, úrovni paliva v nádrži a podobné dáta sú zobrazené na 12-palcovom farebnom displeji. Grafika je prehľadná, má čierne pozadie a biele písmo, vďaka čomu neoslňuje počas nočných jázd. V ponuke výrobcu bude aj head-up displej a možnosť vybaviť vozidlo 10-palcovými obrazovkami pre zadných pasažierov, čím sa počet displejov v Q7 navýši až na päť (ak nepočítame menšie displeje informujúce o nastavení klimatizácie a podobne).

Audi Q7 S-Line (2015) Foto: Audi

Trojlitrové šesťvalce


V tejto chvíli nemáme o novom Audi Q7 všetky podrobnosti, ale zopár informácií automobilka zverejnila aj o budúcich motorizáciách. V ponuke sa objaví trojlitrový benzínový TFSI V6 (333 koní, 440 Nm) a trojlitrový naftový TDI V6 s výkonom 272 koní a krútiacim momentom 600 Nm. O hybride zatiaľ nebola reč, ale očakávame, že aj v tomto smere Audi ponúkne svoju predstavu ekologickej Q7 v blízkom čase.

ODPORÚČAME AJ:
ZABUDNUTÝ LUXUS: Vo svete sú opustené tisíce drahých áut
Nudíte sa? Vyrobte si vlastné auto, ako títo piati kutilovia
Na elektrinu jazdia aj veterány Shelby Daytona a Trabant
Škoda Octavia RS: Športová a agresívna, no nepotrebuje veľa paliva
Lietajúce autá: Existujú už sto rokov, ich vývoj nabral na obrátkach

Komentáre