Život

Desať silných slov, ktoré efektívnejšie rozhýbu váš biznis

"Desať slov v e-mailovej komunikácii, ktoré majú vysokú mieru efektivity, ak sa ich nebojíte použiť. Majú rovnaký účinok, ako napríklad káva, ktorá vás ráno postaví na nohy."

, 30. júla 2014 12:00
Ilustračné foto Foto: TASR/AP


Uzavretiu obchodu s potenciálnym obchodným partnerom predchádza rôzna forma komunikácie, ktorá je z pohľadu úspešného obchodu veľmi dôležitá. Jednou z takých je aj bežná e-mailová korešpondencia. Každý obchodník, ktorý posiela e-mail, by mal starostlivo zvážiť, aké slova použije a ktoré slová mu zabezpečia šancu, že sa obchod uzavrie. Často sa totiž stáva, že e-mail, ktorý odošleme, ostáva nepovšimnutý alebo skončí v spame. Kde sme urobili chybu?

Desať slov, ktoré nižšie popisujeme, majú vysokú mieru efektivity, ak sa ich nebojíte použiť. Majú rovnaký účinok ako káva, ktorá vás ráno postaví na nohy alebo nevinný vtip, ktorý rozprúdi zábavu v nudnej spoločnosti. Pamätajte, že na druhej strane nie je žiaden robot, ale živý mysliaci človek z mäsa a kostí, ktorý práve čaká na zaujímavý podnet. Spleť nudných a dlhých slov ho však nedonúti nad vašim e-mailom rozmýšľať.

Okamžite


Nebojte sa v e-mailovej komunikácii používať slovo "okamžite". Výraz okamžite u obchodného partnera vzbudzuje dojem, že službu, ktorú mu chcete ponúknuť, obstaráte rýchlo. Je to jedno slovo, no nesie v sebe oveľa viac - ste promptní a efektívni, komunikujete bez zaváhania.

Horlivý - zanietený


Veľmi silné slovo, ktoré hovorí o tom, že projekty, na ktorých pracujete, pre vás znamenajú viac než len formu obživy. Ak horlivo sleduje problematiku zákazníckej podpory alebo vášnivo pracujete na marketingových plánoch, značí to o vašom nadšení, motivácii a vytrvalosti.

Ostrý - prudký


Toto slovo môžete použiť, keď chcete zdôrazniť pozitívnu alebo negatívnu stránku projektu. Môžete povedať, že ste zaznamenali prudký nárast návštevnosti vašich webových stránok alebo prudký pokles zákazníckej podpory a ľudia pochopia, čo presne máte na mysli.

Inovatívny


Veľmi dôležité slovo hlavne v dnešnej rýchlej dobe. Silné slovo, ktoré má význam, ak ho použijete na opis výrobku alebo služby. Pre potenciálneho investora tento výraz znamená rast značky a budúci úspech.

Žiarivý


Vyhnite sa výrazu: "mám z brusu nový vynález alebo nápad". Ide o prehnaný a už dávno prehliadnutý obchodný výraz, ktorý na nikoho nezaberie. Ak však použijete slovné spojenie: "mám žiarivý príklad", v ľuďoch to môže vzbudiť obraz aury a spozornejú. Ak niečo na vás zasvieti, tak dávate jednoducho pozor.

V tomto momente


Podobá sa na slovo okamžite. Ak ste ho však v e-maile použili viackrát, tak ho kľudne vymeňte za spojenie - v tomto momente. Má rovnakú váhu a znamená akciu, výkon, že sa o projekt postaráte hneď a nenecháte to iba tak.

Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Oživujúci


Máte oživujúci plán, ako získať klientov? Skvelé, pretože toto slovo kladie dôraz na energiu a na niečo nové, čo do projektu chcete vložiť. Slovo "plán" v spojení s výrazom oživujúci zrazu naberie nový, oveľa väčší význam.

Vnímavý a citlivý


Vnímavého človeka vo vašom pracovnom tíme by ste si mali strážiť ako oko v hlave a v porovnaní s ostatnými ho aj lepšie ohodnotiť. Je to totiž človek, ktorý je pripravený riešiť aj tie najťažšie problémy.To je napríklad dôvod, prečo v zdravotníctve pracujú citliví ľudia.

Dôležitý alebo relevantný


Slovo, ktoré by nemalo chýbať v žiadnej e-mailovej komunikácii. Ak máte pred sebou pracovný e-mail a chýba vám v ňom toto slovo, tak neváhajte ani na chvíľu. Slovo nesie v sebe posolstvo, ktoré pre vášho obchodného partnera znamená pomoc.

Známy


Ak vám je známy projekt vášho budúceho obchodného partnera, ak o ňom máte vedomosť, tak ste z polovice vyhrali. Slovo značí, že ste znalý problematiky a viete, o čom hovoríte. Preto neváhajte používať v komunikácii aj tento dôležitý výraz.

Ako vyhrať nad argumentmi?


Na záver si môžete pozrieť krátke video s názvom - Ako vyhrať nad argumentmi, ktoré vytvoril internetový portál zaoberajúci sa biznisom. V približne dvojminútovom videu si môžete pozrieť, ako zdolávať námietky, ktorými vás zasype váš náprotivok. Pre tých, ktorí sa pohybujú v obchodníckom svete, je táto téma viac než známa.



ĎALŠIE ČLÁNKY:


Toto sú hlavné dôvody, prečo je niekto úspešný a niekto nie
Martin Kardoš: Každý úspech sa začína prvým krokom
Ste v práci vyhorení a nešťastní? Tieto tipy sú pre vás ako stvorené
Zvláštnosti, ktoré musíte poznať, keď podnikáte s Rusmi či Japoncami
Päť trikov, vďaka ktorým v tejto kaviarni trávia zákazníci dlhé hodiny
Vedieť čínsky za 10 minút. Nemožné? Táto lektorka vám ukáže, ako na to

Komentáre