Hudba a film

KINO NOVINKY TÝŽDŇA: Suburbicon a Najsledovanejší

"Tento týždeň si môžete pozrieť v kine tieto premiéry."

Webmagazin.sk, 9. novembra 2017 12:00
Záber z filmu Suburbicon Foto: Magic box

Suburbicon: Temné predmestie


Príbeh filmu sa odohráva v pokojnej, preslnenej atmosfére stredoamerického mestečka, s názvom Suburbicon. Život tejto idylickej spoločnosti naruší terorizovanie afroamerickej rodiny, ktorá sa do mesta prisťahovala len pred nedávnom. Rodina je neprávom obvinená zo smrti jednej z obyvateliek Suburbiconu.

Paralelne sa tiež pred divákom začína odohrávať príbeh navonok usporiadanej rodiny Lodgeovcov. Ich dokonalý život je v skutočnosti plný násilia, chamtivosti a klamstiev. A pokým sa všeobecná nenávisť obyvateľov mestečka sústreďuje na nových obyvateľov, nikto si nevšíma skutočný zločin odohrávajúci sa v dome oproti.


Vražda v Orient exprese


To, čo začína ako luxusná jazda vlakom z Istanbulu do Londýna, sa rýchlo premení na jeden z najnapínavejších a najzáhadnejších detektívnych príbehov, aký bol kedy vyrozprávaný. Predloha Agathy Christie opisuje osudy trinástich pasažierov uviaznutých v luxusnom vlaku Orient exprese kdesi v snehových závejoch na Balkáne. V okamihu, keď vo vlaku dôjde k záhadnej vražde amerického obchodníka, každý z nich sa stáva podozrivým. Vo vlaku našťastie nechýba jeden neobyčajný Belgičan s veľkým fúzami a dokonale pracujúcimi šedými mozgovými bunkami. A práve tento najslávnejší detektív na svete, Hercule Poirot, musí pretekať s časom, aby vyriešil smrtiacu hádanku skôr, než neznámy vrah znovu udrie.


Dogg


Štyria mladí režiséri vytvorili ojedinelý filmový koncept postavený na poviedkových filmoch s osobitým rukopisom - DOGG (Duet, Opus Dei, Grassvater a Game).
Poviedka DUET nás konfrontuje s aktuálnou hrozbou narastajúceho terorizmu. Violončelistka Elena (Monika Hilmerová) sa po traumatickom zážitku vracia domov, tu sa však vytúženého pokoja nedočká. Režisér Slavomír Zrebný pristúpil k filmu estetikou minimalizmu. Dáva priestor náročnej téme sťahovania národov pomocou tichej introvertnej hry, v ktorej sa hudba stáva elementom, schopným preklenúť ľudské predsudky. DUET je nenátlakový, snaží sa o humanistický postoj, je zhovievavý, zbavený pátosu.

Dom starého otca je ideálnym miestom pre splodenie potomka. Hlavná hrdinka (Judit Bárdos) poviedky OPUS DEI oznamuje mužovi (Peter Oszlík) skvelú správu o prichádzajúcom potomkovi. Lenže idylka sa náhle zmení. Stačí malá nepozornosť, alebo skôr zvláštne okolnosti, ktoré zvrtnú dej opačným smerom - na desivú nočnú moru. Dom si nesie od II. svetovej vojny, od dôb Hlinkovej gardy, akési temné tajomstvo, je aktívny, nabitý negatívnou energiou od povaly až po pivnicu. Formálne ide OPUS DEI Viliama Csina priamočiaro po napätí a vizuálne silnom zobrazení neviditeľného zla.


Bez lásky


Žeňa a Boris prechádzajú bolestným rozvodom. Spolu ich drží už len posledný problém, predaj bytu, inak si obidvaja zariadili nový život po svojom. Žeňa si našla staršieho bohatého muža, Boris čaká dieťa s kolegyňou z práce. Ich dvanásťročný syn Aljoša je im skôr na obtiaž. Ani jeden z nich o neho nestojí, akoby im pripomínal vlastné zlyhanie. Neprejavujú mu náklonnosť, zdá sa, že toho nie sú ani schopní. Všetko sa zmení v tom momente, keď Aljoša zmizne. Náhly pocit prázdnoty doženie oboch rodičov k pátraniu nielen po vlastnom synovi, ale aj po koreňoch vlastného emocionálneho chladu. Andrej Zvjagincev prináša majstrovsky vystavanú drámu o ľuďoch, ktorí sú zamilovaní do vlastného odrazu v mobiloch, ale inak žijú v skľučujúcom svete odcudzenia a nepochopenia. Ruský filmár znovu obracia pozornosť k ruskej vyššej strednej triede, ktorá stála v centre jeho staršieho filmu Jelena. Snímka Bez lásky je však podstatne prenikavejším a sugestívnejším obrazom života v sebaklame.


Obchod na korze


Tragikomické podobenstvo o nemožnosti kompromisu so zlom, o slabosti, strachu, nevedomosti a hlúposti ako živnej pôde pre hlásateľov násilia. Komorný príbeh jednoduchého stolára, ktorému jeho švagor, miestny veliteľ Hlinkovej gardy, prihrá skrachovanú židovskú galantériu, aby mu nenarúšal kádrový profil. Jednoduchý stolár Tóno Brtko sa ocitá medzi dvoma svetmi – čistým, nedotknuteľným svetom starej nahluchlej Židovky a svetom reality, symbolizovanej nezmyselnou drevenou Babylonskou vežou na námestí, oslavujúcou vládnuci režim. Brtko svoje previnenie zastiera, uteká pred ním. Neodolal naivnej vidine zbohatnutia, ale chce zostať poctivým človekom. Je ním až do chvíle, kedy v opojnom záchvate strachu z fašistov aj zo svojho svedomia nakoniec spôsobí tragédiu. Vrcholné dielo úspešného režisérskeho tandemu prijal celý kultúrny svet s nadšením ako vzrušujúce etické posolstvo so strhujúcim umeleckým vyjadrením. Rozprávačská triezvosť a klasicky cítené realistické herectvo dokázali svoju podmanivosť vo vtedajšom príboji moderných vyjadrovacích foriem. Film, ktorý okrem iného osvetľuje temné obdobie našich národných dejín, varuje pred provinčným siláctvom a velikášstvom, pred zastieraním malosti a podriadenosti.

Najsledovanejší


Najsledovanejší, prvý celovečerný film o fenoméne youtuberov – internetových hviezd prvej veľkosti a tvorcov s miliónovým publikom. Zábava zažíva revolúciu, televízia je pre starých, ľudia narodení v tomto tisícročí sledujú sociálne siete, YouTube a jeho celebrity – youtuberov. Tí majú ohromujúcu sledovanosť a vplyv, firmy im ponúkajú lukratívne zmluvy, fanúšikovia prepadajú hystérii, rodičia panikária a nechápu.


ODPORÚČAME AJ:
Emma Drobná vydala debutový album, texty si napísala sama
Do kín mieri Vražda v Orient exprese s hviezdnym obsadením
Celeste Buckingham: Pre album Bare som sa duševne rozobrala

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac