Autá

Vyhlásili najlepšie motory sveta. Ktorý z nich je „najviac zelený“?

"Výsledky nie sú úplným prekvapením, ale asi málokto vie, že BMW robí aj 0,6-litrové mašinky schopné utiahnuť celé auto."

Erik Stríž, 1. júla 2017 9:00
Ferrari 488 GTB má najlepší motor roka 2017 Foto: Ferrari
Anketa Medzinárodný motor roka (International Engine of the Year) patrí medzi vôbec najrešpektovanejšie na svete, pretože jeho rebríčky relevantne a korektne odrážajú aktuálnu situáciu na poli automobilových pohonov. V dnešnej dobe však nie je možné napísať, že motorom je roka je ten či iný model. Kategórie delia motory podľa výkonu, ekologickosti, objemu valcov a podobne.

Výsledkom je až 13 kategórií a v každej z nich je asi šestica (občas aj deväť) finalistov vrátane jedného víťaza.

Absolútne najlepším motorom bez ohľadu na jeho výkon, cenu či ekologickú prevádzku sa stal ten od Ferrari, ktorý pracuje v modeloch 488 GTB a 488 Spider. Jeho objem valcov je až 3,9 litra a prekonáva tak ďalšie dva, ktoré obsadili druhú a tretiu priečku. Sú nimi 3-litrový motor z Porsche 911 Carrera a prekvapivo 1,5-litrový benzínový motor s doplnkovým elektrickým pohonným systémom z BMW i8.

Uvedený motor z Ferrari vyhral aj kategóriu týkajúcu sa výkonu a objemu valcov medzi 3 a 4 litrami.

Za vôbec najekologickejší („najviac zelený“) motor odborníci uznali ten, ktorý pracuje v Tesle Model S a Model X, nasleduje ho hybridný pohonný systém z BMW i8 a v rovnakej kategóri sa na 5. a 6. pozícii objavili aj dvojvalcový 0,6-litrový motor od BMW a 2-litrový motor od Volva z modelov XC90, S90 a V90 (keď spolupracuje s elektrickým pohonom).

Nie je prekvapením, že najviac zelený a najlepší elektrický pohon má práve Tesla Model S. Foto: Tesla


Zaujímavá je tiež kategória motorov, ktoré dosahujú maximálne jeden liter objemu valcov. Nie je ich tak málo, ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať. V tejto kategórii najviac bodov získal ten od Fordu (je v modeloch Fiesta, Mondeo, EcoSport, C-Max a ďalších), litrový trojvalec z Audi Q2 a už vyššie spomínaný malý iba 0,6-litrový z BMW i3.

Existuje aj kategória najlepších nových motorov, ktoré sa síce nepostavia na piedestál najlepších motorov sveta, patria však medzi najlepšie spomedzi všetkých nových. V tomto najlepšie obstál famózny 3,5-litrový 500-koňový motor zo superšportu Honda NSX s doplnkovými dvomi elektrickými motormi, ďalej 2-litrový motor od Mercedesu z limuzín triedy E a tiež stále slávnejší Fiat Chrysler 2.9-litre V6 twin-turbo zo športového sedanu Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio.
Alfa Romeo Giulia nakoniec nezískala ani cenu za auto roka, ani za motor roka. Umiestnila sa však na popredných priečkach, z čoho môže mať jej výrobca radosť. Foto: Alfa Romeo


Kompletné výsledky International Engine of the Year 2017


Absolútny víťaz International Engine of the Year
Ferrari 3.9-litrový biturbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider), 251 bodov

Najlepší motor zameraný na výkon
Ferrari 3.9-litrový biturbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider), 247 bodov

Najlepší nový motor
Honda 3.5-litrový V6 electric-gasoline hybrid (Honda / Acura NSX), 143 bodov

Najlepší „zelený“ motor
Tesla full-electric powertrain (Tesla Model S, Model X), 202 bodov

Najlepší elektrický pohon
Tesla full-electric powertrain (Tesla Model S, Model X), 325 bodov

Najlepší motor nad 4 litre
Ferrari 6.3-litrový V12 (Ferrari F12, F12 tdf), 203 bodov

Najlepší motor od 3 do 4 litrov
Ferrari 3.9-litrový biturbo V8 (Ferrari 488 GTB/Spider), 345 bodov

Najlepší motor od 2,5 do 3 litrov
Porsche 3-litrový six-cylinder turbo (Porsche 911 Carrera, 911 Carrera 4, 911 Carrera S, 911 Carrera 4S, Carrera GTS), 310 bodov

Najlepší motor od 2 do 2,5 litra
Audi 2.5-litrový five-cylinder turbo (Audi RS3, TT RS), 357 bodov

Najlepší motor od 1,8 do 2 litrov
Porsche 2-litrový turbo (Porsche 718 Boxster, 718 Cayman), 182 bodov

Najlepší motor od 1,4 do 1,8 litra
BMW 1.5-litrový three-cylinder electric-gasoline hybrid (BMW i8), 157 bodov

Najlepší motor od 1 do 1,4 litra
PSA Peugeot Citroen 1.2-litrový three-cylinder turbo (Peugeot 208, 308, 2008, 3008, 5008, Citroen C3, C3 Picasso, C4, C4 Cactus, C4 Picasso / Grand Picasso, DS3, DS4), 239 bodov

Víťaz za najlepší motor do 1,0 litra
Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Fiesta, B-Max, Focus, C-Max, Grand C-Max, Mondeo, EcoSport), 254 bodov

ODPORÚČAME AJ:
Prichádzajú luxusné terénne kombíky
Ľudová kórejská automobilka sa pustila do výroby športového sedanu
Divoké koncepty áut budúcnosti
Evolúcia dizajnu nášho najpopulárnejšieho sedanu
Nový luxusný elektromobil príde opäť z USA, osloví aj fanúšikov Tesly
Fanúšikovia talianskeho dizajnu jasajú, SUV od Alfy vyzerá skvele

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac