Autá

Luxusná jachta na kolesách, ktorú môžete porovnáť s Bentley

"Najväčší a najluxusnejší kabriolet je skôr asfaltovou jachtou než len otvorenou verziou grandiózneho kupé. A zoznam superlatívov je po aktuálnom facelifte ešte dlhší..."

Peter Škorňa, 16. februára 2018 8:00
Kabriolet Mercedes-Benz Triedy S Foto: Daimler AG
Kabriolet Mercedes-Benz Triedy S má osobité postavenie. Je to model, ktorý nesúperí so svojimi nemeckými konkurentmi, ale s Bentley, Astonom Martinom či s Ferrari.

Trocha bizarný fakt, najmä vzhľadom na to, že Mercedes-Benz je vnímaná ako prémiová, no stále ešte mainstreamová značka. No stačí, ak spomenieme dvanásťvalcové verzie a je ihneď jasné, že v tomto prípade je Trieda S kabriolet členom noblesnej ligy.

Pohľad na ňu zvláštnym spôsobom upokojuje. Chrómovaná línia okolo okien obopína posádku a je viditeľná bez ohľadu na to, či je strecha hore, alebo dole. Čalúnenie stropu s Alcantarou vytvára symbiózu so semišovým poťahom predného A-stĺpika.

Všetko ladí do posledného detailu a vytvára nádherné divadlo klasiky, opulencie a sochárskej dokonalosti. Niet sa čo čudovať, že znovuzrodená Trieda S rezonuje u zákazníkov tak silno.

Facelift však posunul najmä technológie. Začnime vzadu. Na pohľad takmer identické zadné skupinové svetlá otvárajú novú kapitolu v osvetľovacej technike. Organické LED-ky kombinujú technológiu LED s organickým materiálom, vďaka čomu sú nielen tenšie, ale emitujú homogénne svetlo.



V zadnom svetlomete sa nachádza až 66 takýchto organických LED-iek, takže cez deň aj v noci sa bude tento exkluzívny kabriolet vynímať rovnako majestátne. Navyše sú svetlomety súčasťou dizajnu, pri otvorení auta ponúknu majiteľovi malý svetelný uvítací ceremoniál. Preto, aby ste si všimli nový dizajn dvadsaťpalcových diskov kolies, ktoré vyzerajú vskutku majestátne.

O svoj klimatický komfort sa, samozrejme, nemusíte báť ani v prípade, ak otvoríte strechu. Na jednej strane sa vám poskytne jasnejší pohľad na dizajn palubnej dosky a nového volantu, ktorým viete v aute ovládať takmer úplne všetko.

V prípade, ak máte unavené prsty, zadáte príkaz hlasom. Ak pociťujete únavu, môžete využiť funkciu ENERGIZING. Po zvolení jedného z programov nastaví parametre ako masáž sedadiel, klimatizáciu, vyhrievanie, ventiláciu a dokonca vôňu v interiéri, či v tomto prípade skôr v okolí.

K dispozícii sú programy ako Freshness/Warmth/Vitality/Joy/Comfort/Training, ktoré vás za desať minút pripravia na príjemné využitie svojho programu po tom, čo vystúpite z auta. A aby sme nezabudli, program vám zmení aj náladové osvetlenie interiéru, takže si ho užijete ešte viac.

Podobne ako Trieda S aj kabriolet si prisvojil technologické zbrane ako napríklad Active Distance Control DISTRONIC a Active Steering Assist teraz poskytujú ešte výraznejšiu podporu nielen pri jazde v dopravných zápchach, ale napríklad automaticky prispôsobujú rýchlosť aj pred kruhovými objazdmi či zákrutou.

Podvozok Magic Body Control nielenže eliminuje náklon, ale zároveň nahne karosériu auta o 2,65 stupňa dovnútra zákruty, čím eliminuje pôsobenie odstredivých síl na posádku. Riadiaca jednotka dokáže rozpoznať polomer zákruty na základe údajov zo stereokamery a snímača priečneho zrýchlenia. (foto)
O ďalší stupeň sa posunul aj systém ROAD SURFACE SCAN, ktorý je až do rýchlosti 180 km/h schopný čítať vozovku a v predstihu nastaviť podvozok tak, aby sa na posádku prenieslo čo najmenej z nerovností vozovky.

Takže vašou poslednou povinnosťou bude voľba agregátu. Odporúčame nový benzínový osemvalec s označením S 560, ktorý sa okrem o osem percent zníženej spotreby môže pochváliť aj maximálnym výkonom 345 kW (469 k) a maximálnym krútiacim momentom rovných 700 Nm.

Tieto parametre čerpá osemvalec zo štvorlitrového objemu a dvoch turbodúchadiel. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h prebehne za 4,6 sekundy, ak tento údaj chcete zlepšiť, k dispozícii je verzia S 63 4 MATIC Plus, alebo už spomínaný dvanásťvalec AMG S65.



Komentáre