Život

Budúceho zamestnávateľa môže odradiť aj profil na sociálnej sieti

"Personalisti uchádzačom o zamestnanie radia, aby si svoje profily, ak chcú zaujať budúceho zamestnávateľa, vypĺňali dôkladne."

TASR, 13. apríla 2016 9:00
Ilustračné foto Foto: TASR/Štefan Puškáš
Správny profil na sociálnej sieti môže umožniť človeku bez práce ľahšie nájsť si nového zamestnávateľa. Podľa personalistov práve sociálne siete ponúkajú rýchlu, prehľadnú a širokú databázu kandidátov na danú pracovnú pozíciu. "Vďaka sociálnym sieťam si dokáže firma urobiť o danom človeku oveľa presnejší obraz než je to možné z jeho oficiálneho životopisu. Spozná tak aj jeho ľudské stránky, vrátane záľub, preferencií a názorov na rôzne oblasti," približuje manažér personálno-poradenskej spoločnosti McRoy Group Branislav Holík.

Profil na sociálnej sieti však môže budúcemu uchádzačovi o zamestnanie aj uškodiť. "Uchádzači by predovšetkým mali myslieť na to, že ich profil na sociálnej sieti je verejne dostupný. S tým súvisí tiež fakt, že náborári si môžu kedykoľvek pozrieť, čo daný človek zdieľa na svojom profile. Preto nie je žiaduce zdieľať informácie, ktoré by ho mohli kompromitovať," odporúča výkonný riaditeľ personálnej agentúry Express People Peter Dosedla.

Interná analýza spoločnosti Grafton Slovakia potvrdzuje, že necelých 20 % kandidátov nezíska dopytovanú pozíciu práve pre nesprávne uvedené informácie v profiloch na sociálnych sieťach či zdieľanému obsahu. "Kandidátom odporúčame vyhnúť sa vulgárnym statusom či nevhodným fotografiám, ako aj hanlivému vyjadrovaniu sa na účet aktuálneho zamestnávateľa," radí manažér pobočky Grafton Slovakia v Bratislave Michal Batis. Zároveň vysvetľuje, že nielen personalisti, ale aj samotný zamestnávateľ si kandidáta pred prijatím do zamestnania preveruje cez jeho aktívny profil na internete. "Boli prípady kedy vybraného zamestnanca na základe negatívneho dojmu neprijali," potvrdzuje Batis.

Personalisti preto uchádzačom o zamestnanie radia, aby si svoje profily, ak chcú zaujať budúceho zamestnávateľa, vypĺňali dôkladne. "Na špecializovaných sociálnych sieťach, ako napríklad LinkedIn, je potrebné uvádzať čo najviac špecifických informácií o svojich pracovných skúsenostiach," hovorí Dosedla. Podľa Holíka v prípade LinkedInu netreba zabúdať ani na ocenenia, vyznamenania, či absolvované školenia a získané certifikáty.

Spoločnosť Grafton Slovakia odporúča tiež aktualizovať si fotku na svojom profile, aby korešpondovala s aktuálnou podobou uchádzača o zamestnanie s tým, že by mala byť profesionálna, nie napríklad z dovolenky. Vhodné je nastaviť si aj kontrolu obsahu pridávaného priateľmi, budúci uchádzač o prácu tak bude mať maximálny prehľad o tom, čo sa na jeho profile objaví.

ODPORÚČAME TIEŽ:
Na bezpečnosť dbajte už pri vytváraní si profilu na sociálnej sieti
Najpopulárnejšie európske priezviská: Čo vlastne znamenajú?
TÝŽDEŇ NA WEBE: Takto perfektná Ariana Grande imituje kolegyne
LIKE DŇA: Ženská móda v priebehu storočia

Komentáre