Technológie

Najlepší mobil sveta je opäť z Kórey

"Južná Kórea je domovom dvoch spoločností, ktoré vo svoje mobilnej technike znamenajú absolútny vrchol. Samsung a LG sa bijú o to, kto ponúkne lepší smartfón, najnovšie vedie LG."

Erik Stríž, 19. augusta 2013 6:00
Android smartfón LG G2 Foto: LG Electronics
Zatiaľ vedie LG, pokiaľ by sme smartfón hodnotili iba na základe technických parametrov. Najnovšie predstavený LG G2 je ukážkou špičkovej manufaktúry a výborného zladenia softvéru s hardvérom, avšak konkurenčný Samsung Galaxy S4 oslovuje aj najnáročnejších zákazníkov priam neuveriteľnou zbierkou funkcií. Pravda o najlepšom Android smartfóne súčasnosti nie je až taká jednoznačná.

Inovácia v dizajne

Smartfón LG G2 je predstaviteľom inovatívneho prístupu v tvorbe inteligentného mobilného zariadenia. Nekopíruje trendy, naopak, snaží sa vytvoriť nový. Na prednej strane zaujme, že logo výrobcu sa presunulo pod displej, nenájdete na nej žiadne tlačidlá a jediné nie je dokonca ani po bokoch. Tlačidlá na regulovanie hlasitosti zvukov a vypínač sa presunuli z tradičnej ľavej strany na zadnú stenu pod šošovku fotoaparátu.

Procesor: 4-jadrový Snapdragon 800 - 2,26 GHz
Displej: Full HD IPS (1080×1920 pixelov), 5,2 palcov
Pamäť: 32 GB / 16 GB
Operačná pamäť: 2 GB
Fotoaparát: zadný 13,0 Mpx so stabilizátorom obrazu / predný 2,1 Mpx
Batéria: 3000 mAh
Operačný systém: Android Jelly Bean 4.2.2
Rozmery: 138,5×70,9×8,9 mm

Displej po celej šírke prístroja

Skutočnosť, že ide o vlajkovú loď spoločnosti, dokazuje aj špičkový displej s Full HD rozlíšením s veľkosťou 5,2 palcov. Ide o najväčší displej určený na ovládanie jednou rukou v kategórii inteligentných telefónov o šírke 2,7 palcov. LG sa navyše podarilo zmenšiť rám na boku displeja iba na 2,65 mm. Vďaka osvedčenej technológii IPS ponúka model LG G2 zároveň špičkovú grafiku, presné podanie farieb a čistý obraz bez akéhokoľvek skreslenia.

Kamera s optickou stabilizáciou

Telefón LG G2 je vybavený optickou stabilizáciou obrazu (OIS), ktorá zabraňuje rozmazávaniu a umožňuje dosiahnuť čistejšieho, jasnejšieho a ostrejšieho obrazu, a to aj za pohybu alebo pri fotografovaní za zhoršených svetelných podmienok. Model G2 je zároveň jedinečný v tom, že prináša rozlíšenie 13 megapixelov a technológiu stabilizácie obrazu v štíhlom prevedení bez vyčnievajúceho objektívu. Funkcie ako Super Resolution (Super rozlíšenie) a Multi-point AF (Viacbodové automatické zaostrovanie) potom pomáhajú udržať všetko zaostrené, tak ako u samostatného kompaktného digitálneho fotoaparátu.

Hi-Fi zvuk v štúdiovej kvalite

S tým, ako sa kvalitný multimediálny obsah stáva čoraz väčšou samozrejmosťou, rastie v posledných rokoch aj spotrebiteľský dopyt po špičkovom zvuku aj u smartfónov. Chytré telefóny sa stali centrom zábavy všetkého druhu - od televíznych relácií, cez filmy, až po hry - a spotrebitelia očakávajú rovnako kvalitný zvuk ako obraz. Model LG G2 je v súčasnosti prvým smartfónom na trhu, ktorý dokáže prehrať zvuk v Hi-Fi kvalite 24 bitov/192kHz, čo je zvuk ako v štúdiu, výrazne prevyšujúci zvukovú kvalitu CD. Vďaka tomu teraz spotrebitelia budú počuť tak realistický zvuk, aký predtým v smartfóne nebol možný.

Najlepšia kapacita batérie vo svojej triede

Pre efektívnejšie využitie energie je navyše telefón LG G2 osadený aj grafickou pamäťou (GRAM). Tá znižuje spotrebu energie displeja u nepohyblivého obrazu až o 26 percent a zároveň zvyšuje celkovú dobu aktívneho používania zariadenia zhruba o 10 percent. Vďaka vysokej kapacite batérie 3,000 mAh, ktorá je premyslene navrhnutá, aby maximálne využila vnútorného priestoru telefónu, je model LG G2 optimálne pripravený na celodennú prácu.