Technológie

Instagram dá platiacim inzerentom väčšie právomoci

"Reklama bude označená výraznejšie, zmena bude prospešná pre všetky strany. Najviac získajú platiaci inzerenti, ktorí budú môcť lepšie kontrolovať svoje výdavky."

Erik Stríž, 15. júna 2017 12:00
Aplikácia Instagram na smartfóne Sony Xperia X Foto: Webmagazin.sk
Aj na Slovensku platí, že každá internetová reklama musí byť viditeľne označená slovíčkom „inzercia“, „reklama“ alebo „sponzorované“. Je to praktické a vhodné, pretože návštevníci webstránok vďaka tomu vedia, ktorý z obsahov na stránke je zaplatený a ktorý je natívny. Dôležité je to najmä dnes, keď sa vo veľkej miere rozmáhajú také reklamné formáty, ktoré sú pre laika nerozoznateľné od bežných odkazov na iné články v rámci jedného portálu.

Instagram je ale trocha iný svet ako bežné webstránky. Používatelia tejto sociálnej siete s fotkami, videami a príbehmi vedia, že veľká časť z nimi sledovaného obsahu je komerčného charakteru a nevadí im to. Mnohí vďaka týmto reklamám zarábajú peniaze. Stačí pritom, aby mali dostatok reálnych followerov a venovali svoj profil nejakej konkrétnej téme, napríklad zdravému životnému štýlu, cvičeniu, móde, umeniu alebo čomukoľvek inému.

Doteraz to fungovalo tak, že keď niektorý z populárnych Instagramových účtov chcel spropagovať platiaceho inzerenta prostredníctvom fotografie s popisom, do textu musel uviesť notoricky známu formulku „Ďakujem, inzerent“, alebo niečo v tomto duchu. Cieľom bolo na inzerenta upozorniť a poskytnúť followerom možnosť kliknúť na jeho stránku či profil.

Reklama na Instagrame bude zobrazená ešte lepšie. Zmena je vyznačená červenou farbou. Foto: Webmagazin.sk
Po novom Instagram zavádza inováciu, ktorá inzerenta uvedie explicitne, z čoho budú ťažiť všetky tri strany: inzerent, majiteľ Instagramového účtu a aj follower. Vyzerá to tak, že priamo od zverejnenou fotografiou alebo videom bude malý text „Paid partnership with ...“, teda “Platená spolupráca s ...“ a meno inzerenta.

Je to jednoduché a praktické riešenie aj preto, že inzerent má vďaka tomuto možnosť sledovať štatistiky o úspešnosti svojej mikrokampane. K výsledkom takéhoto príspevku má rovnaký prístup, ako používateľ Instagramu, ktorý ho zverejnil na svojom profile.



ODPORÚČAME TIEŽ:
Ľuďom na internete prekáža nielen reklama, ale tiež vlastní priatelia
Microsoft necháva umelú inteligenciu hrať hry, iní ju učia farmárčiť
Francúzi majú právo odpojiť sa od pracovných e-mailov priamo v zákone
Všetky vlaky v Holandsku jazdia na veternú energiu

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac