Štýl

Aké oblečenie uprednostňujú na beh muži a aké ženy? Rozdiely sú veľké

"Obchodníci zaznamenali zvýšený predaj bežeckého a bežkárskeho vybavenia. V zime stúpol predaj bežeckých reflexných prvkov a termoprádla."

TASR, 25. januára 2017 11:00
Pohybová aktivita prekrvuje mozog a produkuje nové nervové bunky. Foto: TASR/AP
Tohtoročná zimná sezóna praje obchodníkom, reťazce ponúkajúce športové potreby potvrdzujú rastúci dopyt po výbave na bežecké lyžovanie. Beh ako taký vďaka svojej čoraz väčšej popularite zvyšuje predajcom tržby počas celého roka.

„V súčasnosti sme zaznamenali 50- až 100-% nárast predaja bežkárskeho vybavenia. Dlhodobo vhodné počasie pritiahlo k týmto športom ako staršiu, tak i mladšiu generáciu,“ uviedol pre TASR Tomáš Obal zo spoločnosti Decathlon. Obľube sa tešia najmä bežkárske komplety.

Aj v segmente bežeckého oblečenia zaznamenal obchod výrazný medziročný rast predaja. „Muži siahajú po farebne neutrálnom bežeckom oblečení a farebne výraznej obuvi. U žien je to naopak,“ opísal Obal.

Čoraz populárnejší je podľa neho beh v noci či počas zimných mesiacov. Stúpol predaj bežeckých reflexných prvkov a termoprádla. „Technológie neobišli ani bežcov, ktorí čoraz viac siahajú po nositeľnej elektronike, ako sú slúchadlá, merače tepu či puzdra na smartfón. Priaznivé prírodné podmienky napomáhajú vzrastu predaja trailového vybavenia a obuvi pre bežcov,“ priblížil Obal.

Každoročný nárast záujmu o beh potvrdzuje aj sieť športových predajní Exisport. „V zimných mesiacoch je tento nárast miernejší, ale pozitívom je, že bežci na beh nezabúdajú ani počas mrazivého počasia,“ zhodnotila marketingová riaditeľka spoločnosti Jana Oleničová.

Na toto ročné obdobie bežci podľa nej najčastejšie vyhľadávajú zimnú bežeckú obuv prispôsobenú na beh po snehu. Z textilných výrobkov sú veľkým hitom zateplené bežecké legíny, a to rovnako pre mužov aj ženy.

„Bežci uprednostňujú oblečenie s množstvom reflexných prvkov, prípadne siahajú po bežeckých reflexných doplnkoch, ako sú vesty, pásky, popruhy a rôzne typy osvetlení. Špeciálne bežecké čelové lampy sú nevyhnutnou výbavou, bez ktorej sa bežci v zimnom období nevedia zaobísť,“ zdôraznila Oleničová.

Dodala, že nízke teploty v posledných týždňoch zapríčinili aj obrovský záujem o rukavice a bežecké kukly, prípadne lyžiarske kukly, ktoré chránia bežcov pred vdychovaním studeného vzduchu. Odzrkadlilo sa to na náraste predaja týchto bežeckých doplnkov.

V predvianočnom čase podľa marketingovej riaditeľky zákazníci viac ako inokedy vyhľadávali tiež rôzne typy bežeckých hodiniek, ktoré sa už stali takmer povinnou výbavou bežcov.

„Priaznivé poveternostné podmienky, množstvo a kvalita snehu túto zimu prajú priaznivcom všetkých zimných športov, aj takých, na ktoré v predošlých rokoch neboli dostatočne vhodné podmienky. Jedným z nich je beh na lyžiach. Vďaka dobrým podmienkam tohtoročné predaje vysoko prekračujú minulé roky,“ konštatovala Oleničová.

Podľa výkonného riaditeľa Slovenskej asociácie pre elektronický obchod Jozefa Dvorského stúpa predaj cez e-shopy vo všeobecnosti každoročne o 15 až 20 % a je veľký predpoklad, že aj tento segment rastie podobným tempom. „Nemusí to však nutne znamenať zvýšený záujem o nákup potrieb na beh a bežkovanie, ale len rast obratu v internetových obchodoch na úkor kamenných predajní,“ upozornil.

ODPORÚČAME AJ:
Dámy sa na inaugurácii prezidenta USA predviedli v štýlových modeloch
Vlasy vo farbe tigrieho oka? Áno, opäť tu máme niečo nové

Komentáre