Biznis

Chcete písať blog? Máme pre vás 4 tipy, ako na to

"Písanie blogu môže byť zaujímavé, zábavné a dokonca si vďaka nemu môžete aj trocha privyrobiť. Predtým, ako spustíte svoj blog, mali by ste vedieť niekoľko pravidiel jeho tvorby."

Erik Stríž, 24. júna 2013 6:00
Chcete písať blog? Máme pre vás 4 tipy, ako na to Foto: Webmagazin.sk

1. Prečo chcete písať?


Je pomerne veľký rozdiel, keď si chcete viesť osobný blog alebo taký, prostredníctvom ktorého máte záujem spropagovať svoju živnosť alebo firmu. Príprava je základom budúceho úspechu, a preto by ste mali mať práve tento bod dobre rozmyslený.

Osobný blog môže byť voľnejší, nemusíte na ňom s čitateľmi komunikovať ako s potenciálnymi zákazníkmi. Populárne sú blogy, v ktorých je viac fotografií a menej textu - také sa dajú aktualizovať pomerne často bez väčšej námahy a navyše pomáhajú utvárať o vašej osobnosti celistvý obraz.

Naopak, pre firemný blog alebo taký, cez ktorý chcete nalákať nových zákazníkov, je dobre napísaný text základom. Len málokto má záujem zveriť svoj problém do rúk firmy, ktorá nevie ani len vhodne komunikovať. V takomto prípade si zvoľte za plán napísať týždenne aspoň dva príspevky odborného charakteru.

Osobný blog môže byť trocha kontroverzný, môže obsahovať reklamu, pomocou ktorej si na seba zarobí. Foto: Linxspiration.com

2. Začnite písať hneď teraz


Bez obsahu bude váš blog na nič. Ak sa k nemu dostane nejaký čitateľ a uvidí, že tam máte dokopy tri príspevky a žiadny z nich ho nezaujme, už sa potom nemusí vrátiť späť. Naopak, ak sa na blogu vďaka jeho obsahu zdrží aspoň niekoľko minút, máte šancu získať ho aj ako klienta vašich služieb.

Najlepšie je, keď máte pred “oficiálnym” spustením blogu pripravených aspoň 5 príspevkov v dostatočnej kvalite.

Firemný blog by nemal obsahovať reklamu a ani žiadne kontroverzné prvky. Foto: Dropbox.com

3. Vyberte si vhodný dizajn


Webdizajn je pri akejkoľvek webstránke extrémne dôležitý. Platí to pre webstránky veľkých firiem, ale aj pre blogy, internetové médiá, doslova pre všetky weby. Ak si budete viesť osobný blog, máte na výber nespočetné množstvo bezplatných dizajnov, ktoré budú korešpondovať s vašou osobnosťou alebo témou, ktorou sa na blogu zaoberáte. A ak chcete mať odborný blog, tam webdizajny nie sú o nič horšie. Aj keď na internete nájdete tisíce platených, ešte viac ich je zadarmo. Pokiaľ si zvolíte jeden z tradičných blogovacích systémov WordPress, Blogspot alebo Tumblr, potom vám systém sám ponúkne stovky bezplatných dizajnov.

Ak ale počítate s tým, že do blogu trocha zainvestujete, zaplaťte si prácu webdizajnéra, ktorý dokáže blog naštýlovať presne podľa vašich potrieb. Aj keď za túto prácu zaplatíte zopár desiatok eur, môže sa vám to oplatiť. Čitatelia oceňujú, keď má webstránka skutočne kvalitný vizuál zreteľne rozoznateľný od zvyšku blogového spektra.

Jeden z výborne nadizajnovaných firemných blogov. Foto: Wholefoodsmarket.com

4. Monetizácia blogu


Ak chcete viesť firemný blog, tak vám práve on môže pomôcť získať nové zákazky, a teda aj peniaze. Nie je celkom vhodné umiestňovať si do neho reklamu, pretože môže pôsobiť rušivo a neseriózne. A myslieť treba najmä na to, že keď sa na blogu venujete jednej konkrétnej téme, napríklad fotografickej činnosti, potom sa vám na stránke budú zobrazovať aj reklamy ostatných fotografov. A to by mohlo vyvolať kontraproduktívny efekt.

O priamej monetizácii blogu uvažujte teda skôr vtedy, keď bude mať osobný charakter. Ak budete mať na svojej stránke dostatočne veľa čitateľov a budete používať napríklad reklamný systém od Google, môže vám každý mesiac vyniesť aj 70 eur do vrecka. Síce nemožno vopred stanoviť, koľko čitateľov potrebujete na zarobenie určitej sumy, avšak každé “peniaze zadarmo” sa počítajú.

Komentáre