Autá

Tankovanie priamo do ostrekovačov? Čoskoro to bude štandard

"Je to jeden z ďalších nezmyslov alebo šikovné riešenie, ktoré bude čoskoro samozrejmosťou? "

Erik Stríž, 17. júna 2017 10:00
Čapovanie kvapaliny do ostrekovačov Foto: Slovnaft
Tankovanie paliva do automobilu považujeme za úplnú samozrejmosť. Odstavíme auto na čerpacej stanici, otvoríme malé bočné dvierka, zo stojana vyberieme pištoľ a jej trubku vložíme do auta. Keď chceme plnú nádrž, jednoducho zachytíme spúšť pištole pomocou malej západky a o všetko sa už postará automatika - aj o vypnutie, keď sa nádrž naplní.

Keď ide o dopĺňanie kvapaliny do ostrekovačov, tam sme si zvykli aj na to, že pomerne veľké množstvo kvapaliny vylejeme do motorového priestoru, že ju kupujeme v plastových fľašiach a tie nevyprázdnené vozíme ešte mesiace v kufri. Toto by sa teraz mohlo zmeniť a prekvapivo vďaka slovenskému vynálezu. Volá sa EkoTank a je navrhnutý ako univerzálny štandard pre akúkoľvek čerpaciu stanicu. Najnovšie sa dostáva do povedomia verejnosti vďaka tomu, že týmto zariadením vybavila svoje pumpy veľká slovenská značka, už dlhšie sa však podobné vynálezy nachádzajú v inej sieti samoobslužných čerpacích staníc.

Čapovanie kvapaliny do ostrekovačov Foto: Slovnaft
Nové riešenie je praktické hneď z niekoľkých dôvodov. V prvom rade je doplnenie tekutiny rýchle, bezpečné a platíte iba za ten objem, ktorý naozaj potrebujete. V porovnaní s výpredajovými náplňami do ostrekovačov s hypermarketoch je cena za jeden liter vyššia, ale čerpacie stanice sa spoliehajú na to, že to euro navyše už žiadneho motoristu neodradí.

Ak by sa tankovanie kvapaliny do ostrekovačov stalo štandardom v aspoň 15 percentách všetkých čerpacích staníc, malo by to významné dôsledky na ekológiu, ktorá je dnes tak často skloňovaná. Tým, že čapovanie kvapaliny odstraňuje potrebu výroby a následného vyhadzovania plastových fliaš, odhaduje sa, že tých 15 percent by ročne ušetrilo až 500 ton plastového odpadu Európe.

Ambície Slovákov stojacich za EkoTankom sú vysoké. V priebehu nasledujúcich dvoch rokov chcú zo svojho vynálezu spraviť európsky štandard.



ODPORÚČAME AJ:
Trojkolesový Reliant Regal neznášala celá Británia, nielen Mr. Bean
Obrovský veterán, ktorý šoféroval aj DiCaprio
Poznáme ju asi všetci. No meno krásnej Victorie od Fordu je zabudnuté
Jeden z najkrajších medzivojnových veteránov sveta je iba replika
Vraj je to najhoršie auto na svete, jazdí však dodnes

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac