Autá

Nové Clio pre všetkých: Ktorá verzia vás najviac upútala?

"Minulý rok predstavil Renault novú generáciu modelu Clio. V týchto dňoch sme sa dočkali aj jeho nových verzií, a to Grandtour, GT a RS."

, 22. marca 2013 12:00
Renault Clio Grandtour Foto: Renault
Vyzerá to tak, že Clio si môže vybrať naozaj každý. Stačí sa rozhodnúť, čo vlastne chcete. Chcete auto pre celú rodinu? Vyberte si Grandtour. Túžite po niečom športovom? GT je tu práve pre vás. Hľadáte zábavu vo voľnom čase a chcete si užívať jazdu nielen na cestách, ale aj na trati? Čaká na vás R.S.

Celá rodina v tretej generácii Clio Grandtour


Renault vytiahol na svetlo sveta novú generáciu modelu Clio Grandtour. Touto rodinnou verziou obľúbeného modelu Clio sa vopchal medzi veľmi zaujímavých konkurentov, ktorými sú hlavne Škoda Fabia Combi a Seat Ibiza ST. Aj napriek tomu, že tento segment má v Európe klesajúcu tendenciu, rozhodli sa, že zabojujú.

Renault Clio Grandtour. Foto: Renault
Bol vyvíjaný súčasne s hatchbackom a od začiatku bol koncipovaný ako kombi. Jeho batožinový priestor je teda podstatne väčší, ako to je v prípade hatchbacku. Batožinový priestor s objemom 443 l sa dá sklopením zadných sedadiel zväčšiť na 1380 l. Ak by to niekomu nestačilo a mal by potrebu previezť rám postele, tak si môže sklopiť aj predné sedadlo spolujazdca a odvezie tak veci dlhé až takmer dva a pol metra.

Aj napriek tomu, že je to kombi zo segmentu B, má dynamický vzhľad, o ktorý sa postarala najmä klesajúca strecha vzadu. Dizajnovo ho charakterizuje veľké logo Renaultu zasadené na čiernom podklade, ktorý spája svetlomety. Zaujímavé sú čierne lakované stĺpiky, ktoré vytvárajú dojem, že je to celé presklené.

Renault Clio Grandtour. Foto: Renault
Výbava vás určite neurazí. K dispozícii je bezkontaktné odomykanie a štartovanie, tempomat, automatická klimatizácia, dažďový senzor či parkovacia kamera. Z multimediálnych systémov si môžete vybrať, či máte záujem o Media Nav alebo R-Link – oba sú pre Renault typické.

Clio Grandtour bude k dispozícii s dvoma benzínovými a dvoma naftovými motormi. Z benzínových je určite zaujímavejší motor Energy Tce s malým objemom 0,9 l, ale slušným výkonom 66 kW (90 k), ktorý sľubuje kombinovanú spotrebu len 4,5 l na 100 km. Z naftových je dobrou voľbou Energy dCi s objemom 1,5 l a rovnakým výkonom ako jeho benzínový brat. Sľubuje priemernú spotrebu 3,6 l/100 km.

Športový duch s novým Cliom GT


Vášeň skupiny Renault pre motoristický šport sa stupňuje už od roku 1898, teda od historickej jazdy zakladateľa Louisa Renaulta po strmej uličke Lepic v Paríži až po súčasné úspechy v F1. Dnes túto vášeň napĺňa aj model Clio GT.

Renault Clio GT Foto: Renault
Model segmentu malých športových áut charakterizuje vpredu športový nárazník s veľkým odsávaním do chladiča a LED denným svietením, vzadu dva chrómové výfuky, 17-palcové hliníkové disky a znak GT vpredu aj vzadu.
Kabíne dominuje športová elegancia vo forme sivých doplnkov a detailov v chróme a lesklej čiernej. Pozornosť upútajú športové sedadlá s vylepšeným bočným vedením, hliníkové pedále, pádla riadenia na volante a špecifické podsvietenie prístrojov. Vo výbave nájdete navigačný systém s dotykovým displejom (R-Link), kartu Renault, rádio s Bluetooth a USB rozhraním, parkovaciu kamera vzadu, pomocníkov vodiča, automatickú klimatizáciu a mnohé ďalšie.

Renault Clio GT Foto: Renault
Pod kapotou sa skrýva benzínový motor TCe s objemom 1,2 l a výkonom 120 k. Dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 9,4 s, má maximálnu rýchlosť 199 km/h a výkon 88 kW dosahuje pri 4900 ot/min. Krútiaci moment je 190 Nm pri 2000 ot/min. Sľubuje kombinovanú spotrebu len 5,2 l/100 km. Je spojený s dvojspojkovou prevodovkou EDC.

Na cesty aj na trať – Clio R.S.


Už predchádzajúca generácia modelu Clio R.S. sa pýšila tým, že je vhodná na cesty, do mesta, ale aj na trať. Súčasná generácia sa tiež chce nechať popisovať najmä slovom „všestrannosť“. O miesto pod slnkom zabojuje v širokej konkurencii, ktorú tvorí napríklad Citroen DS3 Racing, Alfa Romeo Mito, Seat Ibiza Cupra, VW Polo GTi, Mini Cooper S či Peugeot 208 GTi.

Renault Clio R.S. Foto: Renault
V porovnaní s predchádzajúcou generáciou neprešiel veľkým faceliftom. V prednej časti sa pridala lišta na nárazníku a vzadu špeciálne vyvinutý difúzor. Vybrať si môžete z dvoch typov hliníkových diskov, a to 17- alebo 18-palcových. Vnútri ho charakterizujú R.S. sedadlá, celkový dizajn sa nesie v čiernej farbe.

Renault Clio R.S. Foto: Renault
Svoj najväčší poklad ukrýva pod kapotou - motor 1,6 T Renault Sport 200. Má výkon 147 kW pri 6000 ot/min a krútiaci moment 240 Nm pri 1750 ot/min. Sľubuje kombinovanú spotrebu len 6,3 l/100 km. Charakterizuje ho downsizing, dvojité variabilné časovanie ventilov, priame vstrekovanie, nízke trenie a turbo. Má aj vylepšený zvuk, takže radosť z rýchlej jazdy bude dvojnádobná. Je psojený s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC.

Veľkou zaujímavosťou je Launch Control. Clio RS má automatickú prevodovku, pri ktorej by ste nikdy nemali používať ľavú nohu. Launch Control je však výnimka. Stojíte, ľavou nohou stlačíte brzdu, obe pádla na volante pritiahnete k sebe, stlačíte plyn a rýchlo pustíte brzdu. Ten odpich sa nedá popísať, treba ho zažiť. No na semaforoch sa však to veľmi neodporúča.

Komentáre