Autá
Porsche 911 Targa: Ani kupé, ani kabrio
Erik Stríž, 16. januára 2014 12:00Porsche 911 Targa 4. generácie Foto: Porsche
Porsche 911 Targa nie je tak celkom kabriolet, napriek tomu si počas jazdy môžete vychutnať vietor vo vlasoch. Targa je znakom netradičnej konštrukcie karosérie, ktorá vytvára stupeň medzi klasickým kabrioletom so sklápacou strechou a medzi vozidlami s pevným stropom. Aj v tomto relatívne úzkom priestore Porsche našlo miesto pre inovácie, po novom sa strecha neskladá ručne. Automatika to spraví sama za 19 sekúnd.
Porsche 911 Targa 4. generácie Foto: Porsche
Prirodzená evolúcia dizajnu
Úplne prvé Porsche 911 Targa z roku 1965 nebolo tak veľmi vzdialené tomu, čo nám automobilka ukazuje dnes ako absolútnu novinku. Napokon, platí to pre všetky automobily od Porsche, že sa ich vzhľad výrazne nemení, skôr podlieha akejsi rozumnej evolúcii. Targa nie je výnimkou.
Koncept Targa je dnes známy z množstva iných automobilov, za všetky spomenieme populárny Smart Roadster alebo Toyotu Supra. Tieto automobily majú síce skladaciu strechu, ale keby bol v aute priestor aj pre zadných pasažierov, mali by aj naďalej strechu nad hlavou. Vzniká tým akýsi kompromis medzi dvomi koncepčne rozdielnymi typmi automobilov.
Porsche 911 Targa ponúkne túto koncepčnú alternatívu v rámci predstavovania rôznych karosárskych verzií novej 911-tky. Už poznáme Porsche 911 s pevnou strechou (kupé), tiež ako kabrio a teraz aj ako hybrid týchto dvoch vyhotovení.
Porsche 911 Targa 4. generácie Foto: Porsche
Interiér ako ho poznáme
Interiér automobilu neprináša nič, čo by sme si mali v priamom porovnaní s kupé alebo kabrioletom všimnúť. Základom sú hodnotné a na dotyk príjemné materiály, koža, mäkké plasty a kov. Náročného autičkára poteší kožené čalúnenie prístrojovej dosky, masívny stredový panel s výrazným členením a malý volant s pomerne hrubým vencom.
Porsche 911 Targa 4. generácie Foto: Porsche
Silný motor už v základe
Najlacnejšia verzia Porsche 911 Targa bude stáť cez 100-tisíc amerických dolárov. 100-tisíc dolárov, teda približne 73-tisíc eur, je nemalá suma. Len pre zaujímavosť, keby ste si každý mesiac na toto auto odložili rovných tisíc eur, našetrili by ste si zaň za niečo vyše šesť rokov.
Veľa muziky za veľa peňazí
V základe nová Targa ponúkne pohon všetkých kolies, 350-koňový 6-valcový motor s objemom 3,4 litra a možnosť výberu prevodovky. Základom je 7-stupňový manuál, komfortnejší vodiči ocenia dvojspojkovú automatiku Porsche PDK. Z pokoja na rýchlosť 100 km/h sa Targa 4. generácie dostane za 4,6 sekundy a pri 400-koňovom variante by to mohlo byť ešte o nejakú tú desatinku menej.