Autá

Najdlhšie mobilné čerpadlo na Slovensku

"Koncom novembra 2018 prebrali zástupcovia spoločnosti TBG nové – na Slovensku jedinečné čerpadlo betónu BSF56.16 HLS, ktoré bolo postavené na podvozku vozidla Mercedes-Benz Arocs 4851 10x4/6NLA."

Peter Škorňa, 14. decembra 2018 8:00
BSF56.16 HLS Foto: MBSK
Dodávku zabezpečovala pre pezinskú spoločnosť nitrianska, ktorá na Slovensku zastupuje nemeckú spoločnosť Putzmeister. Podľa slov riaditeľa spoločnosti Kolex, ktorá zabezpečovala dodávku mobilného čerpadla Ing. Miroslava Majbu: „Čerpadlo betónu BSF56.16 HLS patrí k novej generácii čerpadiel. Je to prvé čerpadlo tohto typu dodané na Slovensku a zároveň ide o čerpadlo s najdlhším dosahom výložníka, pretože výškový dosah päťramenného výložníka je až 56 m. Výkon čerpadla pri prečerpaní betónu je 160 m3 za hodinu, maximálny dopravný tlak v betóne dosahuje 85 bar. Špecialitou čerpadla je aj prevratné ovládanie výložníka EBC a množstvo špeciálnej výbavy, ktorá predurčuje použitie mobilného čerpadla na väčších projektoch ako napr. výstavba diaľnic, mostov, výškových budov, elektrární, priemyselných objektov, atď. Jednoducho všade tam kde je potrebné čerpať veľké objemy betónu na dlhé vzdialenosti."

Ako taktiež vysvetlil, Ergonic® Boom Control (EBC) je plne elektronický ovládací systém výložníka, poskytujúci obsluhe ešte väčší komfort, pretože integrované tlmenie vibrácií uľahčuje prácu obsluhe a vedenie koncovej hadice je podstatne ľahšie. Celý výložník je navyše možné ovládať len jedným joystickom na rádiovom diaľkovom ovládaní.

Spoločnosť TBG Slovensko sa momentálne podieľa na verejne známych projektoch, medzi ktoré patrí výstavba Autobusovej stanice Mlynské Nivy, Diaľnica D1 Lietavská Lúčka - Višňové - Dubná Skala, Diaľnica D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec, Výstavba obchvatu Prešova na D1, Železničný most Milochov.

Mobilné čerpadlo je postavené na päťnápravovom podvozku s celkovou hmotnosťou 48 ton - spoľahlivého a v praxi odskúšaného modelu Mercedes-Benz Arocs 4851 10x4/6NLA.

Jeho motorizáciu a bezchybný výkon garantuje radový šesťvalcový motor OM471 s objemom 12,8 l a výkonom 375 kW (510 k). Asistuje mu 16-stupňová prevodovka s automatizovaným radením Mercedes PowerShift 3. Medzi ďalšie prednosti podvozku patrí aj elektronický brzdový systém s ABS a ASR, kotúčové brzdy, klimatizovaná stredná - kabína CompactSpace so zníženou strechou, komfortný systém zamykania s centrálnym zamykaním, svetelný a dažďový senzor, odpružené komfortné a vyhrievané sedadlo vodiča, multifunkčný volant, obojstranné elektrické ovládanie okien a prístrojový displej s uhlopriečkou 12,7 cm disponujúci s možnosťou pripojenia cúvacej kamery. Nadštandardný komfort zabezpečuje aj rádio s prehrávačom CD, Bluetooth, hmlové svetlomety a svetlá LED pre jazdu počas dňa.

Komentáre