Autá

Jaguar ukázal svoje prvé SUV, vyzerá skvele

"Páčia sa vám nové modely XJ a XF od britského Jaguaru? V tom prípade budete z prvého prototypu SUV od tohto výrobcu nadšení."

Erik Stríž, 17. septembra 2013 10:00
Prototyp Jaguar C-X17 Foto: Jaguar
Hneď na začiatku je potrebné uviesť, že Jaguar C-X17 je iba prototyp, ktorý svoju premiéru zažil na nedávnom autosalóne vo Frankfurte. Radosť z toho, že toto krásne vozidlo uvidíme na cestách ešte tento či budúci rok, je teda skorá. Uvedenie do komerčného predaja automobilka plánuje až na rok 2015.

Triezvy dizajn je základ


Jaguar C-X17 nie je vôbec taký futuristický a kontroverzný, ako by sa mohlo od SUV-čka plánovaného na rok 2015 očakávať. Dizajnéri usúdili, že lepšie bude neexperimentovať a začať stavať na základoch overených pozitívnou reakciou verejnosti.

Prototyp Jaguar C-X17 Foto: Jaguar
Koncept prvého SUV sa teda veľmi podobá na limizínu XJ a sedan XF, je iba značne masívnejší. Jedine zadok vozidla sa mierne vymyká z priemeru, úzke horizontálne usporiadané svetlá s dlhými neprerušovanými LED pruhmi akoby celkom evokujú spriaznenosť s novo predstaveným Jaguarom F-Type a koncernovým bratom Range Rover Evoque.

Prototyp Jaguar C-X17 Foto: Jaguar
Jaguar C-X17 bude postavený práve na základoch od Range Roveru. Výrobca pod hlavičkou koncernu Tata sľubuje, že pôjde o najľahšie SUV, aké kedy zišlo z ich výrobných liniek. Docieliť sa to má predovšetkým ľahkým motorom a hliníkovou karosériou. Je znižovanie hmotnosti veľkých SUV také dôležité? Jaguar si myslí, že áno. Napriek tomu, že ide stále iba o prototyp, vôbec Jaguar C-X17 nevybieha z dizajnovej DNA značky a už v tomto stave by sa mohol zaparkovať do showroomu.

Interiér ako vo vesmírnej lodi


Zatiaľ čo s vonkajším vzhľadom vozidla sa dizajnéri nevyhrali až tak veľmi, aby nepôsobilo ako zo sci-fi, v interiéri si to všetko vykompenzovali. Očakávania, že toto SUV bude vo vnútri rovnako decentné a luxusné ako taká limuzína XJ, nie sú naplnené.

Prototyp Jaguar C-X17 Foto: Jaguar
Interiér sa skôr podobá na koncepčné vozidlá BMW radu i, dominuje modrá farba a kombinovanie kože s plastom. V prípade dynamickej jazdy sa farebná schéma osvetlenia mení na agresívnu červenú.

Prototyp Jaguar C-X17 Foto: Jaguar
Na stredovej konzole našli uplatnenie až dva dotykové displeje. Horný plní funkciu multimediálneho a informačného centra, zobrazuje obraz z kamier a podobne. Spodný dotykový displej je alternatívou k bežným tlačítkovým “budíkom” a otočným joystickom. Ponúka priestor pre nastavenie klimatizácie a informuje o aktuálne využívanom režime automatickej prevodovky. Tá si v prototype naďalej udržiava dizajn asi 3 centimetre vysokého kotúča, ktorý sa vysunie až po nástupe vo vozidla.

Jaguar o detailoch mlčí


Momentálne sa Jaguar nechváli tým, akú motorizáciu má v pláne ponúknuť. Predpokladáme však, že pôjde minimálne o hybridný pohon, v divokých predstavách uvažujeme aj o plne autonómnom elektrickom SUV. To je však zatiaľ iba hudbou budúcnosti. Podľa prototypu však vieme usúdiť, že automobil bude vybavený aj elektricky ovládanou svetelnou priepustnosťou strešného skla, ponúkne veľký priestor pre zadných pasažierov a poskytne aj im možnosť ovládať klimatizáciu na dotykovom farebnom displeji.

Prototyp Jaguar C-X17 Foto: Jaguar
Jaguar C-X17 vyzerá veľmi dobre a už teraz mnohí verní fanúšikovia značky snívajú o tom, ako toto SUV parkujú do garáže svojej vily. Konkurovať by mohol nielen vlastným koncernovým bratom z dielne Range Rover, ale predovšetkým takému Porsche Cayenne a najnovším SUV-čkam od Daimleru.

Komentáre