Autá

Najakčnejšie auto na svete? Bude ním toto z Holandska

"Toto auto rozhodne nepatrí k priemeru a ani jeho cena nenaznačuje, že by sa chcelo zaradiť. Donkervoort D8 v edícii GTO Bilster Berg môžete považovať za to najakčnejšie vozidlo sveta. "

Erik Stríž, 30. marca 2016 12:00
Donkervoort D8 GTO Bilster Berg (2015) Foto: Donkervoort
Keď v roku 2014 holandská automobilka Donkervoort oslavovala úspechy jej cestných automobilov, nenechala sa tým uchlácholiť. Automobilka zožala veľa pozitívnych kritík najmä medzi odborníkmi, ktorí sa vo vozidlách tejto značky povozili a v rôznych supertestoch dosahovali mimoriadne cenných prvenstiev na pretekárskych okruhoch. Aj pri tejto príležitosti automobilka ešte vlani zaradila do svojho modelového portfólia špeciálnu edíciu modelu D8, ktorá nesie meno po okruhu, na ktorom sa udiali veľké úspechy - Bilster Berg.

Donkervoort D8 GTO Bilster Berg (2015) Foto: Donkervoort

Jedinečný dizajn

Donkervoort D8 GTO Bilster Berg vyzerá už na prvý pohľad extravagantne, nič iné ani jeho cieľom nebolo. Má pútať pozornosť všade tam, kde sa objaví a už na prvý pohľad vzbudzovať rešpekt. Dizajnéri chceli, aby ich automobil pôsobil okamžite výrazne, športovo, výkonne a hrdo.

Neprehliadnuteľná je predovšetkým predná časť vozidla a kolesá - tie sú rovnako vysoké, ako samotná karoséria a predná kapota. Pod ňou pracuje výkonný hlučný motor 2.5L R5 TFSI od Audi. Karoséria vozidla je vyrobená z uhlíkových vlákien, je veľmi ľahká a odolná, v spojení so širokým postojom kolies dáva tušiť o extrémnych jazdných vlastnostiach. Výrobca sa sústredil viac na manévrovateľnosť a elektronickí asistenti išli skôr do úzadia. Na okruhy komerčne bežne dostupné technológie zvyčajne nepatria, aj napriek tomu sa však dá s týmto vozidlom pokojne jazdiť po cestách.

Donkervoort D8 GTO Bilster Berg (2015) Foto: Donkervoort

Interiér so športovou charizmou

Striktne športový je aj interiér vozidla. Sedadlá majú výrazné bočné vedenie, päťbodové bezpečnostné pásy, rozsiahle kožené čalúnenie a poctivé mechanické ovládače. Aj predovka je manuálna, má päť rýchlostných stupňov.



Výrobca tvrdí, že až 90 percent z celkového množstva komponentov vyrába priamo vo vlastnom závode. Snáď aj preto je cena tohto vozidla stanovená na šialených 149-tisíc eur, pričom limitovaná edícia počíta iba so 14 vyrobenými kusmi. Automobilka týmto obmedzeným počtom upozorňuje na úspechy dosiahnuté na pretekárskych okruhoch v roku 2014.


Zdroj: donkervoort.com

ODPORÚČAME AJ:
Švédi majú interiér, ktorý sa mení priamo počas jazdy
Čím väčšie, tým luxusnejšie
Toto je najškaredšie auto na svete, na ktoré sa skoro zabudlo
Hlodavce vedia v zime auto úplne znefunkčniť
Vodiči by nemali zanedbať dôslednú prípravu auta na zimu

Komentáre