Autá

Nie všetky čínske autá sú komické, mnohé zaujmú

"Čínskych automobiliek je také nespočetné množstvo, že náš európsky trh by ani nemusel uniesť ich prípadný príchod. "

Erik Stríž, 16. mája 2014 10:00
Changan CS75 Foto: Changan


Keď sa z médií dozvedáme o čínskych automobiloch, zvyčajne majú takéto správy nie práve lichotivý charakter. Zvyknú byť zosmiešnením čínskych napodobením európskych a amerických vozidiel. Pravdou však je, že aj napriek benevolentnejšiemu prístupu tamojšej legislatívy sa v čínskych showroomoch objavujú automobily, ktoré by zaujali aj európskeho zákazníka. Niekoľko z nich z kategórie SUV predstavujeme v tomto článku.

BYD Tang Foto: BYD

BYD Tang


BYD Tang je nový model čínskej automobilky, ktorý sa vyznačuje ostrými rysmi, robustnou karosériou a dizajnom, ktorý môže mierne pripomínať aktuálny Nissan Qashqai. Tang má predĺžený zadok s výraznejšie skosenou strechou, vďaka čomu by bol u nás považovaný za kompromis medzi klasickým SUV a SUV-kupé. BYD Tang je plug-in hybrid a oficiálne bude uvedený do predaja v druhej polovici tohto roka.

BAIC BJ100 Concept Foto: BAIC

BAIC BJ100 Concept


Model BJ100 je vo fáze konceptu, pozornosť si však nezískava ani tak novými technológiami, ako skôr samotným vzhľadom. Retro zadok je v priamom kontraste s futuristickou prednou maskou v štýle Jeepu, profil vozidla nepripomína snáď žiadne iné vozidlo na svete.

BAIC BJ100 Concept Foto: BAIC
Veľké SUV s dĺžkou 4868, výškou 1815 a šírkou 1993 milimetrov je vybavené takzvanými samovražednými dverami, teda takými, aké poznáme z Rolls Royce limuzín alebo Opel Meriva. Interiér je rovnako avantgardný, ako karoséria, pozornosť púta jednoduchosťou, veľkým priestorom a masívnou stredovou konzolou.

YD S7 Foto: YD

YD S7


YD S7 je ďalšie skutočne pekné SUV s európskymi rysmi. Má funkčne zameraný priestranný interiér, sústavu vonkajších kamier v zadnej i prednej časti a pohon všetkých štyroch kolies. Nápadne malé kolesá však prezrádzajú, že veľké SUV môže byť v skutočnosti iba nafúknutým sedanom.

Changan CS75 Foto: Changan

Changan CS75


Jedno z najkrajších SUV-čiek z Číny, aké sme kedy videli. Aj tu platí, že čínski zákazníci očividne oceňujú európsky dizajn, v prípade CS75 však nejde o tak nápadnú podobnosť. Automobil sa ponúka v dvoch motorizáciach s 1,8 a 2-litrovým motorom. Najvyššia možná cena vozidla v motorizácii 1.8T Premium a s najvyššou výbavou stojí v prepočte iba necelých 17-tisíc eur. Súčasťou výbavy je pritom denné LED svietenie, UV filter na sklách, strešné okno, rozsiahly multimediálny systém s Bluetooth, automatickú klimatizáciu a plno ďalších vecí, za ktoré sa u nás ešte stále platia vysoké čiastky navyše.

FAW Jumper D60 Mini SUV Foto: FAW

FAW Jumper D60 Mini SUV


D60 Mini SUV by sme u nás označili ako MPV. Vozidlo má robustnejšiu, ale stále kompaktnú karosériu, ladné tvary, sympatický dizajn a prívetivý interiér. Celkom živo si ho vieme predstaviť aj na našich cestách, snáď to bude miernou podobnosťou s KIA Cee’d alebo novšími Mazdami. Model automobilky FAW Tianjin sa do predaja v Číne dostane v druhej polovici tohto roka a jeho prítomnosť v slovenských predajniach, samozrejme, nehrozí.

Geely Englon SX7 SUV Foto: Geely Englon

Geely Englon SX7 SUV


Automobilka Geely Englon je známa nepreberným množstvom napodobenín. Skopírovalo už dizajny od Rolls Royce, Mini, Volvo, Bentley, BMW, Mercedes-Benz, Cadillac, Toyota - snáď všetky známe automobilky majú s týmto výrobcom negatívnu skúsenosť. Zaujímavosťou je, že Geely sa ani nenamáha s úpravou už skopírovaného, napríklad spomenuté Rolls Royce alebo Volvo napodobeniny ponecháva prakticky nezmenené.

Trocha iným prípadom je model SX7. Môže síce pripomínať staršiu generáciu Toyota RAV4 alebo Dacia Duster, na letmý pohľad je však elegantným a reprezentatívnym SUV-čkom do mesta. V prospech SX7 hrajú predovšetkým ladné konzervatívne tvary, priestranný interiér bez excentrických prvkov a cena na maximálnej úrovni v prepočte 15-tisíc eur. Možno je to na čínske pomery nadštandardná cena, avšak netreba zabúdať na skutočnosť, že práve v Číne nachádzajú prémiové nemecké automobilky významnú časť odbytu.

Komentáre