Autá

Testovali sme Mercedes A: Ako keby nový model!

"Nové Ačko z dielne automobilky Mercedes sa úplne zmenilo a svojho predchodcu už pripomína jedine svojim názvom."

, 11. marca 2013 14:00
Nové Ačko pripomína svojho predchodcu už akurát tak názvom. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Z najmenšieho Mercedesu, ktorý sa zaraďoval k autám triedy MPV, sa zrodil športovo ladený hatchback. Karoséria prešla priam revolučnou zmenou a vyzerá to tak, že Mercedes vyvinul ako keby nové vozidlo. Jeho športový charakter zvýrazňuje sklon predného aj zadného skla či klesajúca línia bočných okien. Úžasný štýl podčiarkujú aj bi-xenónové svetlá s diódami.

Priestoru je dosť


Aj keď sa na prvý pohľad môže zdať, že Ačko je trochu primalé, opak je pravdou. Bez väčších problémov sa v ňom môžu viezť štyria ľudia. Piaty pasažier by to už síce veľmi pohodlné nemal, ale zase treba brať ohľad na to, o aute akého segmentu sa bavíme.

Nové Ačko pripomína svojho predchodcu už akurát tak názvom. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Batožinový priestor má objem 341 l, čo sa nevzďaľuje priemeru v tomto segmente. Zadné sedadlá sa dajú sklápať a sú delené v pomere 60:40, takže batožinový priestor sa zväčšiť v prípade potreby dá.

Štýlový interiér


Aj keby ste nevedeli, do akého auta sadáte, po nasadnutí vám hneď dôjde, že ste vnútri Mercedesu. Štýl, ktorý je pre automobilku charakteristický, sa nedá poprieť ani v Ačku. Zaujímavý a veľmi pekný dizajn podporujú napríklad športové sedadlá, ktoré sú okrem skvelého vzhľadu aj veľmi pohodlné. Dobre vyzerajú aj pevné hlavové opierky.

Nové Ačko pripomína svojho predchodcu už akurát tak názvom. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Poteší vás aj vzhľad palubnej dosky, ktorá pôsobí luxusne, ale stále športovo. Čo sa týka ergonómie, tak pre tých, ktorí sú na Mercedes zvyknutí, sa nič nezmení. Ak na Mercedes zvyknutý nie ste, tak vás mierne prekvapí to, že za volantom nebudete mať ovládacie páčky na obidvoch stranách. Väčšinou to predsa býva tak, že napravo od volantu si ovládate stierače, naľavo smerovky. Mercedes má však všetko v jednom naľavo. Naľavo nájdete aj druhú páčku, ktorou ovládate tempomat.

Nové Ačko pripomína svojho predchodcu už akurát tak názvom. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok

Výborné jazdné vlastnosti


Po naštartovaní zistíte, že motor je veľmi dobre odhlučnený. Testovali sme model s dieselovým motorom CDI s objemom 1,4 a výkonom 80 kW (109 k) spojený so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Jazdné vlastnosti sú veľmi dobré. Auto je veľmi obratné a na ceste sa správa sebaisto. V zákrutách veľmi dobre sedí, v oblúkoch sa nenakláňa. Istotu vám dodá aj výborne doladený podvozok.

Nové Ačko pripomína svojho predchodcu už akurát tak názvom. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Dieselový motor CDI je živý a môžete sa na neho hocikedy spoľahnúť. V tomto prípade ide skutočne o obrovskú radosť z jazdy. Dokáže zrýchliť z 0 na 100 km/h za 11,3 s. Poteší vás určite aj spotreba. Ačko sme prehnali nielen v meste, ale aj na diaľnici, a po týždni jazdenia sme mali kombinovanú priemernú spotrebu len tesne nad 4 l/100 km.

Dostanú vás bezpečnostné a asistenčné systémy


Mercedes si na kvalitu jednoducho potrpí a to platí aj pre nové Ačko. O airbagoch sa nemusíme ani baviť, tie sú úplnou samozrejmosťou, rovnako ako systémy ESP či ABS. O omnoho zaujímavejšie je napríklad to, že vás v modeli bezpríplatkovo poteší Collision Prevention Assist, ako ho nazýva samotný Mercedes. Ide o tzv. výstrahu pred kolíziou. Keď sa približujete k pred vami idúcemu autu a dostanete sa až na nebezpečnú vzdialenosť k nemu, tak vás auto upozorní, že by mohlo dôjsť ku kolízii.

Nové Ačko pripomína svojho predchodcu už akurát tak názvom. Foto: Webmagazin.sk/Michal Svítok
Zaujímavosťou je aj to, že bezpríplatkovo dostanete asistenta sledovania pozornosti. Tento systém analyzuje vaše správanie za volantom a keď vás dôkladne spozná, tak bude počas cesty vyhodnocovať, či sa vaše jazdné reakcie nezmenili. Ak sa zmenia, vyhodnotí, že vás asi ničí únava a svoje zistenie hneď signalizuje tým, že vám zasvieti taká malá káva. Pre milovníkov kávy nemôže byť nič lepšie, ako keď vás auto na jednu pošle.

Áno alebo nie?


Kvalita nového Ačka sa poprieť nedá, Mercedes jednoducho vždy vie, čo robí. Dizajnovo sa posunul na úplne inú úroveň ako jeho predchodca, vyzerá maximálne štýlovo a sebaisto, hoci dizajn je vždy vecou vkusu. Vnútri je miesta takisto dosť, samozrejme, ak vzadu nechcete prevážať obývačkovú stenu.



Jazdné vlastnosti sú na vysokej úrovni, motor je živý, svieži a nepotrebuje veľa k tomu, aby sa poriadne rozbehol. Akcelerácia je viac vecou dobrého preraďovania ako tlačenia plynu k podlahe, ale môžete sa spoľahnúť na to, že zrýchlenie nebude dlho trvať.

Bezpečnostným a asistenčným systémom sa nedá vytknúť nič. Sú spoľahlivé a naozaj na vysokej úrovni.
Kompletný cenník aj so všetkými technickými parametrami nájdete TU.

Komentáre