Autá

Upravené Audi R8 mieri na zjazdovky

"Každý fanúšik vozidiel Audi musí byť nadšený zo špeciálnej úpravy, ktorú získal model R8 vďaka spolupráci s lyžiarskym pretekárom Jonom Olssonom."

Erik Stríž, 21. januára 2014 14:00
Audi R8 Razor GTR pre Jona Olssona Foto: Stasis Engineering


Jon Olsson je v prvom rade špičkový športovec zo Švajčiarska, pozornosť svetového publika si však získava aj tým, že sa okolo neho sústreďuje nápadne veľa sponzorov. Jedným z tých prestížnych je aj automobilka Audi, ktorá Olssonovi pravidelne pripravuje špeciálne edície automobilov. Po špeciálne upravených superšportoch a vozidlách triedy A od Audi prišiel rad aj na skvost menom R8.

Audi R8 je vo svete automobilizmu fenomén, ktorý sa nedarí prekonať žiadnemu inému výrobcovi. Vozidlo si sympatie odborníkov a laikov získava nielen vďaka špičkovej technike pod kapotou, ale aj vďaka nadčasovému dizajnu. Ten ani po rokoch nie je potrebné výrazne meniť, čo sa veľmi páči aj konzervatívnym zákazníkom automobilky.

Audi R8 Razor GTR pre Jona Olssona Foto: Stasis Engineering

Legenda trocha inak


Jon Olsson však medzi konzervatívnych rozhodne nepatrí a preto aj úprava tohto Audi R8 dostala agresívny charakter. Audi R8 Razor GTR je celý názov vozidla s nápadným čiernym lakom, priam extrémne tvarovanou karosériou a množstvom karbónových prvkov. Nedá sa nevšimnúť vysoký zadný spojler a prídavok, ktorý do sveta superšportov rozhodne nepatrí - box na streche. Športovec potrebuje niekam natlačiť všetku svoju výbavu a keďže motor vozidla je vzadu a pod prednou kapotou je iba minimálny priestor, museli dizajnéri z firmy Stasis Engineering pristúpiť k tomuto riešeniu. Aj v tomto prípade sa však osvedčilo tvrdenie, že vymknutie sa z priemeru a stereotypu nemusí byť na škodu. Strešný box tomuto Audi R8 skutočne svedčí.

Audi R8 Razor GTR pre Jona Olssona Foto: Stasis Engineering

600 koní na snehu


Audi R8 Razor GTR si od svojho nového majiteľa získalo prívlastok “najextrémnejšia R8 na svete”. Nemusí pritom ísť iba o výrok v prospech marketingovej komunikácie, pretože automobil je schopný vďaka súladu modernej techniky a motora V10 vyvinúť výkon až 600 konských síl. Do špeciálnej výbavy určenej k prežitiu v extrémnych poveternostných podmienkach sa dostal aj 10-vrstvový lak karosérie, energeticky nezávislá sušička lyžiarskej obuvi a kompletné LED osvetlenie.

Audi R8 Razor GTR pre Jona Olssona Foto: Stasis Engineering

Zatiaľ bez prvej jazdy


Jon Olsson o svojom novom Audi zatiaľ neinformuje ani na svojom blogu, ale jeho prvú oficiálnu jazdu očakávame už čoskoro. Sme veľmi zvedaví, či sa 10-vrstvová karoséria skutočne osvedčí a bude aj po roku žiariť ako dnes.

Komentáre