Autá

Ikonické Audi R8 jazdí iba na elektrinu

"Audi R8 E-Tron je skutočný superšport, ktorý jazdí na elektrický motor. Konkurovať bude aj BMW i8. "

Erik Stríž, 20. marca 2014 14:00
Elektrické Audi R8 E-Tron Foto: Audi


Len pred niekoľkými dňami sa svet dozvedel podrobnosti o predaji dlho očakávaného BMW i8 a už teraz má šancu zatieniť ho iné športové vozidlo z Nemecka. Audi R8 s prívlastkom E-Tron je ukážkou špičkovej modernej techniky, ekologicky nezávadnej prevádzky motorových vozidiel a nesmiernej miery prestíže.

Nemecko proti Nemecku


Fanúšikovia automobilky BMW budú namietať, že BMW i8 a Audi R8 sú neporovnateľné autá. A do veľkej miery majú pravdu, pretože bavorák i8 využíva hybridné pohonné ústrojenstvo, v ktorom spotreba klasického paliva jemne prevyšuje 2 litre na 100 kilometrov jazdy. Audi R8 E-Tron otáča kolesami výhradne s pomocou elektrického motora, napriek tomu sa ale tieto dve vozidlá dajú postaviť na rovnakú úroveň a prakticky oslovujú aj totožnú cieľovú skupinu. Motorizmu a nových technológií chtivých boháčov.

Elektrické Audi R8 E-Tron Foto: Audi

Žiadne zmeny vonku, ani vnútri


Na prvý pohľad vyzerá model R8 E-Tron celkom rovnako, ako ostatné varianty superšportu R8. Nebyť väčšieho nápisu E-TRON na bokoch vozidla, považovali by ste ho za reprezentanta silných benzínových motorov. Pod poklopom s karbónovou textúrou sa však ponúka masívny konektor pre pripojenie elektrického adaptéra, prostredníctvom ktorého sa dopĺňa batéria vozidla. Ani v interiéri vozidla nenachádzame nič, čo by sme už nevideli v iných R-osmičkách.

Elektrické Audi R8 E-Tron Foto: Audi

Z Bratislavy do Karlovych Varov


Pôvodný elektrický Audi E-Tron dokázal prejsť na jedno nabitie 209 kilometrov, čo bola síce veľmi slušná hodnota, nie však celkom uspokojivá. Takúto vzdialenosť najazdíte, ani sa nenazdáte. Preto ingolstadtská automobilka investovala do vývoja batérií a efektivity a podarilo sa jej dosiahnuť oveľa lepšiu výdrž. Nové Audi R8 E-Tron prejde na jediné nabitie až 450 kilometrov, čo je hodnota, s ktorou by nemal mať nikto zásadný problém. To je o nejakých desať kilometrov kratší dojazd, než je vzdialenosť Bratislavy od Karlovych Varov.

Elektrické Audi R8 E-Tron Foto: Audi

Elektrina je nový benzín


Veľmi dobrou správou pre nádejných majiteľov je skutočnosť, že elektrický motor v žiadnom prípade neponižuje vozidlo po stránke výkonu alebo pôžitku z jazdy. Samozrejme, elektrický motor nedokáže vytvoriť takú pôsobivú zvukovú kulisu, ako klasické spaľovacie motory. Elektrický pohon je tichý, nenápadný, čistý a efektívny.

Výkon vozidla je však krásnych 376 konských síl, ktoré vás zaručene zatlačia do sedadiel. Mimochodom, okrem vás sa v aute usadí ešte jeden pasažier, ktorý na vlastnej koži vyskúša, aké je to zrýchliť z pokoja na rýchlosť 100 kilometrov za hodinu za krátke 4,2 sekundy.

Elektrické Audi R8 E-Tron Foto: Audi

Elektrické Audi R8 asi Slovensko obíde


Audi R8 E-Tron s modelovým rokom 2015 má snáď iba dve zásadné chyby. Prvou je cena, ktorá celkom určite neklesne pod 150-tisíc eur. Druhou negatívnou skutočnosťou je, že variant E-Tron sa vyrobí v limitovanej edícii pre niekoľko konkrétnych zákazníkov. To znamená, že Audi R8 E-Tron na slovenských cestách tak skoro neuvidíte. Pravdou však je aj to, že ak by si majiteľ vozidla na jeho boku neponechal veľkú nálepku E-TRON, zrejme by ste si rozdielnosť od klasickej R8 ani nevšimli.

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac