Život

Urobte týchto sedem krokov a váš deň bude produktívnejší

"Každý, kto si chce večer spokojne odfuknúť, tak sa musí podriadiť istým pravidlám, ktoré ho naučia správnym návykom a pravidelnosti. "

, 2. apríla 2014 6:00
Ilustračné foto Foto: TASR/AP


Máte pocit, že sa vám nič nepodarilo a deň by mohol mať 48 hodín? Niekde nastala chyba, najčastejšie v zle organizovanom programe, ktorý každé ráno začíname plniť. Každý, kto si chce večer spokojne odfuknúť, tak sa musí podriadiť istým pravidlám, ktoré ho naučia správnym návykom a pravidelnosti. Tu je sedem krokov, ktoré dokážu váš deň zefektívniť a naštartovať k úspechu.

Urobte si poriadok v neporiadku!



Venujte svoj čas na organizáciu svojho priestoru! Kritický pohľad na to, ako sú veci uložené, je veľmi dôležitý.
Zo stola odstráňte všetko nepodstatné. Čistý priestor je vždy oveľa lákavejšie a inšpiratívnejšie prostredie, ktoré podporuje aj náš profesionálny imidž, keď nás navštívia klienti alebo máme pracovné rokovanie. Snažme sa udržať tento priestor uprataný každý deň, trvá to iba chvíľu, no návyky, ktoré tým získame, sú k nezaplateniu.

Naplánujte svoj deň!



Ak si dôsledne nenaplánujete deň a nestanovíte si svoje priority a úlohy, ktoré potrebujete splniť, tak sa z vašej pracovnej doby stane nekontrolovateľný chaos. V tom momente sa vaša myseľ sústredí na zbytočné úlohy. Na plánovanie dňa slúži jednoduchý nástroj - Čo robiť. Je to zoznam od najdôležitejších po najmenej dôležité úlohy. Je veľmi dôležité určiť si reálne ciele na ten konkrétny deň, no a samozrejme ich aj naplniť.
Ilustračné foto Foto: TASR/Archív

Povedzte NIE tým, ktorí vás oberajú o drahocenný čas!



Musíte vedieť povedať nie ľuďom, ktorí riešia zbytočnosti! To, že viete tieto signály definovať, znamená, že ste sa dostali na vyššiu úroveň. V každom prípade myslite na seba a pýtajte sa, či je úloha, ktorou vás dotyčný zaťažuje, v záujme biznisu alebo ide o stratu času. Pomôže vám to znížiť pracovný stres a ušetrite si čas na riešenie dôležitejších problémov.

Produktívny čas



Viete si určiť, kedy v práci vykazujete najväčšiu činnosť, respektíve produkciu? Ak nie, bolo by dobré, aby ste si robili záznamy, kde bude mať v časových rozmedziach zaznamenanú presnú činnosť. Ľahšie sa vám potom vyhodnotí na konci dňa, čo a ako ste robili. Kedy ste mali prestávku, kedy ste skutočne pracovali a kedy ste nerobili absolútne nič. Spätný pohľad na váš deň vám umožní zhodnotiť ako a či ste vôbec z plánu niečo splnili. Zároveň identifikujete momenty, kedy skutočne pracujete a na ten čas si môžete nastaviť najdôležitejšie úlohy.

Určiť si časový rámec na vyriešenie úlohy



Všetci sme už zažili momenty, keď sme odkladali dôležité veci na neskôr, lebo pre nás boli skrátka nezaujímavé alebo tam bola nejaká iná príčina, že sme to neriešili. Neskôr nás to môže mrzieť. Preto je veľmi dôležité, aby sme na každú úlohu, ktorú musíme riešiť, kládli osobitý dôraz. Navyše je veľmi dobré, ak si k tomuto problému stanovíme čas, za aký ho chceme vyriešiť. Je dokázané, že ak je človek v časovej tiesni, kladie oveľa väčší dôraz na riešenie úloh, navyše pocit, že to máme za sebou, nám dodá viac energie a motivuje nás, aby sme podobným spôsobom riešili aj ďalšie úlohy.

Nenechajte sa rozptýliť!



Stará múdrosť hovorí o tom, že bez práce nie sú koláče. Ako už bolo spomenuté, nechať utiecť myseľ iným smerom, ako je práca, nie je žiaden problém. Sociálne siete, maily, telefonáty sú najrušivejšie faktory, ktoré vás od práce odtrhnú. Navyše to nie je iba o strate vášho času, ale aj o nákladoch pre vášho zamestnávateľa. Tie sú neskôr spojené s rizikom prepúšťania.
Ilustračné foto Foto: TASR/AP

Myslite pozitívne!



Ak sa ráno zobudíte so zlou náladou, tak je to najlepšia cesta, ako si pokaziť celý deň. Zlá nálada sa s vami bude vliecť po zvyšok dňa a odzrkadlí sa to aj na vašej produktivite. Každé ráno je veľmi dôležité povedať si, "tento deň bude úžasný". Odborníci tiež odporúčajú prečítať si alebo vypočuť niečo, čo vám dvihne náladu, aj keď ju máte pokazenú. Práve tieto metódy stimulujú myseľ prospešnými a produktívnymi myšlienkami. Tiež odporúčajú vyhnúť sa sledovaniu správ, ktoré sú plné negatívnych emócií.

Komentáre