Život

Top päť produktov, ktoré nakupujeme online

"Nakupovanie v pohodlí domova uprednostňujú ženy, ktoré služby e-shopov využívajú častejšie ako muži. A čo nakupujeme najčastejšie? "

Veronika Rosputinská, 23. januára 2014 6:00
Ilustračné foto Foto: TASR/Dušan Hein


Ak sa desiatich mužov opýtate, čo je podľa nich najobľúbenejšou aktivitou ženy, minimálne polovica z nich vám pravdepodobne odpovie, že je to nakupovanie. Niečo na tom určite bude, veď aj v prieskumoch zameraných týmto smerom zväčša víťazí nežné pohlavie.

Dôkazom je aj prieskum realizovaný výskumnou agentúrou NMS Market Research a nezávislého nákupného radcu Heureka, ktorý sa zameral na pohlavie nakupujúcich v internetových obchodoch. Z prieskumu, v ktorom bolo zapojených dvetisíc respondentov nakupujúcich online vyplýva, že ženy nakupujú častejšie ako muži.

Minimálne raz za mesiac sa na niektorom zo slovenských e-shopov zastaví približne 46 percent žien, pričom z mužov e-shopy navštívi takmer o desať percent menej opýtaných.

Top päť produktov


Vzhľadom na fakt, že prieskum odhalil ženy ako častejšie online zákazníčky, určite nebude prekvapením, že medzi najfrekventovanejší tovar zakúpený prostredníctvom e-shopov patrí oblečenie.

Ilustračné foto Foto: TASR/Radovan Stoklasa
Po ňom do svojich virtuálnych nákupných košíkov radi vkladáme knihy, počítače a mobilné telefóny. Päticu top produktov uzatvárajú parfumy.

Okrem týchto piatich populárnych položiek sa prostredníctvom online nakupovania často siaha po bielej technike. Jedným z podstatných dôvodov, ktoré nás privádzajú na stránky e-shopov, je snaha ušetriť, keďže mnohé z nich ponúkajú tovar za nižšie sumy, s akými sa stretávame v bežných obchodoch. Bonusom je tiež ušetrený čas či energia, navyše, mnohé e-shopy ponúkajú aj dovoz zadarmo.

Komentáre