Technológie

Krásne slúchadlá s ešte krajším zvukom

"Bezdrôtové slúchadlá Samsung LEVEL Over AG900 sú nielen krásne a na dotyk kvalitné, ale aj kvalita reprodukcie zvuku je vysoko nadštandardná. "

Erik Stríž, 21. augusta 2014 12:00
Samsung Level Over AG900 Foto: Samsung

Nie je to tak dávno, v skutočnosti iba niekoľko mesiacov, čo sa kórejský Samsung pustil do výroby audiotechniky vyššej kvality. Nedávno predstavené slúchadlá LEVEL Over AG900 sme si mali možnosť vyskúšať a ako to býva po testovaní viacerých hi-end produktov, zrazu sa nám naše vlastné slúchadlá zdali byť neuveriteľne nekvalitné. Až tak, že máme problém počúvať s nimi hudbu. Aj takto veľmi dokáže Samsung LEVEL Over posunúť naše vlastné štandardy.

Samsung Level Over AG900 Foto: Samsung

Najkrajší obal na slúchadlá

Hneď prvá vec, za ktorú musíme Samsung pochváliť, je krásne balenie, v ktorom slúchadlá dostanete. Celkom živo si vieme prestaviť, ako ich kupujeme priateľovi k sviatku a ako sa poteší už len zo samotného balenia. Slúchadlá totiž dostane v elegantnom zazipsovanom obale s kvalitným povrchom. V tomto oválnom obale, v našom prípade kompletne v bielej farbe, je mäkké a na pohľad krásne hnedé polstrovanie, ktoré chráni samotné slúchadlá.

Presne takto si predstavujeme balenie špičkovej audiotechniky, pretože už len samotný pohľad naň vo vás vyvolá nadšenie. Okrem samotných slúchadiel nájdete v balení aj USB kábel, 3,5 milimetrový audio kábel na prepojenie s hudobným prehrávačom a počítačom a redukciu z USB na 3,5 mm port.

Prvá skúsenosť so slúchadlami AG900 je teda veľmi pozitívna. Avšak až to, ako dobre dokážu slúchadlá podávať zvuk, sú smerodajné pri kúpe. Napríklad také slúchadlá Koss Porta možno nevyzerajú práve najatraktívnejšie, avšak kvalita ich reprodukcie ich posunula do oblasti záujmu veľkého počtu zákazníkov aj u nás.

Samsung Level Over AG900 Foto: Samsung

V prvom rade potrebujete kvalitný obsah

Keď sme po prvýkrát pripojili slúchadlá AG900 k mobilnému telefónu a pustili hudbu, neboli sme celkom nadšení. Kvalita hudby bola síce výborná, avšak nachádzali sme pomerne veľké rezervy. Chyba však nebola na strane slúchadiel, ale samotného hudobného prehrávača. Skrátka, aby ste si mohli vychutnať hudbu vo vysokej kvalite, potrebujete aj dobrý hudobný prehrávač. Na slúchadlách AG900 totiž veľmi ľahko rozpoznáte všetky tie drobné nedokonalosti zvuku a jeho sploštenie v dôsledku nižšieho bitového toku.

Základom je teda používať nielen kvalitné slúchadlá, ale aj kvalitný prehrávač. V takom prípade budete z AG900 vo vytržení. Hlboké tóny sú mimoriadne mocné, výšky i stredy zreteľné a pri posluchu vážnej hudby objavíte v skladbách také detaily, ktoré ste predtým nikdy nepočuli. Napríklad aj dážď udierajúci do okien, ktorý sa spustil počas nahrávania koncertu v sále.

Slúchadlá sú dostupné aj v čiernom prevedení, bielo-hnedé však pôsobia luxusnejšie. Foto: Samsung

Ovládanie pomocou dotykovej plochy

Na pravom slúchadle nájdete dvojicu mechanických ovládačov, konkrétne posuvný vypínač a tlačidlo aktivácie Bluetooth párovania. Zvyšné ovládanie sa deje na dotykovej ploche tohto pravého slúchadla. Napriek tomu, že sa na ňom nenachádzajú žiadne identifikačné prvky alebo svietiace senzorové tlačidlá, ovládanie je mimoriadne jednoduché.

Keď prstom potiahnete z dola nahor, zvýši sa hlasitosť. Potiahnutie prsta po dotykovej ploche smerom zľava doprava zasa prepne prehrávanú skladbu. A dvojité poklepanie po ploche zasa pozastaví prehrávanie. Na tieto finty sme prišli aj bez toho, aby sme sa pozerali do manuálu, Samsung skrátka popracoval aj na intuitívnosti ovládania.

Vydarený štart

Keď napíšeme, že sa slúchadlá AG900 skutočne vydarili, myslíme to celkom vážne, bez štipky irónie. Pravda je, že sme očakávali produkt, ktorý je síce podporený masívnym marketingom, ale po praktickej skúsenosti nás nepresvedčí o svojich kvalitách. Skutočnosť je však práve opačná a nebojíme sa vyhlásiť, že vstup Samsungu do sveta prémiovej audiotechniky sa podaril na jednotku.

ĎALŠIE ČLÁNKY

Levitujúci reproduktor The OM/ONE
Fugoo Tough, najdrsnejší reproduktor na svete