Štýl

Štyri triky, ktorými vás obchodníci balamutia

"Zamýšľali ste sa už niekedy nad tým, prečo sa stále vraciate do toho či oného obchodu? Možno vás zmanipulovali. "

Diana Vaculová, 21. novembra 2014 10:00
Obchody ponúkajú zľavy a ľudia často kúpia aj to, čo nepotrebujú. Foto: TASR - Martin Turanovič


Každý väčší obchodný reťazec má PR zamestnancov, ktorí dokonale vedia, čo spraviť, aby ich biznis prosperoval. Preto si ešte predtým, než rozhádžete svoje ťažko zarobené peniaze, posvieťte na ich špeciálne techniky. Keď budete voči nim odolní, sami sa rozhodnete, či skutočne potrebujete ponúkaný tovar.

Hity sezón či dní


Módni návrhári na svetových mólach predstavujú neustále to, čo bude trendy túto zimu, jar, leto, jeseň... To je všetko v poriadku, ale určite ste si všimli aj vy, milé dámy, že tovar v obchodoch sa mení takmer každý deň. Prečo? Dôvod je jednoduchý. Chcú predávať. Keby ponúkali celú sezónu to isté, tak by ste si kúpili počas troch mesiacov dvoje nohavíc a tri topy, viac by vám treba nebolo. Keď vidíte toľko šik kúskov, ktoré ponúkajú, je to stále väčšie a väčšie pokušenie vydržať a nezainvestovať. Samozrejme, nevravíme, že nemáte nakupovať. Len si dajte pozor na to, či to, čo máte práve vo vašom nákupnom košíku, skutočne potrebujete. Alebo to bol iba ťah nákupných centier?

Nie je zľava ako zľava


Sedemdesiat percentné výpredaje lákajú davy. A prečo aj nie? Veď kabát, ktorý sa vám páčil už pred mesiacom, no nemohli ste si ho dovoliť, je odrazu za prijateľnú cenu. Prečo to tak funguje? Portál Jezebel prišiel so závažným zistením. Nie je tovar ako tovar, napriek tomu, že vyzerá rovnako. Ako to teda veľké módne reťazce robia, že si dovolia zlacniť trendy kabát aj o polovicu? Nuž, predtým bol vyrobený v drahých továrňach z kvalitných materiálov a teraz ho dali spracovať do úplne inej továrne s oveľa nižšou kvalitou. Cena kvalite či kvantite popravde zodpovedá. Len sa o tom nehovorí. No nebojte sa, nie je všetko oblečenie z výpredajov nekvalitné, v mnohých prípadoch to funguje i tak, že si daný tovar predajne predražia už na začiatku a keď je potom v päťdesiat percentnej zľave, ešte stále na ňom dosť zarábajú.
Nakupovanie vo výpredajoch sa nie vždy opláca. Foto: TASR – Henrich Mišovič


Pozor na chemikálie


Jedna vec je, ak vás firmy balamutia a tovar "zamieňajú" za nekvalitný. No nebezpečné chemikálie či olovo? To je už skutočne veľa. Ako to ale je? Americké Centrum pre environmentálne zdravie vydalo správu, v ktorej tvrdí, že výrobcovia lacnej módy produkujú odevy, ktoré obsahujú stopy olova. Ide najmä o peňaženky, topánky či opasky, ktoré obsahujú syntetické náhrady. Preto možno nie je na škodu nenakupovať v pofidérnych butikoch. Najmä pre tehotné ženy je stret s olovom veľmi rizikový, nakoľko môže poškodiť zdravie matky i jej plodu. A to nie je jediné, čo táto zlúčenina dokáže. Neplodnosť, riziko infarktu, mŕtvica či vysoký krvný tlak vás tiež môžu ohroziť.

Vyhoď a kúp nové


Dvadsaťpäť. Toľko kilogramov oblečenia skončí ročne v košoch jedného Európana. A nehovoríme o charite. Staré sa opotrebuje, treba nám nové. Ale prečo sa tak rýchlo zničilo? Po jednom praní stráca farbu, žmolkuje sa, sú na ňom malé dierky. Nuž, keby sa odev neničil, módny biznis by skrachoval, pretože by nikto nič nekupoval. A tak nám neostáva asi nič iné len sa zmieriť s tým, že to majú všetko dobre premyslené.

ODPORÚČAME AJ:
Päť rád, ako byť krásna aj bez mejkapu
VLNENÁ MÓDA: Toto vám v zimnom šatníku nesmie chýbať
Chcete na stužkovej zabodovať? Nepodceňte vizáž a styling
Módne (s)hity, ktoré na Slovensku fičia. Tohto sa vyvarujte
Nestihli ste si umyť vlasy? Tu sú tri tipy ako to zamaskovať

Komentáre