Biznis

Apple je najcennejšia značka sveta

"Rebríček najhodnotnejších značiek sveta podľa Interbrand umiestňuje doterajšieho lídra Coca-Cola až na tretiu pozíciu. Prvenstvo patrí Apple, druhú pozíciu obsadilo Google."

Erik Stríž, 8. októbra 2013 14:00
Ilustračná fotografia Foto: Apple


Značka Coca-Cola patrí k tým najznámejším na svete, ešte minulý rok bola dokonca hodnotená ako tá najhodnotnejšia. Nie je sa čomu čudovať, veď tento tmavý sladký nápoj poznajú aj v krajinách, v ktorých je zásadný problém s dodávkou pitnej vody. Interbrand však nesleduje ani tak popularitu značky, ako jej finančnú hodnotu. Tá je závislá nielen od známosti značky, ale aj od jej obchodnej činnosti a predpokladanej budúcnosti.

Najhodnotnejšie značky sveta 2013 podľa Interbrand Foto: Interbrand
Podľa spoločnosti Interbrand, ktorá každý rok zostavuje rebríček najhodnotnejších značiek sveta, umiestňuje Coca-Colu až na tretie miesto. Predbehli ju počítačové firmy Apple a Google, pričom Apple má údajnú hodnotu až 98 miliárd amerických dolárov.

Desiatky miliárd dolárov za jednu značku


Google získal od Interbrand ohodnotenie vo výške 93 miliárd dolárov, medziročne sa teda zlepšil o celých 34 percent. Len o niečo menej, celkovo 28 percent, sa medziročne zvýšila hodnota Apple. Coca-Cola napriek poklesu v rebríčku navýšila svoju hodnotu o dve percentá.

Ilustračné foto Foto: TASR
Po Coca-Cole nasledujú opäť počítačové firmy IBM, Microsoft, pokračuje korporácia GE, McDonald’s, Samsung, Intel, Toyota, Mercedes a BMW. Prvú tridsiatku uzatvára na Slovensku nie veľmi známa značka Kellogg’s.

Toyota je hodnotnejšia ako Mercedes a BMW


Zaujímavosťou je, že popri najväčších medziročných skokanoch Apple a Google sa medzi nich zaraďuje aj Amazon s rastom 27 percent a celkovou hodnotou 23 miliárd USD. Amazon získal 19. priečku. Značka Gillette sa podľa rebríčka Interbrand hodnotí na vyššiu sumu ako napríklad Louis Vuitton, Pepsi má v porovnaní s konkurenčnou Coca-Colou iba štvrtinovú hodnotu (17,8 oproti 79,2 miliardy USD) a hodnoty Mercedesu a BMW sú prakticky rovnaké. Mercedes vedie iba o nejakých 70 miliónov dolárov.

Komentáre