Biznis

Päť oblastí pre štart nového biznisu

"Dnešné podnikateľské prostredie ponúka príležitosť prakticky každému. Podnikať sa dá v čomkoľvek, existuje však päť takých oblastí, ktoré možno považovať za veľmi priaznivé."

Erik Stríž, 26. novembra 2013 12:00
Ilustračné foto Foto: TASR/AP Photo


Radi by ste začali podnikať, ale neviete si vybrať oblasť, v ktorej by ste mohli začať? Tu je päť tipov, kde to pôjde.

Online vzdelávanie


Už aj na Slovensku máme možnosť zúčastniť sa kurzov priamo z domáceho prostredia vďaka počítačom. Skype, Hangout a iné video-komunikačné platformy umožňujú, aby sa v jednej chvíli do rozhovoru zapojilo viac ľudí, aby si vzájomne zdieľali video, fotografie, odkazy či dokumenty. Toto všetko sa dá využiť na efektívne znižovanie nákladov na realizáciu kurzov. Tie môžu mať rôzny charakter - od štátom akreditovaných až po také, ktoré slúžia k zdokonaľovaniu napríklad remeselnej alebo umeleckej práce. Internetovým portálom Inc.com je práve oblasť online vzdelávania považovaná za jednu z najperspektívnejších oblastí pre štart nového biznisu.

Prvá predstava Google bola, že by ich digitalizované okuliare rozoznávali aj tváre vašich priateľov Foto: Google

Elektronika pre zdravie a na každodenné nosenie


Produkty ako Google Glass, Nike Fuel a iné podobné sú stále iba avantgardou blízkej budúcnosti. Elektronika má dnes celkom odlišný charakter, ako v minulosti. Malý osobný počítač sa vojde nielen do notebooku alebo smartfónu, ale aj do ešte menších škatuliek. Napríklad do okuliarov alebo hodiniek. Vstup do tohto podnikateľského priestoru si vyžaduje skúsenosti, veľký kapitál a schopných marketérov, avšak z hľadiska perspektivity sa radí na popredné priečky.

Už dnes máme mobilné telefóny neustále pri sebe a využívame ich k práci, zábave, oddychu, ku všetkému možnému. Teraz nastal čas využívať tieto dispozície aj na kontrolu správneho stravovania, na zdravý životný štýl a aktívne zlepšovanie zdravia.

Špeciálne služby brandingu


Ľudia majú radi, keď je niečo pripravené špeciálne pre nich. Nielen firmy, ale aj malé skupiny a jednotlivci oceňujú, keď je nejaký produkt urobený práve pre ich potreby alebo s dôrazom na nejakú životnú udalosť, ktorú práve zažívajú. Typickým príkladom sú svadby - eventové agentúry sa prebiehajú v tom, ktorá pripraví lepšiu svadbu a sú pre nich zaujímaví takí dodávatelia služieb, ktoré vedia svadbu zabezpečiť “v jednom dizajne”. Nech je všetko od pozvánok, cez etikety na vínach až po výzdobu reštaurácie jednotné. Práve táto oblasť tvorby a dodávania individuálneho brandingu (značkovania) patrí k najlepším pre štart nového obchodu.

Tlačiareň Stack Foto: mugiyamamoto.com

3D tlač


3D tlačiarne zažili svojich 15 minút slávy asi pred dvomi rokmi, hneď však nadšenie z nich opadlo. Za tie dva roky však nastal významný pokrok a moderné 3D tlačiarne nie sú iba úletom. Uplatnenie nachádzajú dokonca aj v zdravotníctve. Možno ste zachytili správy o tom, ako si niekto doma s pomocou 3D tlačiarne vyrobil funkčnú protézu ruky alebo nohy, pričom takto ušetril tisíce dolárov. NASA otvorene hovorí o tom, že chce do svojich vesmírnych projektov zakomponovať práve 3D tlač, ktorá uľahčí údržbu orbitálnych staníc. Keď je potrebná nejaká menšia súčiastka, jednoducho sa vytlačí na takomto 3D zariadení.

3D tlačiarne ešte len zažijú svoj najväčší rozmach. Aj napriek tomu, že sú zatiaľ drahé, nie celkom presné (tie najlepšie “tlačia” s presnosťou asi pol milimetra) a dokážu vyrábať iba jednofarebné objekty, ich význam v modernom svete je nepopierateľný. Blízka budúcnosť prinesie dopyt aj po službách tejto technológie, čo vytvára priestor veľké a aj pre malé obchodíky s takýmito službami.

Ilustračné foto Foto: TASR/Michal Svítok

Súkromné pivovarníctva a liehovary


Zabudnite na víno. Remeselní pivovarníci a malí výrobcovia likérov prekvitajú. Najmenší z nich, takzvané “microbrewers” a “microdistillers”, sú prosperujúce spoločnosti predávajúce svoje výrobky v luxusných obchodoch a aj na farmárskych trhoch. Príjmy malých pivovarov v minulom roku vzrástli až o 29 percent a výnosy malých liehovarov až o 32 percent. To je jeden z dôvodov, prečo je súkromná výroba alkoholu považovaná za ďalší z najperspektívnejších obchodných oblastí pre blízku budúcnosť. Vyžaduje si však splnenie veľmi náročných hygienických a zdravotných podmienok.

Komentáre