Autá

Vyskúšali sme Nissan Juke: Lepší do mesta alebo zlého terénu?

"Vyskúšali sme si limitovanú edíciu Nissan Juke Shiro, ktorý v mnohých ohľadoch prekvapil."

, 22. novembra 2012 6:00
Nissan Juke Shiro Foto: Nissan
Nissan Juke je už samo o sebe štýlové auto so zaujímavým dizajnom. Výrobcovia mu však ešte pridali v limitovanej edícii Shiro. Webmagazin.sk dostal možnosť si tento model vyskúšať.

Dizajnovo jedinečný


Už prvý pohľad na Nissan Juke vám napovie, že budete sedieť v niečom veľmi zaujímavom. Zatiaľ však neviete, či v dobrom, alebo v zlom zmysle slova. Dizajn však upúta každé oko. Pozornosť zaujmú najmä vyššie položené svetlomety, ktoré modelu Juke dodávajú extravaganciu. Pozriete sa nižšie a vidíte, že má vyššiu svetlú výšku. Hneď viete, že nebudete mať problém vyjsť na obrubník.

Prejdete dozadu, aby ste sa pozreli, ako to vyzerá tam. Všimnete si zvažujúci sa profil C-stĺpika smerom k zadnej časti auta – dizajnovo zaujímavé, ale pre vyšších ľudí je trochu problém nastúpiť do auta na zadné sedadlá. Zrak vám prejde na zadné svetlá, ktoré sú naozaj emotívne a atraktívne.

A tak si sadnete dnu


Exteriér vyzerá naozaj zaujímavo a nič vám nebráni v tom, aby ste nastúpili do auta. Odomykanie je bezkľúčové, čo je obrovské plus. „Kľúč“ si necháte vo vrecku alebo v kabelke a len pohodlne stlačíte tlačidlo na kľučke. Auto sa okamžite odomkne a môžete nastupovať. V tomto momente vás nepríjemne prekvapí to, že modelu chýba osvetlenie prahu. Môže sa vám teda stať, že po tme zaparkujete v poriadnej kaluži a obidvomi nohami do nej skočíte, lebo si ju nevšimnete.

Nissan Juke Shiro Foto: Webmagazin.sk
Sadnete si za volant a v momente si uvedomíte, že sedíte v edícii Shiro, čo po japonsky znamená biely. Stredový tunel, v ktorom je osadená radiaca páka a mechanická ručná brzda, je bielej farby. Rovnako sú na tom aj doplnky na dverách a prešívanie koženého poťahu na sedadlách a na volante. Jednoducho štýl.

Tlačidlá sa ovládajú ergonomicky a máte ich pri ruke. „Budíky“ sú príjemné pre oči a sú v kombinácii čiernej a oranžovej farby. Je vedecky dokázané, že práve táto kombinácia farieb najmenej ťahá oči a pritom ich je najlepšie vidieť.

Stačí jeden impulz


Naštartujete jediným stlačením tlačidla, čo veľmi chválime. V niektorých modeloch s bezkľúčovým štartovaním musíte najprv stlačiť tlačidlo, počkať, kým vám zmiznú kontrolky a potom musíte tlačidlo držať, až kým sa motor nenaštartuje. Nissan Juke však potrebuje len jeden krátky impulz.

Nissan Juke Shiro Foto: Webmagazin.sk
Chod motora je neutrálny a jeho zvuk veľmi príjemný. Motor tohto konkrétneho modelu Nissan Juke Shiro je naozaj agilný, teda svižný s dobrým výkonom a relatívne nízkou spotrebou (na svoj výkon). Tento turbo motor má objem 1,6 l, no pod kapotou skrýva až 190 koní (140 kW). Práve preto sa kombinovaná spotreba pohybuje okolo 8 l na 100 km. Nie je to málo, no vzhľadom na vysoký výkon sa nemôžeme čudovať.

Jazda je príjemná


Zaradíte na automatickej prevodovke a môžete ísť. Jazda je veľmi pohodlná a motor má dobrý zvuk. Nissan Juke sa v zákrutách správa veľmi dobre. Výborne sa s ním parkuje, pretože má krátky polomer otáčania. Škoda, že nedovidíte na začiatok kapoty – môže to trochu zmiasť.

Pri jazde môžu vyrušovať už spomínané zvýšené predné svetlomety. Dizajnovo vyzerajú dobre, ale pri šoférovaní môžu zbytočne pútať vašu pozornosť. Problémový je aj A-stĺpik, ktorý mierne prekáža vo výhľade.

Nissan Juke Shiro Foto: Webmagazin.sk
Na výber máte tri módy. Zaujímavý je športový režim, pretože Juke má sám o sebe dosť tvrdý podvozok. Práve v tomto režime to najlepšie využijete. V meste sa na ňom aj napriek tvrdému podvozku jazdí dobre, no na dlhých trasách mimo mesta po povrchoch našej krajine vlastným môžete podvozok cítiť. Automatická prevodovka si pri tomto móde preraďuje pri 4500 otáčkach.

Eco mode je dobrá voľba do mesta, pretože znižuje spotrebu. V tomto prípade si automatická prevodovka bude preraďovať pri 3000 otáčkach. Treťou možnosťou je normálny mód.

Okrem toho si naľavo dole pod volantom môžete prepínať medzi predným náhonom a štvorkolkou.
Nissan Juke Shiro Foto: Nissan

Čo bude s parkovaním?


Zadné okno je dosť malé, takže výhľad cezeň nie je práve najlepší. Všetko ale dobehnú bočné spätné zrkadlá, ktoré sú dosť veľké. Pomôže aj zadná parkovacia kamera, ktorej obraz vidíte na 5-palcovej farebnej dotykovej obrazovke.

Áno alebo nie?


Nissan Juke Shiro je vhodný do mesta, ale aj do náročnejšieho terénu, keďže sa dá prepnúť na štvorkolku. Na dlhých trasách síce mierne prekáža tvrdý podvozok, ale aj napriek tomu jazda nie je nepríjemná. Spotreba je na jeho vysoký výkon prijateľná, hoci niekomu sa môže zdať privysoká. Dobre sa s ním parkuje, dostane sa aj na obrubník a vyzerá štýlovo. Problémom môže byť malý batožinový priestor. No jeho spomínané nedostatky určite prekrýva dostatočný počet pozitív. Cena modelu Nissan Juke sa pohybuje od 15 100 eur, limitovaná edícia Nissan Juke Shiro od 20 560 eur.

Komentáre