Autá

Ušetriť sa dá s novou Mazdou 6

"Vďaka novému systému dokáže ušetriť až 10 % paliva."

, 23. septembra 2012 6:00
Mazda 6 Foto: Mazda
Japonská automobilka predstavila svoju najnovšiu športovo-elegantnú limuzínu Mazda 6 na autosalóne v Moskve. Drží sa línie, ktorú udal predchádzajúci model Mazda CX-5, ale drží sa viac pri zemi. Je obohatená o systém, ktorý majiteľovi pomôže ušetriť vraj až 10 % spotreby paliva. A to už je celkom slušná suma.

Mazda prináša po modeli CX-5 na trh nováčika, ktorý sa radí do strednej triedy športovo-elegantných limuzín. Už na pohľad je vidieť, že Japonci sa držia línie, ktorú udali pri tvorbe CX-5. Kombinácia konzervatívnych tvarov a moderných línií sa pravdepodobne osvedčila, tak na čo vymýšľať niečo nové.

Nová Mazda 6 je dlhá 4865 mm a 1840 mm široká, čo znamená, že pre čerstvých absolventov autoškoly nebude parkovanie najjednoduchšie, no tiež to znamená, že vnútri je naozaj dosť miesta. Koľko presne sa do tohto auta zmestí, však ešte nie je jasné, pretože európske špecifikácie sa od modelu predstaveného v Moskve budú mierne líšiť.

Aj v tomto modeli sa ujal SkyActiv


Systém SkyActiv si Mazda vyskúšala už na modeli CX-5 a rozhodli sa, že s ním budú pokračovať aj v strednej limuzíne. Mazda 6 je teda druhým modelom s kompletným balíkom týchto technológií.

Mazda 6 Foto: Mazda
Mazda 6 sa bude predávať s benzínovým motorom s objemom 2,0 l a výkonom 107 kW, resp. 121 kW (145 k, resp. 165 k). Novinkou bude dieselový motor s objemom 2,5 l a výkonom 141 kW (192 k), ktorý bude spojený s úplne novou šesťstupňovou automatickou prevodovkou SkyActiv Drive. Ďalšie európske špecifikácie sa dozvieme až neskôr.

Auto, ktoré šetrí


Mazda 6 prichádza s jednou obrovskou novinkou. Je to systém i-ELOOP – kapacitor, ktorý uchováva elektrickú energiu získanú spomaľovaním. Keď vodič pridá plyn, tak všetky elektrické systémy ako klimatizácia, elektrické okná alebo rádio sa začnú napájať z akumulátora a kapacitora. Keď potom vodič prestane pridávať a zloží nohu z plynu, alternátor začne nabíjať kapacitor a ten začne nabíjať akumulátor. Japonská automobilka tvrdí, že tento systém pomôže ušetriť až 10 % paliva.

Palivo pomôže ušetriť aj systém štart/stop, ktorý Mazda po svojom volá i-stop.

Okrem i-ELOOP bude mať Mazda 6 ďalšie systémy, ktoré spríjemnia každú cestu a vodičovi určite pomôžu. Napríklad sa s týmto autom nebudete musieť báť, že by ste si nejaké auto nevšimli v mŕtvom bode, pretože Mazda sa postará o to, aby ste mali oči aj tam, kde ich mať vlastne ani nemôžete.

Mazda 6 Foto: Mazda
Iný systém vám pomôže pohnúť sa do kopca, takže sa nemusíte báť, že pri rozbiehaní načnete predný nárazník autu stojacemu za vami. Nová „Šestka“ bude mať aj protikolízny systém, ktorý dokáže sám zastaviť.

Na „Šestku“ si ešte počkáme


Nová Mazda 6 sa do Európy však nedostane až tak rýchlo. Ak sa nič nezmení, tak by sme ju v našich predajniach mohli vidieť vo februári budúceho roku. V ponuke bude týchto vozidiel pravdepodobne dosť, takže sa ujde každému záujemcovi. V japonskom závode Hofu ich plánujú vyrábať 120 000 kusov ročne.

Komentáre