Autá

Športovejšia a dynamickejšia Béčka vás očarí

"Vďaka dlhému rázvoru s krátkymi prevismi, dozadu mierne klesajúcou líniou strechy a väčším diskom s priemerom 16 až 19 palcov pôsobí nová Trieda B nielen športovejšie, ale aj dynamickejšie. "

Peter Škorňa, 15. októbra 2018 8:00
Foto: Daimler AG
Jazdí agilnejšie a poskytuje viac komfortu. So súčiniteľom cw 0,24 sa v otázke aerodynamiky radí k najlepším vo svojej triede.

Avantgardný priestrannejší interiér novinky (pri rázvore 2 729 mm; batožinový priestor od 455 do 705, respektíve až 1 540 litrov pri sklopených zadných sedadlách) disponuje osobitným dizajnom prístrojovej dosky, ktorá sa znižuje smerom k cestujúcim a v priestore vodiča a spolujazdca je vykrojená.

Vykrojenie nesie pred vodičom úplne voľne stojacu obrazovku dostupnú v troch vyhotoveniach: s dvoma 7-palcovými displejmi (17,78 cm), s jedným 7- a jedným 10,25-palcovým displejom (26 cm) a v širokouhlej verzii s dvoma 10,25-palcovými displejmi. Voliteľne je k dispozícii projekčný displej.

Intuitívne rozhranie multimediálneho systému MBUX schopného učiť sa má v reálnom čase renderovanú trojrozmernú grafiku i ovládanie hlasom „Hey, Mercedes“. Nechýba vylepšená geometria sedadiel, pričom vodič sedí o 90 mm vyššie, ako v Triede A.

Moderné asistenčné systémy novej Triedy B s rozsahmi funkcií z Triedy S zabezpečujú aktívnu bezpečnosť na vrchole segmentu. V určitých situáciách dokáže prvýkrát jazdiť čiastočne automatizovane. Dopravné dianie v okolí vozidla sníma vylepšenými kamerovými a radarovými systémami až do vzdialenosti 500 m pred vozidlom a na asistenčné funkcie využíva kartografické a navigačné údaje.

Na želanie ponúka mimoriadnu výbavu, ktorá bola doposiaľ vyhradená vozidlám z oveľa vyšších segmentov (napríklad viac-krivkové sedadlá s kinematikou ENERGIZING a masážnou funkciou).

Pri uvedení od februára 2019 bude v ponuke päť motorizácii. Dve benzínové s objemom 1,33 litra (B 180: 100 kW/136 k, 200 Nm; B 200: 120kW/163k, 250 Nm) s odpájaním valcov a tri dieselové. Osvedčený dieselový 1,5 liter (B180d: 85 kW/116k, 260 Nm) doplní inovatívny ľahší, silnejší, čistejší a na priečnu zástavbu modifikovaný dvojlitrový diesel (B 200d: 110 kW/150 k, 320 Nm; B 220d: 140 kW/190k, 400 Nm).



V kombinácii s ním sa premiérovo predstaví dvojspojková osemstupňová prevodovka 8G-DCT. Vďaka dokonalej úprave spalín dvojliter spĺňa štandard RDE (Real Driving Emissions) stupňa 2, ktorý bude záväzný od roku 2020 a je certifikovaný podľa Euro 6d. Ďalšie motorizácie ako aj verzie s pohonom všetkých kolies 4MATIC budú nasledovať neskôr.

Komentáre