Autá

Rusko-americká firma vyrobila skutočnú funkčnú lietajúcu motorku

"Vyzerá ako futuristická motorka do sveta, v ktorom mestská doprava nie je viazaná na cesty."

Erik Stríž, 28. februára 2017 8:00
Kvadrokoptéra Hoversurf Scorpion-3 Foto: Hoversurf
Pomenovali ho Scorpion-3, je výsledkom rusko-americkej spolupráce, lieta na elektrinu a má pred sebou žiarivú budúcnosť. Dron schopný uniesť človeka by mohol byť pre technologický svet natoľko významný, že určí smerovanie vývoja vznášajúcich sa dopravných prostriedkov v blízkej budúcnosti.

Za dronom so štyrmi vrtuľami stojí spoločnosť Hoversurf pôsobiaca v Moskve a San Franciscu, ktorá tvrdí, že riadenie ich stroja je rovnako jednoduché, ako jazdiť na bicykli. Jednosedadlový prototyp Scorpion-3 je už dnes plnohodnotný a umožňuje lietanie smerom a rýchlosťou, ktorú mu určí jeho pilot. Riadenie zabezpečuje on manuálne a pomáha mu špeciálne vyvinutý softvér, ktorý sa stará o zvyšovanie bezpečnosti letu.

Zdroj: Hoverbike Scorpion-3 TRAILER 2017 (youtube.com)

Ako môžete vidieť na videu vyššie, praktické lietanie s dronom, hoverbikom, kvadrokoptérou (či kvadrocyklom?) nie je práve najrýchlejšie, chýba mu dynamika a promptnosť. A očividne aj bezpečnosť. Je to však vôbec prvý skutočne funkčný dron schopný uniesť človeka a nechať ho ovládať smer, rýchlosť a výšku.

Vzhľadom na rotujúce listy musí mať pilot oblečený špeciálny odev, ktorý ochráni aj pred eventuálnym spadnutím zo sedadla. Bezpečnosť však v tomto prípade nebude nikdy stopercentná, pretože je to lietajúci stroj bez kokpitu a ťažko povedať, či tu majú bezpečnostné pásy nejaký význam. Ani motorky žiadne pásy nemajú, ale pri nich padnete na zem z pomerne malej výšky, v prípade tohto stroja môžeme hovoriť o páde z výšky aj niekoľkých metrov.

Kvadrokoptéra Hoversurf Scorpion-3 Foto: Hoversurf
O to, aby sa hoverbike neprevrátil a výrazne nenaklonil, sa stará vyššie spomenutý bezpečnostný softvér. Predstavujeme si, že funguje podobne, ako funkcia ESP v malých športových lietadlách Cirrus.

Výrobca zatiaľ neuvádza, ako dlho vydrží jeho prototyp lietať a koľko by mal stáť, keď sa začne ponúkať verejnosti. Tiež nevieme posúdiť, aké stanovisko k podobným dopravným prostriedkom zaujmú štáty, mestá a policajti, ktorým by sa raz mohol naskytnúť pohľad na odvážlivca lietajúceho ponad autá v čase dopravnej špičky. Keď sledujeme tie nekonečné dopravné zápchy smerom do slovenských miest každé ráno a potom podvečer v opačnom smere, dávame lietajúcim motorkám šancu na to, aby nás presvedčili o svojich kladoch ...



Zdroje: Hoversuft Inc., Hoverbike Scorpion-3 TRAILER 2017 (youtube.com), Watch the World's First Rideable Hoverbike in Flight


ODPORÚČAME AJ:
Aston Martin jazdí aj na vode a má výkon cez tisíc koní
Keď sa marketing vydarí: video Mustangu v Paríži nadväzuje na klasiku
Trojkolesový Reliant Regal neznášala celá Británia, nielen Mr. Bean
Postrachom samojazdiacich áut sú obyčajné čajky
Automobilky chcú pretlačiť vodíkový pohon, založili Výbor pre vodík

Komentáre



Používaním stránok Webmagazin.sk súhlasíte s používaním cookies, ktoré slúžia na zlepšenie kvality nášho obsahu.

Viac